Det mest effektive mod hvepse ?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Buusser »

De gule stribede bæster havde held med at spolere vores grill-aften i går. Vi måtte fortrække og spise indendørs. Vi er egentlig ikke pivede men pludselig var de over det hele. Vi talte da om hvepsebo m.m. men kunne ikke se noget i nærheden.

Nu står vi foran et udendørs familie tam-tam med flere mindre børn og en fødselsdag som også gerne skal holdes ude hvis vejret er til det.

Jeg har prøvet med sprit og kaffe i brand på en underkop. Det gør en forskel meeeen det holder dem ikke helt væk.

Har du et fif der duer?
:respekt:
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Diane »

Gad egentlig vide om de der fluesmækkere med strøm kan slå sådan nogle ihjel.
:vader:

Men jeg vil nok ikke være den der gør forsøget - i tilfælde af at de ikke er kraftige nok
:avav:

Aner ikke hvad man kan gøre, men følger interesseret med.
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
Deerhunter

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Deerhunter »

Du bliver nødt til at finde boet. Når det eller de er fundet, skal du give det et solidt pift med insektgiften direkte op i flyvehullet. Gør det når det er blevet mørk - så er de alle hjemme.

I dagtimerne kigger du efter aktivitet alle steder hvor de kan tænkes at have etableret bo. I solskin er de nemme at finde. Led efter dem ved tagskæg, udhuse, brændestabler - kort sagt, alle kringelkroge i en radius at mindst 100 m. Det er ikke ualmindeligt at finde op til 20-25 hvepseboer.

Dem du møder i det fri kan du klaske med hænderne på samme måde som med myg. Nej - de når ikke at stikke hvis du er hurtig. Jeg har selv gjort det utallige gange uden at blive stukket.
User avatar
Buusser
Posts: 445
Joined: Fri 29. Feb 2008 09:28

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Buusser »

Den elektriske fætter er brugt (som sagt, vi er ikke pivede) og den lammer dem så de falder til jorden og så skal de ha en på go´daen.. :mettebo: men slå dem ihjel kan vores ikke.

Deerhunter: Insektgift ?? er det den almindelige, der købes ved supermarked og lign. og skal der bruges en speciel sprøjte? Eller kan man gøre det med almindelig sprayflaske? Der er nok ingen tvivl om at det bo må jeg have fundet, der skal nok være noget i nærheden.
:ondgrin:
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Annemaja »

Der er bare ekstremt mange hvepse i år :-( Gad også godt slippe for dem - min mand er allerede blevet stukket uden overhovdet at gøre andet end at trække vejret :-(
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Krog
Posts: 76
Joined: Mon 30. Oct 2006 19:53

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Krog »

Hvis nu du ikke kan finde boet, så sagde de i nyhederne i går, at man skal stille flasker med ølsjatter og nogle med eddike. Jeg hørte kun efter med et halvt øre, men de skulle være vilde med humle - eddiken hørte jeg ikke hvad gjorde godt for.
Jo mere jeg ved, jo mere ved jeg hvad jeg ikke ved.
Deerhunter

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by Deerhunter »

Det er den almindelige insektgift. Den virker på alle insekter - også hvepse. Jeg mener den også kan købes i Danmark selv om der er særlige regler for drivmidler i spraydåser.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by BeritH »

Stald-chok virker nl.a. også på hvepse. Det er sådan en stor lyserød spraydåse.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by MinnaN »

Pga denne varme sommer er der flere hvepse meget tidligere. De plager os normalt senere i august, men de hærger alt og alle pt. De er meget aggressive pt, fordi de er kodet ind til at "Nu er det nu, vi dør om lidt! Mad!" Mad! Mad! NUNUNUNU!!!".
Omkring september dør de. Eller også er det oktober.

Jeg kan ikke tåle hvepse, så jeg er lettere hysterisk når de er i nærheden af mig. Det der med at stå stille, så gør den ingenting... Hvilken omgang hestepis og kolort!! :ehj:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Det mest effektive mod hvepse ?

Post by CXEC »

Det skulle også efter sigendet virke at sætte /glasflasker med sukervand og en dråbe sulfo i. Sukkervandet skal være snasket godt op ad glasset/flasken så det dufter godt af mad. Sulfoen gør at de IKKE kan komme op igen. :ond: :ondgrin:
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Post Reply