Carpe diem

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

Carpe diem
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi
Gå til: navigation, søg

Carpe diem. Wikimedia Commons har medier relateret til:
Carpe diem
Carpe Diem stammer fra Horats og betyder: "Grib dagen" eller sagt på almindelig dansk: Lev livet i dag uden at tænke over morgendagens bekymringer. Udtrykket hedder egentlig i hele sin længde: Carpe Diem quam minimum credula postero , og det betyder: Grib nuet; -og hav liden tillid til fremtiden

God weekend!!!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

Ja Ped.

Det er et "klammo" udtryk - men for nogle giver det mening ....


Lige pludseligt!!!
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Carpe diem

Post by Stimata Doamna »

[quote:9c1f5875e3]Det er et "klammo" udtryk - men for nogle giver det mening ....


Lige pludseligt!!! [/quote:9c1f5875e3]


Det kommer du altså lige til at forklare nærmere, Nina!! Du har skrevet temmelig sortsynet i et par tråde - og jeg er bekymret!! Hvad sker der??
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Carpe diem

Post by CXEC »

Og med den tråd vedr. hjernehindebetændelse på heste så udbeder også jeg mig en forklaring. Pfh. tak.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

[quote:d0b703d0a3] Du har skrevet temmelig sortsynet i et par tråde - og jeg er bekymret!! Hvad sker der?? [/quote:d0b703d0a3]

Undskyld!!!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

Jeg er så forfærdentlig ked af det - for Sía er død!

Hun døde den 23/6 - efter 2 dages sygdom.

Det er svært at skrive en ordentlig forklaring -. for tårerne løber lige nu -

Hun var lidt "tilbageholdende" i lørdags, da hun skulle have wraphø - men vi "tilbageviste" det, da det jo godt kunne være Baldur, der havde "bestemt" lidt over hende ... (De to store tør ikke at koste med hende). *s*

Men senere, da de skulle have deres aftensmad - ville hun ikke op fra folden -. og Jes måtte "jage" lidt med hende ...

Hun gik så direkte ind i en brændestabel!!!???

Jes kaldte på mig og fortalte, at hun ikke kunne se på det venstre øje - og jeg tilkaldte øjeblikkeligt dyrlægen.

Dyrlægen kom ud - og fortalte direkte, at det ikke så "godt ud" :-(
(Jeg havde i mellemtiden taget temperaturen til 38.9 grader.)

Jeg foreslog indlæggelse - men dyrlægen mente, at vi skulle prøve at give en intensiv penicillinkur + at hun fik aktivt kul i mavesækken og at vi kunne tales ved søndag - og jeg skulle så "bare" give 30 ml ethacilin + en sprøjte flunixin dagen efter ...

OK - jeg har da prøvet at give sprøjter før - og jeg gjorde som anvist (selvom 30 ml er en temmelig stor injektion, synes jeg) .... Men det er normalt, fik jeg at vide ...

Sía virkede da også bedre dagen efter - men som dagen skred frem gik det værre!! :-(

Jeg ringede igen til dyrlægen - som kom og mente, at hun nok overlevede til dagen efter....

(OK - jeg var altså en "pyllerrøv"!!!)???

Jeg blev 50 år i fredags og havde inviteret min lille familie - bestående af min mor, bror og svigerinde - og vi gennemførte da også dagen - og vi tjekkede Sía fortløbende gennem aftenen ...

Jeg var ude hos hende flere gange - og hun blev sq ikke bedre ... men heller ikke værre ...
Men dyrlægen havde jo sagt, at vi skulle holde øje - men at det kunne tage lidt tid ...
Min ikke-kyndige familie syntes, at hun så "fin" nok ud - men jeg kender (tja .. kendte) hende jo bedre ... *s*

Kl. midnat gik jeg i seng - og oppe igen kl. 5.30 - var der ingen forbedring.

Jeg ringede så til dyrlægen igen med det samme og bad om et besøg - og indlæggelse .. NU!!!!!!!!!!!!

Dyrlægen kom så en halv times tid senere - og kunne godt se, at det hastede!

Men!!! .. Der var ingen transportmulighed før kl. 11.30. :-(

Jeg udbad mig så, at der skulle være en dyrlæge tilstede, da jeg kunne se, at Sía var så sløj, at jeg ikke var sikker på. at hun selv kunne gå i transporteren .. og hvis hun ikke kunne klare det - så skulle hun i hvertfald IKKE ligge i flere timer og afvente en aflivning!!!

Kort fortalt - så kom dyrlæge og vognmand samtidig ... Sía blev trukket ud af stalden .. blind og sløj!

Vognmanden kunne ikke forsvare at køre med hende - og inden "diskussionen" var til ende - så lagde Sía sig ned og var døende ... *vræler lidt igen - sorry*

Hun fik så sprøjten på stedet.

For pokker da!

Hvor jeg er trist og ked af det!!!
Vi gjorde vores bedste - men det var ikke godt nok.

Triste hilsener fra
Nina

----------------

Ovennævnte er en besked til Dorthe Hansen - som vi købte Sía af ...

Hun har nu fået beskeden - men før hun havde hørt om det forløbne, ville jeg ikke skrive om det herinde





--------------------------------------------------------------------------------
Invite
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Carpe diem

Post by Annibl »

Jeg er et sentimentalt, følelsesdrevet menneske og jeg råelsker det udtryk. :heidio: For mig giver det meget mening og passer perfekt ind i min livsfilosofi. At det så ikke altid lykkes er en helt anden sag.
Knus fra Anni
User avatar
Annibl
Posts: 242
Joined: Sun 2. Mar 2008 00:09

Carpe diem

Post by Annibl »

Åh for pokker - har ikke set dit indlæg før jeg skrev mit, Nina.

Gør mig ondt at du har mistet hende. :ked:
Knus fra Anni
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Carpe diem

Post by KatieKat »

Årh nej Nina, det var da forfærdeligt. Sikke en hård uge du må have haft.

Du har min dybeste medfølelse.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Carpe diem

Post by HeidiO »

Det er simpelthen så hårdt at komme igennem sådan en omgang, jeg føler med jer.

Er det konstateret, at det var hjernebetændelse?
Heidi
Post Reply