Sære heste

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Sære heste

Post by Zanne »

For 3 uger siden, fik vi jo 3 nye heste i folden, 3 IC hopper.

Da den sædvanlige omgang "vildhest" med indbygget gemmeleg var vel overstået, indtrådte et nyt fænomen. Jeg tror det hedder "vi har nok i os selv" nogle af os ihvertfald.

Det er 3 hopper det drejer sig om, og de 2 af dem - de ældste - viser med al tydelighed at, de er veninder. Hovedparten af tiden går de egne veje. Går den gamle flok plus hoppeplagen i een ende af folden, er det nærmest sikkert, at madammerne går i den anden. Der er næsten altid en behørig afstand på et par hundrede meter mindst. Mensom sagt, plagen har sluttet sig til den gamle flok, hvor hun har fundet en beskytter i "Bøflen".

De viser overhovedet ingen afhændighed overfor de andre, og det finder jeg højst mærk-underligt. Selv i gamle dage, hvor jeg ofte havde + 20 heste, der gik de altid sammen i een stor bunke.

Jeg har set madammerne sammen med flokken nogle gange, ser dem ofte, hvor de går med måske 50 m. afstand, men hovedparten af tiden, går de som sagt egne veje.

I starten mente mine gamle heste selvfølgelig, at de var voldsomt spændende, det gør de jo altid i starten, men nu gider de end ikke løfte hovedet efter dem. Altså er det ikke fordi, der venter øretæver, at hopperne bliver ude af flokken.

Det undrer mig, de deler sig i to, men de får da lov, hvis de nu synes det er sjovt. Iøvrigt har jeg garanteret ikke en skid at skulle have sagt, lige der.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
Zenna
Posts: 38
Joined: Thu 20. Dec 2007 22:56

Sære heste

Post by Zenna »

Det lyder meget mærkeligt.. Sidder lige og tænker over det.. Har jeg aldrig oplevet.. Altså der hvor min hest står, der er 5-8 heste, de går ikke helt tæt, men er altid i nærheden af hinanden..

Måske vil de lave en ny flok?? :lol:
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Sære heste

Post by CXEC »

Sjovt fænomen.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Berit
Posts: 146
Joined: Sun 19. Feb 2006 14:54

Sære heste

Post by Berit »

har du fået sådan nogle, har du måske plads til flere, jeg har en ven som skal havde nogle " opmaganiseret "

jeg har set at flokke deler sig flere gange, ofte i farve, de brogede for sig, de ens farvede for sig og er der så en gul i flokken er den sten sikkert mobbe offeret.

kh
Mon de har tabt os bag en vogn fra USA
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Sære heste

Post by Zanne »

[quote:34cdc16ee1]jeg har en ven som skal havde nogle " opmaganiseret "[/quote:34cdc16ee1]

Hej Berit -- bor den der ven, sådan vest for vesterhavet :atengstedt:

Hvid det virkelig er meningen at de vil dele sig op i kulører, så er hoppeplagen farveblind :lol:

Du har jo været her, så du kender deres muligheder for at dele sig, men jeg må tilstå, at jeg stadig finder det underligt. Det er første gang i de snart 40 år, jeg har haft heste i, at jeg ser dem dele sig så konsekvent.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Sære heste

Post by KatieKat »

Vi oplevede noget lignende her i sommer. Pieton og Sorcha oprettede deres egen lille flok og indlemmede min shetlænderhoppe. De andre skulle helst ikke komme for tæt på, mente Sorcha. Det blev dog mindre og mindre udtalt i løbet af de 2 måneder de var der.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Berit
Posts: 146
Joined: Sun 19. Feb 2006 14:54

Sære heste

Post by Berit »

jow det er en ven vest for vesterhavet ;)
Mon de har tabt os bag en vogn fra USA
Post Reply