Er du tro mod din bank

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Er du tro mod din bank

Post by Diane »

Vi har fået tilbudt en større lejlighed. Det betyder vi skal låne nogle penge af banken, jeg fik så lige nogle tillægsspørgsmål fra vores bankrådgiver og et startoverslag på hvad den månedlige ydelse ville løbe op i.
Det var en del mere end jeg havde regnet med, bl.a. fordi vi har et lån i forvejen og stigningen ikke passede forholdsmæssigt.

Nå, men hun skrev så, at stigningen skyldes retestigning, og at vores nuværende lån også skal stige med ikke mindre end 600,- om måneden.
Det synes jeg er mange penge, så jeg smuttede lige ind på mybanker.dk og der kunne jeg jo hurtigt se, at vores bank ligger i den dyrere ende.

Men jeg er jo glad for min bank, jeg er glad for min bankrådgiver. Der er ingen problemer med noget som helst. Da vi var på ferie i sidste uge kunne vi godt se, at vi ikke havde fået overført nok til lommepenge, så jeg skrev og bad min mor om at kontakte banken. De lavede så et bevilliget overtræk på 7 dage, uden at tage nogen gebyrer eller noget. Og det er bare et af mange eksempler.

Har du skiftet bank efter rente? Eller er banksager et tillidsspørgsmål mere end en forretning?
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
aribeth

Er du tro mod din bank

Post by aribeth »

jeg har skiftet bank mange gange... jeg er nok ikek så loyal, jeg vil have en ordentlig behandling ellers kan det være ligemeget. Men den bank jeg har nu er jeg faktisk glad for... vi har en rigtig sød rådgiver og de har været søde til at lave aftaler med os... så egentlig vil jeg gerne beholde dem her indtil videre :-)


Katrine
Lisbeth Sejberg

Er du tro mod din bank

Post by Lisbeth Sejberg »

Siden jeg tilbage i 1981 slog økonomien sammen med mandens, har vi brugt Langå Sparekasse, fordi manden er fra Langå.
Det funker jo fint i hverdagen med homebanking.

Vi har for nogle år siden forhøjet vores lån i Nykredit, for at betale et sparekasselån ud, som var til en højere rente.

Bilkøb for et par år siden kører gennem Toyotas eget financerings-halløjsa, som var den billigste løsning.
Ellers beholder vi "vores" sparekasse.
Mvh. Lisbeth
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Er du tro mod din bank

Post by Tigerbaby »

Det er jeg måske nok.

Jeg har ihvertfald haft den samme bank altid, først i sakskøbing og siden i Maribo, hvor jeg stadig har bank, selvom jeg jo bor i Kbh.

Jeg synes bare de har været meget flinke derinde, og så er der jo ingen grund til at flytte bank sålænge jeg er ung og boligsituationen ændrer sig ofte.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Er du tro mod din bank

Post by KatieKat »

Jeg er ikke tro. En bank er en forretning og jeg bruger den bank der passer bedst med mit behov på tidspunktet.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Er du tro mod din bank

Post by sinesmølf »

jeg er så tro at jeg shopper rundt andre steder, og så fortæller jeg min bankdame hvad jeg kan få de andre steder. Så kan hun som regel matche det.

Man kan få meget på den måde
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Er du tro mod din bank

Post by Ane »

Jeg har lige skiftet bank..

Men det er fordi jeg havde Roskilde bank :ehj:

Før dem Havde jeg SEB - dem var jeg glade for, men de ville ikke have mig.. det var noget med at fokusere på formuende privatkunder - og det er jeg så ikke, så jeg blev smidt ud - eller foræret til Roskilde med samme vilkår som jeg havde haft i SEB, og jeg så på daværende tidpunkt ikke grun til selv at finde en bank. Det gør jeg så nu.

Inden SEB havde jeg Nordea men deres renter på andelsboliglån var helt til grin. Dem havde jeg ellers haft fra jeg var lille og de hed SDS :-)

-Excuses are the nails used to build a house of failure
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Er du tro mod din bank

Post by vicky02 »

Ja det vil jeg mene.
JEg er pt i forstædernes, men er igang med at skifte til Morsø.
Jeg har været hos forstæderne siden 2000 hvis jeg husker korrekt.
Og det har været en lang skuffelse. Ingen service, ingen hjælp ingenting.
-indenfor det sidste halve år er jeg blevet så skuffet, at jeg valgte at skifte bank. Jeg kunne ikke forsvare at blive hos forstæderne mere.
Fx vi er igang med at kigge hus. Har fået en masse gode tilbud fra div banker og manglede kun min. -Da jeg bestiller tid er svaret "jeg sender et budgetskema, så kan du jo selv se om i har råd" Der blev jeg stiktosset og ringede derned og spurgte hvad fanden de havde gang i.
Så fik vi et møde med en, der mente vores budget var meget risikofyldt. -For vi kan da umuligt bruge så lidt til os selv hver måned.
OG jo, før vi fik Rumle brugte vi ikke mange penge om måneden....netop fordi vi har sparet alt hvad vi kunne.
Klaphat!
En anden ting, var da jeg havde kommet til at sætte den nye bilsforsikring til at trække på en forkert konto og opdagde det samme dag som det blev trukket. Ringede straks til banken, og imens jeg præsenterede mig, sagde bankdamen: Ja jeg har altså lukket dit kort nu.

Hun kunne åbenbart ikke overskue at pengene rent faktisk stod på en anden konto. -Og der var endnu flere endnu. Hun gad ikke engang at hør på, hvad der var sket. Jeg blev behandlet som om jeg altid var i knibe. Igen, mig ned i banken, snakke med chefen, fremviste mit regnskab siden jeg flyttede derned, og som han kunne se var det eneste jeg nogensinde har overtrukket en flad 5'er, som blev klaret igen dagen efter. Jeg har altid haft en god opsparing, så jeg blev pænt sur over, at punkt et hun lukkede min konto uden at kontakte mig eller tjekke de andre kontoer (nå jo, det må hun jo have gjort, for hun brokkede sig også over mit rodede kontosystem...som min nye bank mente ikke kunne gøres meget bedre?), også snakke til mig på den måde.

Den nye bank ligger i nordjylland, Jeg bor i storkbh, men allerede nu, en måned efter jeg er flyttet, har jeg allerede haft mere kontakt med den nye bank, end jeg nogensinde har haft med den gamle!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Er du tro mod din bank

Post by CXEC »

Arh, jeg er godt og grundigt træt af DB og har derfor lønkonto i Skandia eller forresten Eikbank. Det går foreløbig fint. Mener jeg skiftede omkring 2003/4 stykker.....

Men Dorthes argument er rigtig godt, for det ER en forretning og de skal tjene penge på os, hvorfor så være tro mod dem? Men som Sine skriver kan man jo bare fortælle om det man kan få andet steds og så se om ens nuværende kan matche, medmindre man er ude i en Vicky02-situation.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Skjold (Tidl. SL)
Posts: 1086
Joined: Sun 20. Nov 2005 14:08

Er du tro mod din bank

Post by Skjold (Tidl. SL) »

Jeg er tro - jeg har nemlig altid været i den samme bank.

Jeg har så heller aldrig haft brug for banken - det vildeste der er sket på den front var da jeg satte mine konfirmationspenge ind!
Men det kan da være at det ændrer sig, nu hvor jeg flytter og selv skal til at overveje det der med økonomi.. umiddelbart er jeg dog vældig tilfreds.
/SL
Post Reply