Julepynt - hvad laver i i år?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Julepynt - hvad laver i i år?

Post by HHansen »

Det ville overraske mig hvis der kom nyt julepynt til her i år.

Men der bliver nok pyntet - engang i december. Det er nemlig min tur til at afholde juleaften, så lidt skal der vel pyntes.

Juletræet plejer ungerne at pynte - med det vi nu har. Der er pynt fra da jeg var lille, og en del jeg købte for 15-20 år siden. Mange fugle for dem er jeg rigtig glad for :elsk:

Kalenderlys bruger vi ikke. Nogle år husker jeg at stille 4 lys i en stage som advent.. Enkelte år er vi faktisk også hjemme bare et par af søndagene, men de fleste år får jeg ikke brændt dem. Det bliver nok ikke anderledes i år. :ehj:

Jeg gør det udelukkende for ungernes skyld.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Julepynt - hvad laver i i år?

Post by annetteB »

[quote:fdd1351fb6]Adventskransen er en kristen ting.
Og den "bør" være med lila lys/bånd. [/quote:fdd1351fb6]

Hvis ret skal være ret, så er det helt korrekt.
Min "adventskrans" er bare en krans med lys i. Og pynt.
Min stedmor lavede engang en adventskrans med kobbertråd og tørrede abrikoser...og en med svesker! De var skideflotte, men sikkert ikke kirkelige korrekte.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Julepynt - hvad laver i i år?

Post by aribeth »

kalenderlys... det er faktisk meget hygeligt sådan som jeg husker det fra da jeg var lille og sad om morgenen med søvn i øjnene og p1 i radioen og tændt kalenderlys... men vi glemte det sgu da altid i weekenderne elelr ngoet og så var de altid for tykke i forhold til hvor lang tid vi huskede at ahve dem tændt, eller de brændte for langt ned... jeg får stress af kalenderlys...

Men stearinlys i mørket er meget hyggeligt...


KAtrine
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Julepynt - hvad laver i i år?

Post by Zippeline »

Min jul kommer til at stå på pynt. Sidste år var der nærmest ingen julestemning i min lejlighed pga. studierne (psykologi-eksamerne ligger ofte først i Januar), men i år har jeg skåret ned på læsningen og som sådan - bliver der masser af tid til at pynte løs.

Jeg kunne godt tænke mig en adventskrans. Men så skal jeg jo lave én. Og eh. Det gjorde jeg sidst... i... folkeskolen? Kalenderlys skal der være, kravlenisser og juleting rundt omkring...

- Zip.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Julepynt - hvad laver i i år?

Post by xtiny »

Jeg skal have lavet nye "lanterner" i stedet for dem, der blev mast. Og hvis vi heller ikke i år finder julepynten på loftet, så må jeg lave lidt nyt, til vores lillebitte kunstige juletræ.
(Det er kunst, for det er for besværligt at få fat i et ægte, der er lille nok til vores 2.1 meter til loftet stue).

Også skal jeg igen i år se om jeg kan få fat i nødder til at lave nøddenisser af. Det er vist umuligt, da det skal være lidt brede hasselnødder med en lidt flad spids ende. :tarra:

Jeg elsker at fedte med juleting, men i de senere år er der skåret meget ned på dekorationer med lys- pga kattene. Og min egen lousy energimangel.

Jeg vil også gentage sidste års succés med 6 hyacinther i en "ølkurv" med bånd som trappepynt. Nemt- behersket dyrt i indkøb- og sidste år holdt den i månedsvis. :atengstedt:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Julepynt - hvad laver i i år?

Post by KatieKat »

Jeg har ikke tænkt mig at lave nyt pynt i år. Jeg har i stedet tænkt mig at bruge tiden på at bage en masse af Fru Gusses fantastiske pebernødder. Fru Gusse, har jeg nævnt at jeg er fan af dig pga. den opskrift?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Julepynt - hvad laver i i år?

Post by KatieKat »

Og hvor bliver de der billeder af Lisbeth?
Og også jer andre der har lavet sjove kreative juleting. Vis dem frem.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Julepynt - hvad laver i i år?

Post by aribeth »

Jeg tror jeg dropper julepynteriet i år... den her tråd fik mig pludselig til at tænke på hvor grimt noget julepynt kan være og hvor tåbeligt det egentlig også er...

Menkager og konfekt... og sylte og rullepølse og alt det andet... det laver jeg selvfølgelig igen...


Katrine
Post Reply