Det ER ikke strafbart!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Det ER ikke strafbart!

Post by Lone Beck »

Med Diana/Dollys skrækhistorie om den falske bruger på HN i frisk erindring er Suzanne Bjerrehus' klumme på side 14 i Ekstra bladet i dag rigtig interessant.

Bjerrehus har meldt en mand til politiet fordi han oprettede en brugerprofil i hendes navn på Facebook. Nu har hun fået svaret fra politiet: Der er ingen paragraffer i straffeloven at dømme efter.

I Bjerrehus' tilfælde har "identitetstyven" endda udgivet sig for at være hende rundt omkring på Facebook, så det er langt langt grovere end Diana/Dollys lille fejltrin. Jeg håber at både hendes eks-arbejdsgiver og HN's ledelse læser Ekstra Bladet og begynder at tænke sig lidt om :ondgrin:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Det ER ikke strafbart!

Post by annetteB »

Det vil nok desværre være for meget at håbe på: At HN's ledelse ligefrem skulle begynde at tænke sig bare lidt om!?!
:ked:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Det ER ikke strafbart!

Post by vicky02 »

jeg sidder også og tænker på, at diana måske burde sende et link til dem med den artikel.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Det ER ikke strafbart!

Post by annetteB »

har sendt diana linket hertil
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
FruTusse
Posts: 1514
Joined: Mon 4. Aug 2008 12:14

Det ER ikke strafbart!

Post by FruTusse »

Nu er HN jo i den grad ikke rigtig raske, så at håbe på at de ligefrem skal begynde at tænke, det er vel så rigeligt forlangt?? :ondgrin:

Kan de mon overhovedet læse og forstå :lol: en artikel fra ende til anden...???
Danske oldenborgheste kan og vil
- og jeg har en stjerne af slagsen!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Det ER ikke strafbart!

Post by Stimata Doamna »

Det lyder jo godt for Diana - for alle andre ved jeg nu ikke helt, hvor godt det er!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Lisbeth Sejberg

Det ER ikke strafbart!

Post by Lisbeth Sejberg »

[quote:33ca211206]HN laver deres helt egne regler....det kan man jo se gang på gang. [/quote:33ca211206]

Lige præscis de har udformet og ophøjet deres egne regler som erstatning for landets love :tommelned:

Mvh. Lisbeth
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Det ER ikke strafbart!

Post by gukuvi »

[quote:a579d1466f="Lone Beck"]

Bjerrehus har meldt en mand til politiet fordi han oprettede en brugerprofil i hendes navn på Facebook. Nu har hun fået svaret fra politiet: Der er ingen paragraffer i straffeloven at dømme efter.
:[/quote:a579d1466f]

Ja, så vil JEG håbe at der snart bliver indført en paragraf der kan gøre dette strafbart.Tænk dog på, hvad en person kan finde på at skrive i en andens navn.

Jævnfør tråden med HPH, hvor der hentydes til, at bare fordi Wendy har beskrevet sit forløb er hun mere eller mindre skyld i at folk har været voldelige over for HPH.

Jeg er lidt dum, jeg har aldrig været i konflikt med loven, men dette at det ikke er strafbart, betyder det dermed at det er lovligt? Forhåbentligt ikke.

VH Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Det ER ikke strafbart!

Post by Stimata Doamna »

[quote:89ac318e36]Ja, så vil JEG håbe at der snart bliver indført en paragraf der kan gøre dette strafbart.Tænk dog på, hvad en person kan finde på at skrive i en andens navn. [/quote:89ac318e36]

Det er også min bekymring...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Lisbeth Sejberg

Det ER ikke strafbart!

Post by Lisbeth Sejberg »

Kan det ikke hives ind under "Krænkelse af privatlivets fred" ??

Lugter det egentlig ikke temmelig meget af, at gældende lovgivning IKKE er up to date med, hvad internettet giver af muligheder for, at stjæle andres identitet ??
Èn ting er, at folk SELV kan skrive nogle gevaldige løgnehistorier på diverse fora, for at fremstå klogere, smartere eller hvad de nu vil pynte på af mangler, det kan jeg måske forstå :ehh:
Mvh. Lisbeth
Post Reply