Det mest effektive mod hvepse ?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Silas »

I skal finde boet, og om aftenen, når de så er gået til ro, så skal I sprøjte ind i boet med Trinol 810. Det dør de af øjeblikkeligt. Du kan også sprøjte det på rundt om ved boet, da de dør, når de kravler i det også.
Det er også meget effektivt mod edderkopper, fluer m.fl.
Det koster ca 190 kr for en liter.

http://www.trinol.dk/page693.aspx
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by CXEC »

Silas det lyder tememlgi giftigt, så jeg ville nok tøve en kende med at sprøjte mit bord med den slags :heidio:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Silas
Posts: 256
Joined: Mon 3. Mar 2008 13:19

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Silas »

Når først man har fået ram på dem i boet, så går der kun et par dage, så kan man vaske alt af, men hvepsene er væk :-)

Der står ikke noget om, at det også får mennesker til, at dø øjeblikkeligt :hhansen:
Det, som er smukt, truer dig ikke.

Bring skønhed ind dit liv, og du vil finde mere plads til, at være dig selv.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by CXEC »

Nej okay... :heidio:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Buusser »

Ja, så skete det alligevel, det der ikke skulle ske. Min yngste på 12 blev stukket til markedet i går. Han viftede den blot væk og stik.. :graed: Havde den så bare valgt min mand eller jeg selv, for Bassen er i forvejen fuldstændig panisk overfor hvepsene.

Men vi gjorde en opdagelse, som andre måske kan bruge her i sommeren: Han havde en skrig-orange fodboldtrøje på og jeg er helt 100% sikker på, at de blev tiltrukket af den her "blomsterfarve". Så jeg købte fluks en hvid T-shirt til ham som han så tog på.

Vi kunne med det samme mærke, at deres interesse for ham var meget, meget mindre. Gul skulle også være en uheldig farve har jeg hørt.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by annetteB »

Hvepse er nyttedyr.
:ide:

Jeg fjerner påbegyndte boer i det tidlige forår, hvis de befinder sig på meget uhensigtsmæssige steder (som fx i det inderste hjørne af den skibscontaier der fungerer som vores striglespiltov) Derudover får de lov at være i fred.

Men dét kan jeg jo sagtens sige, når vi end ikke i år har været generet af hvepse.
:lol:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by xtiny »

Hvepse er kødædere, så de inviteret sig selv med til bords.

Vi bruger Trinol inde mod flyvemyrer, lopper og andet kræ, og det virker udmærket- vi og kattene er d levende endnu.. Brugt med omtanke er det ikke så giftigt, men det ikke godt at sprøjte på flader, hvor der skal være mad.

Ak ja- i år har jeg set 1 murgedehams, og 1 hveps- men derimod masser af dåmme fluer... :tarra:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
loo1
Posts: 19
Joined: Fri 11. Jan 2013 23:19

Re: Det mest effektive mod hvepse ?

Post by loo1 »

Vent til aftentid. Her er alle hvepsene hjemme, de er mindre aktive og mindre aggressive.
Bedøv hvepse. Sprøjt op i indgangshullet med en spray, der lammer og dræber hvepsene. Brug spray særligt mod flyvende insekter, som indeholder det aktive stof pyrethrin. Den slags spray kan købes i de fleste byggemarkeder eller havecentre.
Fjern boet. Efter 10-15 minutter kan du frit fjerne boet.
Her finder du DK bedste udvalg af Billig Rideudstyr
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Det mest effektive mod hvepse ?

Post by udlandet »

loo1 wrote:Vent til aftentid. Her er alle hvepsene hjemme, de er mindre aktive og mindre aggressive.
Bedøv hvepse. Sprøjt op i indgangshullet med en spray, der lammer og dræber hvepsene. Brug spray særligt mod flyvende insekter, som indeholder det aktive stof pyrethrin. Den slags spray kan købes i de fleste byggemarkeder eller havecentre.
Fjern boet. Efter 10-15 minutter kan du frit fjerne boet.

Tak for det gode råd, jeg har så ikke så mange problemer i öjeblikket :viben:
loo1
Posts: 19
Joined: Fri 11. Jan 2013 23:19

Re: Det mest effektive mod hvepse ?

Post by loo1 »

udlandet wrote:
loo1 wrote:Vent til aftentid. Her er alle hvepsene hjemme, de er mindre aktive og mindre aggressive.
Bedøv hvepse. Sprøjt op i indgangshullet med en spray, der lammer og dræber hvepsene. Brug spray særligt mod flyvende insekter, som indeholder det aktive stof pyrethrin. Den slags spray kan købes i de fleste byggemarkeder eller havecentre.
Fjern boet. Efter 10-15 minutter kan du frit fjerne boet.

Tak for det gode råd, jeg har så ikke så mange problemer i öjeblikket :viben:


Lad tiden vise indtil den stor sæson kommer :) god påske!
Her finder du DK bedste udvalg af Billig Rideudstyr
Post Reply