Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Der er ca. 6 år mellem mig og min storesøster, og hun var ikke særlig gammel da hun flyttede hjemmefra (= jeg har nærmest været enebarn i de sidste 10 år). Vi har aldrig haft et rigtigt søskendeforhold, og har aldrig kunnet lege sammen - der har forskellen været for stor. Jeg tror, at vi begge ville have haft mere gavn og glæde af hinanden hvis vi var nogle år tættere på hinanden.

Men jeg tror som sådan ikke, at det nødvendigvis er dårligt at få børn med stor aldersforskel - man skal nok bare gøre sig klart, at der netop er en forskel, der gør, at det er nødvendigt at tage forskellige hensyn.
/SL
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by Annemaja »

Mine unger er 25, næsten 21 og næsten 15 år.

Det værste forhold med jalousi osv har det været mellem de 2 ældste - mens alle ææælsker Line, der kom langt senere :-)

Der kun 1½ år mellem min ældre lillebror og jeg - og det er alt for tæt.

Så jeg synes det er en god aldersfordeling at ældste har fået lov at være enebarn, få opmærksomhed og nå en alder hvor også kammeraterne er vigtige inden nr 2 ankommer ;-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by MinnaN »

Der er 3 år mellem min bror og jeg. Vi har ikke haft et søskende forhold og kommer nok heller ikke til det.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
CJ

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by CJ »

der er 4 år imellem min lillebror og jeg, og vi har et fint forhold :-)

der er 2 år imellem pigerne og de nyder at lege med hinanden, moderen frygter dog lidt tanken om 2 teenagere på samme tid og begge hunkøn. men hvad, julie er 10 nu og louisa 8 og mon ikek jeg overlever, spørgsmålet er nok nærmere om de overlever deres teenage år *GG*
User avatar
Helle Sørensen
Posts: 286
Joined: Wed 31. Jan 2007 11:36

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by Helle Sørensen »

Vores er 12 år , 7 år og 6 år. Drengene de (2 ældste) har et fint forhold til hinanden. Bettesøster er vist ret ofte en rabenskralde, efter de 2 andres mening.

Der er 12 år ned til min lillebror og 18 år ned til min lillesøster. Jeg har et okay forhold til mine søskende. Overdreven tæt er vi ikke på hinanden, da der jo er en del år imellem os.
Da jeg boede hjemme syntes jeg min lillebror var belastende. Man var ofte babysitter på ham og han gennemroede altid mit værelse når jeg ikke var hjemme. Søs ja hun var jo ikke ret gammel da jeg flyttede hjemmefra så hun var bare vakker. Det er de nu begge to stadig.
Hilsen Helle S
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by Frieser9460 »

Hm... nu har jeg ingen børn endnu... og har faktisk ikke helt besluttet mig for endnu, om jeg overhovedet skal have nogen, da jeg er af den holdning, at børn kræver både tid og overskud og fortjener mere og bedre end 2 forældre på fuldtid med lang transporttid til og fra jobbet. Så kan kæresten og jeg ikke få lavet om på de forhold, ja så vil jeg hellere - for børnenes skyld - undvære. :ehj:

Men jeg kan så til gengæld fortælle, at jeg selv har 2 søstre, og der er 4 år imellem os hver. Sjovt nok har jeg det bedste og næreste forhold til den yngste af dem, selv om der er 8 års forskel på os... måske vi har interessen for heste og teater/skuespil tilfælles, imens jeg stort set intet har tilfælles med min ældste lillesøster (jeg er ældst af os alle), som til gengæld har givet mig verdens dejligste nevø. :heidio:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by KatieKat »

Der er 19 måneder mellem min søster og mig. Det var ret lidt dengang vi var børn og der kunne vi faktisk ikke lide hinanden ret godt, men efter at vi er blevet voksne er hun ubetinget den vigtigste person i mit liv.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
SisseM
Posts: 10
Joined: Tue 30. Sep 2008 16:35

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by SisseM »

Der er 7 og 10 år, mellem mine søskende og mig - vi har alle dage haft det fantastisk sammen. Hvor utroligt det end lyder, så har vi aldrig været oppe og slås, ej heller været særlig meget uvenner.
Måske fordi jeg altid har følt et stort ansvar for dem, når jeg nu var så meget ældre.
Jeg var LYKKELIG begge de gange, jeg fik af vide at jeg skulle være storesøster og jeg mener ikke at en stor aldersforskel betyder ret meget.
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by lisbethdue »

Der er kun to et halvt år mellem min søster og jeg. Alligevel er det først som voksne, at vi har fået en brugbart og godt forhold til hinanden.

Jeg synes og tror, at det er noget pjat, at der skal være X antal mellem søskende, før de har glæde af hinanden.
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
lisbethdue
Posts: 374
Joined: Wed 5. Mar 2008 21:53

Hvor stor aldersforskel imellem jeres børn

Post by lisbethdue »

Der er kun to et halvt år mellem min søster og jeg. Alligevel er det først som voksne, at vi har fået en brugbart og godt forhold til hinanden.

Jeg synes og tror, at det er noget pjat, at der skal være X antal mellem søskende, før de har glæde af hinanden.
/Lisbeth

-----------------------------------------
Klog, klogere, klogest!
Post Reply