Hønsefødder og gullerødder- og andefjer i baner

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Hønsefødder og gullerødder- og andefjer i baner

Post by xtiny »

Ak ja- det har man for sin dovenskab...

Jeg er ved at vaske 'alt' det, som af forskellige grunde (pladsmangel/dovenskab/defekt vaskemaskine/brækket skulder/energiløshed/vælgselvdårligundskyldning) har ligget til vask meget længe...

Således også et par dunpuder (jeg havde helt glemt dem!), der så røg på pænt langt program, så de kunne blive rene. Så glad og fro vanker jeg ud, og vil åbne maskinen, der sker intet. Nu er den lidt speciel: Temperaturskiven åbner også, når den står i en bestemt position, der ikke er helt let at ramme. Så glo på skiven og milimeter-afstemme positionen. Nul, den kan ikke trykkes ind, og nu får jeg bange anelser, men jeg har da lige renset trævlefilteret. Så den får lige en tur på centrifugering/tømning (den har haft lidt med ikke at tømme vandet helt af, især hvis det er tæpper/dyner).

Så vente vente- nej, den kan ikke åbnes. Er den i stykker? (Nu har vi undværet og vasket i hånden så RIGELIGT. :gunni: :oeje: )

Ak nej- jeg kigger endelig ind af lågen- og ja, der ligger noget, der ligner en druknet høne... En meget afdød druknet høne... Faktisk ikke bare en meget afdød druknet høne... men en meget afdød druknet HønePøne, der har taget HanePane, AndePande og Lille KylleRylle med sig i den for tidlige våde grav ledsaget af to små våde spejdertelte...

Ud med trævlesien- vand og fjer i baner... Og våde hønse/andefjer STINKER.... :opkast:

Nå- ud med de to våde spejdertelte og deres våde afdøde indhold, og de røg helt ud. Jeg kan ikke engang regne ud, hvilken der er utæt, og ligefrem stå og pille fjer af i flere ombæringer- niksbiks. Der er sikkert få moralsk opbyggelige ting, der kan måle sig med at fiske våde fjer ud af tromlen på vaskemaskinen- henholdsvis trævlesien... Det er sikkert godt for moralfibret. :askepot: Men der [b:1baf94b1df]er[/b:1baf94b1df] bedre måder at tilbringe tiden på....

Nu er der en fjerpude mere tilbage, men den balancerer på randen af en dødsdom. Ikke flere fjer i *min* vaskemaskine! :fy:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hønsefødder og gullerødder- og andefjer i baner

Post by HHansen »

Jeg troede faktisk ikke man kunne vaske en dun-pude??? :hva:

Men det kunne man jo så heller ikke :viben:

Jeg sværger til kunstfylds puder og dyner...
Fik et traume som barn da Atengstedts mormor lagde os til at sove med dyner der var så TUNGE at de ikke bare indeholdt dun/fjer, men med garanti indeholdt mindst 20 høns hver :hhansen:
Siden har jeg ikke sovet med fjerdyner hvis jeg kan blive fri...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Hønsefødder og gullerødder- og andefjer i baner

Post by xtiny »

Jeg har da tit vasket dundyner/puder/dynejakker, så det kan man godt. De skal bare tumbles godt med et par tennisbolde, så de fluffer op. Men det var et par rigtig gamle puder, og den ene var vist en smule læk, nu jeg tænker efter.

Ja, vi er også mest gået over til bomulds-kunststof dyner og puder, da det helst skal være let at vaske og tørre. Der er vist et par sofapuder med fjer tilbage, men de har nyt betræk, så dem tør jeg godt vaske. :dorte:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hønsefødder og gullerødder- og andefjer i baner

Post by KatieKat »

Jeg har lige vasket fjernbetjeningen til videokameraet. Vildt nok at den stadig virker.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
skydt82
Posts: 30
Joined: Thu 19. Jun 2008 22:48

Hønsefødder og gullerødder- og andefjer i baner

Post by skydt82 »

grin grynt hahaaa :lolskilt:

nå ja men min vaskeoplevelse skal vel også med her??

jeg kom hjem i går og ville vaske noget tøj (hvofor skal der altid blive så meget inden man gider at gøre noget ved det??) nå men vi har rykket for ny vaskemaskine og tørretumbler ved udlejer og vupti endelig i går var de her :katiekat:

grådig som jeg er, sætter jeg begge vaskemaskiner i gang - bum bum vente vente - sys der larmer lidt fra kælderen (jeg bor på 3.) - vandrer ned for at tømme maskinerne - ehm - den ene vaskemaskine har danset disco :june: og er endt midt ude på gulvet i stedet for inde ved væggen hvor jeg efterlod den - bikse bakse - på plads kom den og blev tømt - efter at have puttet det der skulle tørres i tørretumbleren, fylder jeg en maskine og sætter den i gang - for at komme i tanke om at det var "vild med dans" maskinen jeg havde startet - FLOOOT nå men en time senere og en gang larm igen kunne jeg flytte maskinen tilbage på plads og luske af med mit vasketøj :floejt:
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Hønsefødder og gullerødder- og andefjer i baner

Post by HeidiO »

Transportsikringen af vaskemaskinen er garanteret ikke blevet fjernet - så danser vaskemaskinen cancan.


Jeg havde for nogle år siden en arbejdskollega, en dame i midthalvtredserne.


Med mand og store hjemmeboende børn.


Hun havde i 10 år siddet på vaskemaskinen, hver gang den skulle centrifugere. Hun var efterhånden godt træt af det, og klagede sin nød på arbejdet. Alle var enige om, at det garanteret var transportsikringen, der ikke var fjernet.


Hun strøg hjem til sin mand og fik ham presset til at se på vaskemaskinen - og vupti så var det ikke længere nødvendigt at sidde på den, når den centrifugerede.


Hun havde alle årene brokket sig til manden og sønnen, men de var ret dovent anlagt, så de havde ikke lige fået set på det. Og hun havde bare resigneret og sat sig på maskinen, når det var nødvendigt.


Efter den dag, kom der andre boller på suppen i det lille hjem, sønnen flyttede endelig hjemmefra, da hoteltilværelsen forsvandt og mor stillede krav til dovenlarsen.
Heidi
skydt82
Posts: 30
Joined: Thu 19. Jun 2008 22:48

Hønsefødder og gullerødder- og andefjer i baner

Post by skydt82 »

hvordan pokker fjerner 1 stk tekniskmongolkvinde lige sådan en transportsikrings dims???

jeg kan jo for dælen ikke en gang samle en kommode uden at den lejlighedsvis skal efterfyldes med trælim fordi lortet falder fra hinanden :-P
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Hønsefødder og gullerødder- og andefjer i baner

Post by xtiny »

Er der ikke en manual med? Deri står, hvor dimserne sidder. Hvis der ikke er manual med, så er de ret lette at finde på nettet.

Jeg kan overhovedet ikke huske, noget om hvor transportsikringsdimserne befandt sig på vor nye (nu kasserede og defekte gamle) maskine i sin tid. Jeg tror, de sad i bunden... Næh.

Den vi har nu er ny brugt, så der var ikke problemer... Ikke med transportsikring ihvertfald. :atengstedt: :heidio:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
Post Reply