Jeg er dødtræt af regnvejr

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by Lena »

For satan da......... Det er jo en hel sø du har anlagt dér.......

Der er godt nok mudret lige ved ledet og på "flisfolden", men folden ligger rimelig højt og er "bare" almindelig våd og glat......
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by Zanne »

Jep fru Gusse - det er de 1000 søers land - mindst. :tarra:
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by Godzilla »

Gad vide om man kan få svømmefødder og snorkel til heste og æsler? Det er jo et rent badeland du har der Zanne. Du kan tjene penge på det. Hesteferie med badefaciliteter.

Jeg har overvejet regnfrakker til æslerne. De hader regn og ser så slukøørede ud når de er våde. De kunne få regnfrakker, sydvest og gummistøvler på. Det ville være smart. De kan nemlig heller ikke fordrage at træde i vand. Prøv at få et æsel ud i en vandpyt...ikke en option! :nejtak:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by xtiny »

Hm.... Hvad med at få gravet ud til en sø? Så kan vandet da rende ned i den. Og hesten kan gå i bad + padder og insekter har en ny habitat? (Levested).

Her er der nu kun pladret, hvor jeg har rendt med bør og flis- men lidt flis på forhindrede, at jeg også lige tog den på røv og albuer med en fyldt bør. Det bliver sku glat sådan noget våd lerjord, når man tramper rundt i det.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by Zanne »

Der er skam en sø nede bagved - den er bare fyldt op nu.

Udvikling har vi skam også, bare ikke til den gode side. Vi reducerer antallet af søer, men kun fordi de flyder sammen.

[img:7666f9636a]http://zannes.dk/DSCF5703.JPG-for-web-large.jpg[/img:7666f9636a]
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by xtiny »

Åh- okay.
Hvad jord har I? Det må jo dræne dårligt...
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by Frieser9460 »

Enig, enig!!! IKKE mere regn!!! :brok:

Mine marker kan ikke matche dine, Zanne (endnu), men jeg er også ved at være dødtræt af at hente dyngvåde heste ind hver eneste aften og selv blive gennemblødt i forsøget! :brok:

Desuden er det rent ud sagt deprimerende med det vejr... det er lige til at tude over! :ond:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by annetteB »

[quote:37324d76c7]Hvad jord har I? Det må jo dræne dårligt... [/quote:37324d76c7]

Hæ!
Der er osse et areal på nabo folden der ser sådan ud....der er såmænd ikke noget galt med drænet - det er bare det laveste sted i miles omkreds.
:linski:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by aribeth »

jeg er ret glad for at det meste af min den ene mark er en stor bakke... og at vores "sø" kun går et par meter ind på hestemarken når de er aller værst...
Det ser godt nok træls ud det der Zanne :-( jeg håber det tørvejr vi har lige nu fortsætter, men det ser det desværre ikke rigtig ud til...

Jeg har planer om at den rundballe vi ahr til at stå med noget godt nok halvgammelt vårbyghø i skal ud på det flade stykke sf folden... så kan hestene vel få den moslet rundt et par uger så de kan ligge tørt hvis det er det de vil udenfor...


Katrine
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Jeg er dødtræt af regnvejr

Post by Lena »

UNIK har haft regndækken på i dag......... i forsøget på at han skulle tørre helt igennem. Hans pels var total fedtet og ulækker. Det var umuligt at strigle............ Men det hjalp på ham at få tørret pelsen helt igennem.... så nu har han "bamsepels" igen.
Post Reply