Det ER ikke strafbart!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Det ER ikke strafbart!

Post by Lone Beck »

Randi: Desværre intet link. Jeg kan ikke finde klummen på nettet - kun i avisen.

Jeg må tilstå at jeg ikke ser falske profiler som noget stort problem.

At lege en anden end den man er, er jo en god gammel leg :linski:
Hvordan skulle lovgivningen skelne imellem sjov og alvor her?
(og lad os forresten lige huske på at Diana/Dolly IKKE optrådte med en andens navn på nettet. Hun brugte det kun til at oprette en ny profil med et alias, der ikke krænkede nogen!).

At udgive sig for at være en kendis og lukke gylle ud på nettet, er selvfølgelig virkelig dårlig stil, men skal man ligefrem lovgive om det? Hvordan skulle sådan en lov udformes? Skulle det kun være forbudt på nettet eller også alle andre steder?

Jeg ved sgu ikke rigtig :ehh:

Hvad så hvis en eller anden idiot udgiver sig for mig på nettet og udspyr indlæg, der får en potentiel kommende arbejdsgiver til at droppe min ansøgning? Ville det være værre end hvis samme idiot henvendte sig til den pågældende arbejdsgiver og sagde alt muligt møg om mig - med samme resultat? Dét er jo ikke forbudt ved lov...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lisbeth Sejberg

Det ER ikke strafbart!

Post by Lisbeth Sejberg »

Det er faktisk også en syg tanke, at en kommende arbejdsgiver kan finde på at sortere en ellers kvalificeret ansøger fra, hvis han har set et par uheldige billeder fra vedkommendes fritid.

Hvad rager det en arbejdsgiver om en ansøger er festabe, homoseksuel, æder fed mad, drikker urtete, går i seng med hønsene og/eller noget andet i sin fritid, hvis man ellers passer sit arbejde.
Mvh. Lisbeth
Lisbeth Sejberg

Det ER ikke strafbart!

Post by Lisbeth Sejberg »

Artiklen er da forresten lige her ...... http://www.bt.dk/article/20080917/underholdning/80917041/

Mvh. Lisbeth
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Det ER ikke strafbart!

Post by Lone Beck »

Det var ikke den artikel, jeg læste i Ekstrabladet, men indholdet er stort set det samme :mikkel:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Det ER ikke strafbart!

Post by annetteB »

[quote:0f42852647]Hvad rager det en arbejdsgiver om en ansøger er festabe, homoseksuel, æder fed mad, drikker urtete, går i seng med hønsene og/eller noget andet i sin fritid, hvis man ellers passer sit arbejde. [/quote:0f42852647]

Hvis I hørte Mads og Monopolet i lørdags, så ved I at der i hvertfald er én arbejdsgiver i landet hvis interesser og krav på dét felt er ENDNU mere vidtrækkende...
:viben:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
pegasussie
Posts: 237
Joined: Tue 5. Aug 2008 07:40

Det ER ikke strafbart!

Post by pegasussie »

Jeg oprettede mig på fjæsbogen i april - helt tilfældigt så jeg inde på en af mine venners sider at JEG, med billede og det hele havde skrevet på hendes væg - med profil billede og det hele - om hvordan nogle piller havde virket på min brors ædlere dele og forstørret dem gevaldigt - ret pinligt -og jeg fortate at det ikke var mig som havde sendt den - men forleden skete det igen - nu går man jo ikke og tjekker alle venners væg - men her er der gået ½ år imellem at det er sket - jeg hart skrevet til admin - for det er da dybt betænkeligt at en reklame sendes med ens profilbillede på, somom man selv sendte den - er der nogen herinde som har været ude for det ?
User avatar
Ranunkel2
Posts: 230
Joined: Mon 17. Jul 2006 13:34

Det ER ikke strafbart!

Post by Ranunkel2 »

Sig mig ER der faste regler på HN?? Syns somme tider, at det føles mere som om de sætter reglerne efter det enkelte tilfælde...desværre. Jeg kommer der kun nu, og ser på annoncer, HAR opgivet at skrive i trådene.. Jeg er ikke "kendt nok" til at få svar, his jeg stiller et spørgsmål eller lignende..
Dont drink, and drive..
When you can smoke, and fly..
User avatar
Ranunkel2
Posts: 230
Joined: Mon 17. Jul 2006 13:34

Det ER ikke strafbart!

Post by Ranunkel2 »

Håber dog, at det kan hjælpe Diana.. For mage til pis HN lavede dér, skal man lede længe efter, hvis det er den sag jeg husker, hvor de kontaktede hendes arbejde..
Men æhhh hendes arbejdsgiver, må sgu heller ikke være rigtigt rak, hvis han tager sig at, at en fra ledelsen på et Heste-FORUM, kontakter ham...
Dont drink, and drive..
When you can smoke, and fly..
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Det ER ikke strafbart!

Post by Stimata Doamna »

HN? Hvad er det nu lige, det er??
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Lisbeth Sejberg

Det ER ikke strafbart!

Post by Lisbeth Sejberg »

Nu har jeg faktisk lige været inde på det dersens HN, det sker ind i mellem og jeg savner IKKE, at kunne ytre mig der.

Der er lige sådan en dejlig muddertråd på vræl og strækmærker om utroskab.
Den tråd er startet af én, der vælger at være anonym p.g.a. emnet og det forstår jeg ikke, hvorfor man stadig kan det ??

Jeg forstår så godt, hvorfor hun har gjort det, ellers havde der nok været nogle forbi og slagtet hende nu :viben:
Mvh. Lisbeth
Post Reply