Slinger, Wobbler

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Slinger, Wobbler

Post by Heidi »

ja, der ved at være et stykke tid siden jeg har været her inde... noget der ligner 2 år :hhansen: men tiden er bare fløjet af sted.. husbyggeri, syge hest og nyt arbejde...

Hvoromalting er så behøver jeg råd og hjælp fra hestefolk med både hoved og attitude på rette sted :askepot:

Vi fik i 2006 vores længe ventet følbasse og nu er han ved at være 2½ år gammel og har efter et styrt i en tvangsspiltov på et hestehospital været dårligere og dårligere gående. Vi har behandlet med kiropraktik (vores dyrlæge er kiropraktikker) akupunktur og Cecilie Stadler har også haft fingre i ham.
Vores normale dyrlæge har anbefalet hvile det sidste ½ år (dvs fra han faldt og til nu) men vi har nu fået han undersøgt af en anden dyrlæge.
Dommen lyder på slinger i 1 grad og på enkelte punkter 2 grad.
Han vil gerne skrive attesten til forsikringen hvis vi gerne vil have det og han vil også gerne henvise han til KVL til nærmere undersøgelse.
Dyrlægen kan ikke udelukke at det er sket ved hans styrt, men heller ikke at det vækst betinget.

Mighty går og hygger sig på folden, han lider ikke, men er urengående på begge forben, han vokser som en gal og jeg bilder mig selv ind at han sikkert vokser fra det :mettebo:

Jeg er i 7 sind og ved ikke hvad jeg skal gøre... på den ene side ved jeg at slinger er uheldredlig, men så har jeg hørt at KVL kan operere for visse tilfælde. Man hører også at heste kan rides let trods slinger osv... Jeg har bare skide svært ved at sige "så afliver vi ham" det er vores først fødte og vores sidste hest vi har tilbage, efter et par andre dumme aflivninger m.m.

Hvad har i af erfaring omkring slinger?

Man kan da ikke afsige dødsdommen på denne lækkermås :elsk:
[img:58f55f0156]http://i30.photobucket.com/albums/c333/hedi_joy/27julia.jpg[/img:58f55f0156]
Hilsen Heidi
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Slinger, Wobbler

Post by Godzilla »

Det lyder godt nok trist Heidi!

Jeg har ingen anelse om hvad slinger er? Men jeg kan sørme godt forstå hvis du ikke vil af med smuksakken på billedet.

Jeg håber at du kan beholde ham.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
PiaK

Slinger, Wobbler

Post by PiaK »

Jeg ved ikke om I kan huske "klikkerKontracco" jeg skrev om herinde for læææænge siden.

Han er også netop konstateret slinger, han blev mere og mere ujævnt gående og begyndte at snuble, et par gange er benene forsvundet helt under ham, desværre for min veninde, der sad på ham.
(her blev der også behandlet med kiropraktor og div. behandlinger først)

I morgen får vi svar fra Tyskland, om det er en virusbetinget slinger, som MÅSKE kan kurreres (borelia eller herpes) Eller om det er en kronisk, som jo altså bare forværres mere og mere med tiden.

Kontracco er 5 år, og pga. benene forsvinder på den måde uden varsel, er han livsfarlig at ride på, måske er det næste gang han slår en koldbøtte med min veninde på ryggen?

Og der er jo ingen der siger hun bliver ved at være så heldig at slippe med hudaskrabninger og knubs.

Det gør mig ondt at høre I også har det inde på livet, det er en grim sygdom.
Men vær sød at tænke på faren ved at ride en hest der snubler meget.
Post Reply