Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
aribeth

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by aribeth »

Seriøst, så har jeg ingen anelse om HVAD man skal have og bruge når man får et barn... Tøjet er der styr på, min mor har købt/strikket/syet 100 stykker tøj allerede tror jeg...
Bleer... ja dem kan jeg vel finde ud af at købe... men ejg har allerede fået nogle vareprøver...

Men så igår ringede min kusine ogspurgte om jeg var interesseret i at købe hendes barnevogn!! Okay det er vel meget smart med sådan en, så jeg er kommet frem til at den nok ville være god at have.

Men er der nogen der ved om det er et okay tilbud?

Det er en Emmaljunga Big Star Classic barnevogn, et år gammel og incl. lift, regnslag og pusletaske. Hun vil sælge den til mig for 2500 kroner. den er knap nok brugt.
Er det et godt nok tilbud? jeg tænker bare at 2500 er SINDSSYGT mange penge...

Så havde hun en autostol jeg måtte få... helt ny, som de kun havde brugt 10 gange til da baby var helt lille bitte...


Katrine
aribeth

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by aribeth »

Men er oddere ikke også en truet dyreart? måske derfor de er så dyre... (plat)

Kan de skilles ad sådan nogle vogne... fuck jeg ved intet?!

KAtrine
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by Zanne »

Jeg synes jo det ville være klogt, at du/I gør op med jer selv, hvad den barnevogn skal bruges til.

Skal den være til at promenere på gågaden med, eller skal den blot stå i haven, udsat for vejr og vind.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
aribeth

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by aribeth »

den skal vel bruges til at baby kan sove i og så skal den kunne køres rundt med på vejene herude (som primært er grusveje) og komme med i stalden og sådan noget...

jeg tror den skal bruges til lidt af hvert... og så vil kattene nok også ligge i den!! :ehj:

Er det for dyrt? hvad koster sådan nogle vogne overhovedet?


Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by annetteB »

Når man bor på landet har man som regel ikke den store brug for, at barnevognen kan skilles ad på et splitsekund, nemt kan komme ind i bussen i myldretiden, er moderigtig osv....jeg har i hvertfald ikke haft brug for nogen af de ting i sin tid?

Til gengæld har jeg sat meget højt, at vognen har et langt liggemål, så den kan bruges til middagslur riiigtig længe, at den har store hjul, så den er nem at køre ture med, at den har gode bremser, så den står hvor den stod da den blev stilt, at den har isoleret metalkasse, så ungen ikke fryser når det blæser, at den er solid og at den har været billig.
:askepot:

Alle ovenstående krav har været opfyldt med en brugt Odder Sølvpil.
(som bonus er en sådan tillige solid nok til at der kan sidde to børn i den af gangen, hvis den "store" bliver træt eller vi var i århus, fx.)

Vi har haft to af slagen ialt fordi vi have to småbørn af gangen, den ene vogn købte vi for 200 (bordeauxfarvet med en bule i kassen og en falmet kalesche) og den anden for 500 (hvid og fin og med skrammer på fronten af kassen)

....den "dyre" blev til gengæld osse solgt igen for 300 kroner da Lea voksede ud af den.
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by aribeth »

okay... den her skulle være isoleret og ventileret?!?! Ellers kan man vel smide en avis i bunden :lea:

Dens liggemål er 100x40... det er da rimelig stort er det ikke? Den her store luftgummihjul...det siger de kloge at det skal man have når man bor på grusveje.

Jeg tænker at det er meget smart at der er en lift i den, sådan i starten hvor baby ikke er så stor og så man "bare" kan løfte den ud af vognen.
Der er forresten også en madras i den jeg må få med... og dyner og puder.

Kan man overhovedet få de gamle sølvpile længere? sådan en sov jeg i... jeg tror endda den ligger mølædt oppe på min mors loft endnu...


Katrine
Micita
Posts: 217
Joined: Wed 12. Jul 2006 21:50

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by Micita »

Jeg har emmaljunga edge duo og den er jeg blevet glad for. Den er blandt de store, tunge vogne men det vidste jeg da jeg købte den. Regnede med at jeg ville bruge væsentligt mere tid på dårlige veje end i storcentre. Og det holdt stik. Den klarede sig også glimrende i gennem årets første sne :jeanie:

Jeg valgte den pga højden på håndtaget, stort liggemål, solid, stabil og 4 hjul (har set for mange trehjulinger vælte). Dens mangler er vægten (har nogen seriøse bakker her men kondien har godt af det), den er for bred til at være praktisk i butikker/busser og mangler bærestropper på liften.

Regner med vi køber en lille butiksvogn når poden er stor nok.

Tænk på hvad du tror du har brug for og vælg ud fra det.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by annetteB »

jo, 40x100 er et stort liggemål!
:askepot:

Om det er en rimelig pris aner jeg faktisk ikke - men prøv at søge på en tilsvarende vogn på DBA eller lign?
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by MetteboDeluxe »

Det er en fair pris. Har også en og jeg gav omkring 5-6000 for over 5 år siden

Det er en super vogn og den kører bare godt.

Jeg ville slå til :mikkel:

Madrassen kan du ikke bruge til noget. Der skal du købe ny både til lift og barnevogn. Babyer skal have deres egen madras (noget med baktusser osv)
* Kendt for :mettebo: *

* G
MetteboDeluxe
Posts: 2563
Joined: Fri 8. Jun 2007 22:28

Et spørgsmål til folk som ved noget om barnevogne...

Post by MetteboDeluxe »

Hov.. den er heller ikke svær at slå sammen når man først fanger teknikken.

Og så syntes jeg du skal tage ud til hende og prøve den både dig og Kjeld. Den skal jo være behagelig at køre med (højde) for jer begge to :-)

Og så må den ikke komme hjem til jer inden fødslen :linski: Gammel overtro
* Kendt for :mettebo: *

* G
Post Reply