øøøøøøøv

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
skydt82
Posts: 30
Joined: Thu 19. Jun 2008 22:48

øøøøøøøv

Post by skydt82 »

øv ha!

nu komkarakterene for de skriftlige prøver - SUUUUK jeg kan så bruge hele min ferie på at læse op til re-eksamen :-(

jeg var godt klar over at tysk mundtlig var en om'er

engelsk grammatik var jeg noget i tvivl om da stoffet var dårligt formidlet og vi ikke havde forstået ret meget af det :-S

MEN tysk grammatik??? hele holdet er dumpet og der er ingen af os der forstår det? vi havde alle forstået opgaven ens, og havde ikke haft nogen som helst problemer med at besvare????

nu sidder jeg så her med en skuffet følelse og diskuterer med mig selv - skal man klage til studienævnet? om ikke andet så for at få lov at se opgaven??? og jeg kan slet ikke forstå at jeg skulle have SÅ meget forkert at jeg ikke kunne bestå??? det gik jo godt....

øv øv øv hvor er resten af min dag bare ødelagt. dumme universitet og dumme eksaminer :-(
Lisbeth Sejberg

øøøøøøøv

Post by Lisbeth Sejberg »

Jeg kan godt forstå, det er træls.
Det er nok ikke nogen trøst lige her og nu, men man kan faktisk godt blive et lykkeligt menneske, selv om man ikke fatter en hujende hatfis af den tyske grammatik :linski:

Men så vil jeg også have lov at spørge, hvorfor ikke gøre noget INDEN eksamen, hvis man føler sig dårligt undervist/vejledt ??

Mvh. Lisbeth
mariaw
Posts: 232
Joined: Wed 2. Apr 2008 09:12

øøøøøøøv

Post by mariaw »

Men Lisbeth, hvorfra skal man vide, at man er dårligt undervist/vejledt før eksamen, når man selv synes opgaven er gået godt/var let/etc?

Jeg har fået 4 i skriftlig spansk, på trods af at jeg plejer at ligge på 7, og selv min lærer forstod ikke jeg var rykket ned, men sådan kan opgaver jo være udformet så forskelligt, netop med mulighed for at misforstå dele.

Det er dog rigtig sørgeligt når hele klassen er dumpet, og det kunne godt tyde på at det var opgaven der var vildledene formuleret.

Til trådstarter vil jeg bare sige, at livet går videre. Det er brand ærgeligt ja, og vildt træls at skulle bruge sin ferie på at læse, men Det kan jo kun blive til det bedre, nu du er dumpet denne gang.

Hvis der er stemning for det i jeres klasse, så synes jeg godt i kan klage, men hvis folk er ligeglade, eller mener karakteren er berettiget, så er det hips som haps. Som første årgang der skulle skrive SRP på HHX, var der en del der dumpede/fik en noget lavere karakter. Af dem var der nogle der dumpede, som fik en bedre karakter ved at klage og få opgaven revurderet.

Bare klø på :ninie:
Lisbeth Sejberg

øøøøøøøv

Post by Lisbeth Sejberg »

OK jeg har måske misforstået linjen om det med den engelske grammatik :anonym:
Mvh. Lisbeth
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

øøøøøøøv

Post by Ane »

jamen jeg synes da klart du skal klage - hvis du med sikkerhed ved at du har læst og har haft styr på stoffet og gjort det bedste du kunne og føler dig uretfærdigt behandlet.

Jeg arbejder på et universitet, og selv om klagerne ikke ender hos mig (helt anden afdeling) så undrer jeg mig over 'klagekulturen' lige så snart man får ringe karakterer så klager man. Uden at reflektere specielt meget over egen indsats.

Så hvis du er sikker på at din egen indsats er i orden - så skal du klage.

Jeg var selv en af dem der gik voldsomt ned i karakterer da jeg kom på en videregående uddannelse. Jeg havde aldrig behøvet at anstrenge mig eller læse i hverken folkeskolen eller HF - og det fik jeg slag for. Da jeg begyndte at gøre en indsats kom de gode karakterer tilbage.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Post Reply