Tegneserier...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Tegneserier...

Post by BeritH »

Man har jo ikke været hos Egmont Serieforlaget for ingenting. Selvfølgelig er jeg da til tegneserier:

Anders And er jo en klassiker - jeg sværger til de gamle historier.
Garfield
Steen og Stoffer (i en snæver vending)
Nemi
Superheltebøgerne glider også ned.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Tegneserier...

Post by 99E »

"Her er dit liv, Joakim" er hvad Rosa's serie hedder. Den er udgivet i bogform...
Og Rosa's historie med de firkantede æg hedder vist bare "Tilbage til Usleravnekrog". Jeg ville kigge i Hall of Fame-bøgerne efter den.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Tegneserier...

Post by KatieKat »

Jeg læser tegneserier hvis der ikke er nogen ugeblade i venteværelset hos lægen eller tandlægen. Og så på badeværelset hjemme hos min ven Kenneth, fordi han har sådan en reol med basserne derude.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Tegneserier...

Post by xtiny »

Sølpil åh jo- og Puma, men prinsesse, hvad hun hedder, kunne jeg ikke døje, jeg kan ikke lide små artige piger...

Nu vi er ved små uartige piger, så læste jeg da også Bamse & Dukke Lise, når jeg besøgte min farmor, der gerne havde en god stak Familie Journaler- og den uendelige roman om "Sheiken" og "Sheikens datter"... Uha, man læste jo alt- også Fantomet og Villy på Eventyr... B-)

"Rasmus Klump" og "Felix" fik jeg genopfrisket, da Nørdebarnet var mindre- de er nu ikke så ringe!

Hvad hed indianerpigen- Månestråle?
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Zanne
Posts: 1358
Joined: Fri 2. May 2008 08:48

Tegneserier...

Post by Zanne »

Noget siger mig, at jeg falder heeelt udenfor billedet :nejtak:

Jeg er vist den eneste sære, der ikke læser tegneserier.

Det bringer mig så til at spører, om I så også ser dem i fjernsyn eller lignende?

Det gider jeg da nemlig slet ikke bruge tid på.
Mvh. Zanne

Tålmodighed er en dyd, hvis man gider at vente.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Tegneserier...

Post by 99E »

TegneFILM, mener du?
Ja, hvis de er af ordentlig kvalitet ser jeg gerne både tegne- og animationsfilm. Men diverse "3 billeder i minuttet, maks. een bevægelse pr. scene"-stilen - nejtak.

Og det er ikke jul før jeg har set Disneys Juleshow.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Tegneserier...

Post by xtiny »

Joe, de gode gamle- og anims som "Walther & Gromit"- kan jeg godt klare. Derimod ikke så meget de japanske, eller dem, der bevidst er tegnet "grimt".
Men jeg har fået min livslange dose CartoonNetwork, så jeg gider ikke mere.

Jeg ser dog gerne sådan noget som "Antz" og tilsvarende lange computer-animerede film -i biografen. Mens Disney Sjov er på hadelisten- jeg gider ikke det tomgangslarm, men mens Nørdeleven var lille har jeg været tvangsindlagt til padder, motormus, Scooby Doo, Dexters Lab, Pokémonner og you name it.... Sponge Bob Square er nu ret sjov.
Jeg tog forresten hævn ved at anskaffe både "Snuden" og "Bennys Badekar"- og nørdebarnet kunne godt lide dem. (Hjernevasket!!!)

Men- ingen jul uden Disneys Juleshow -helst den med Anders And og Chip og Chap i avanceret krigsførelse!
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Tegneserier...

Post by Nina »

ZIGGY!!!

Og ellers de oldgamle Disney tegnefilm (de nye fatter jeg ikke!). :hva:
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Tegneserier...

Post by KatieKat »

[quote:c85e8c98b4]Men- ingen jul uden Disneys Juleshow -helst den med Anders And og Chip og Chap i avanceret krigsførelse![/quote:c85e8c98b4]
Man kan godt se at det er længe siden det var jul, hva xtiny? Chip og Chap slås ikke med Anders And, men med Mickey... eller rettere sagt med Pluto over juletræet. Anders And slås med sne og is mod Rip, Rap og Rup. Nå.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Tegneserier...

Post by Tigerbaby »

Der er da også nogle egern-lignende kræ der slås med Anders And.
Post Reply