Tegneserier...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Tegneserier...

Post by Ms Strangefield »

Wulffmorgenthaler. Ikke en klassiker... endnu.

Anders And, Steen og Stoffer, Spirillen, og ikke mindst Fæhunden!

Og så var der sådan en science fiktion serie, med noget rumhuttelut og en heltinde med et japansk klingende navn. Jeg kan bare ikke huske navnet.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Tegneserier...

Post by CXEC »

Valhalla giver sig selv.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Tegneserier...

Post by MinnaN »

Yoko Tsuno! Hvordan kan man glemme hende?!

Fæhunden, D'OH! Asterix, Tintin.. D'oh, det myldrer jo frem...
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Tegneserier...

Post by Frieser9460 »

Hm... da jeg var barn/teenager var tegneserier et udmærket tidsfordriv, og jeg læste en del Wendy og Anders And, men jeg er nok blevet lidt kræsen med alderen; i hvert fald siger tegneserier mig ikke det helt store længere. Der skal noget mere kød på, efter min smag! :lol:

Men det skal så tilføjes, at helt i alderdommen er jeg trods alt ikke gået... er nemlig lige gået igang med at læse Harry Potter på originalsproget (prøvede først på dansk, men kan altså ikke holde til, at figurerne ikke taler engelsk efter at have set filmene og derfor har alle de engelske skuespillere og deres stemmer i hovedet, når jeg læser :ehj:), og jeg ELSKER dem! :heidio:
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Tegneserier...

Post by Ms Strangefield »

[quote:9f57bcf53b]Yoko Tsuno! Hvordan kan man glemme hende?! [/quote:9f57bcf53b]

Lige PRÆCIS!

Tak for det Minna
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Tegneserier...

Post by Line_Calano »

jeg er måske mere til den nørdede side og læser Dilbert. Garfield, Fæhunden og steen og stoffer glider også nemt ned.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Tegneserier...

Post by xtiny »

Nu er jeg så priviligeret at være vokset op dengang tegneserier virkelig var oppe og endog anerkendt af intellektuelle, så jeg har væltet mig i dem.
Det startede vist med "Pogo" i Information(!), og selvfølgelig Anders And & Co. hver mandag. Da "Pogo" gik ind blev det "Doonesbury"- som jeg stadig læser, det er faktisk en rigtig god kilde til, hvad der foregår i amerikansk politik- og i det amerikanske samfund generelt. Trudeau følger med tiden, og hans personer udvikler sig og bliver ældre- ja dør endda.

Men nu var det ikke højlitterært alt sammen, det var Tintin, Asterix, Splint & Co, Lucky Luke- og senere fantasy/scifi Linda og Valentin, Moebius, Bilal og andre sære gode tegnere. Jeg læste en tid det danske "Total Metal", der kom med gode serier af udvalgte tegnere, da jeg var 20-23... (Det var en dansk udgave af det franske "Metal Hurlent").

Og så var der gyserhæfterne "Gru", "Dracula" og de samlede hæfter med alskens gys. Uha- det gav mange søvnløse nætter...

Af de danske var det Valhalla, men min personlige all-time favorit er Rune T. Kidde, stærkt forfulgt af Claus Deleuran (Thorfinn- og ikke mindst "Illustreret Danmarkshistorie fortlt for folket"- som desværre ikke blev afsluttet pga tegnerens tidlige død).

Uh, det er svært at sætte fingeren på dem alle, for der var mange- Garfield var også god, Fæhunden, Sten & Stoffer- og den skøre serie med får ("En fårmiddag i Alperne").

Som altlæsende har jeg haft megen god tid med tegneserier, men jeg er klart mest til det politiske, det uhyggelige og det sjove/skæv eller sort humor- som fx Franquins "Sorte sider" eller Perverse Persson...
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Tegneserier...

Post by 99E »

Altså Rune Kidde er jo fanastisk. Også i dag, elvom tegningerne ikke er hvad de har været...

Hvis man synes tegneserier er barnlige skal man læse Will Eisner.
Der er kød på.

"Mandag er And-dag" - indtil det blev torsdag.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Tegneserier...

Post by Stimata Doamna »

[quote:f3549bbe0a]- og den skøre serie med får ("En fårmiddag i Alperne").[/quote:f3549bbe0a]

Hvis man godt kan lide noget skørt med får, men ikke nødvendigvis vil kigge billeder er "Glenkill - ein Schafskrimi" af Leonie Swann et godt bud. En kriminalroman med fåret Miss Maple i hovedrollen i opklaringen af det mystiske mord på flokkens fårehyrde. Originalen er på tysk, jeg ved ikke, om den er oversat. Men sjov er den - det i sig selv er jo en præstation på tysk :skoer: :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
aribeth

Tegneserier...

Post by aribeth »

Egentlig begge to... men jeg stiftede bekendtskab med Rosas først... så den sidder klarest i erindringen.

Og hvad er det nu den hedder historien om Joacims liv... og hans store kærlighed... det er Rosa der har tegnet den mener jeg.


Katrine
Post Reply