Carpe diem

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Carpe diem

Post by xtiny »

Åh nej Nina. Sikke noget rigtig øvvv... :graed:

Smukke Sia, som jeg jo har fulgt lidt her på nettet. Det er uforståeligt.
(Dette: http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=829/sprog=1/grp=7/menu=12/ passer ikke rigtig på beskrivelsen af forløbet..? )

Min dybeste medfølelse-
og pøj pøj for at de andre er raske! :mikkel:
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

Seneste nyt ...

Der er intet nyt!

Bortset fra - at de foreslog mig at få lavet en udvidet test af det serum, de stadig har i Tyskland ..

OK ...

Dét gør vi da - svarede jeg ...

Men - hvad jeg ikke vidste - elller blev fortalt - er at de foreløbige blodprøver allerede løber op i over 2000 kr!!! :avav:

Nu mangler jeg så svar på de ekstra prøver ..
De første gav nemlig ikke noget resultat!

Ergo sidder jeg her med en regning på 8000 + et antal kroner, jeg fik akut hukomelsestab over .. som dog først skal betales den 10. juli ... :tosse:

Fik jeg fortalt i forbifarten at forsikring er noget, vi har overvejet? :floejt:

Nå ... men jeg vender tilbage, hvis de nye resultater viser noget ...
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

Desuden xtiny ...

Dyrlæger er ikke blevet klogere siden Salomonsens lex - de er bare blevet dyrere ..
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Carpe diem

Post by HeidiO »

[quote:18c5add50b]Ergo sidder jeg her med en regning på 8000 + et antal kroner, jeg fik akut hukomelsestab over .. som dog først skal betales den 10. juli ... Tosse [/quote:18c5add50b]

Åh, hvor jeg dog kender det. Sonny var heller ikke forsikret på nogen måde, så vi fik også lige en regning på 8829 kr. for dyrlægen + en ny hest der skulle anskaffes... :graed:

Det lever i den grad op til det gamle ordsprog: Af skade bliver man klog men sjældent rig.

Så Flint er blevet forsikret for både liv og sygdom - håber ikke at jeg nogensinde for brug for forsikringen.
Heidi
User avatar
Glory
Posts: 1472
Joined: Sun 9. Jul 2006 11:36

Carpe diem

Post by Glory »

Hvor er det synd for dig Nina.

Jeg håber at de finder svaret, og at det ikke er noget smitsomt, så du i det mindste ikke skal gå og bekymre dig om det længere.

Pia
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can, and the wisdom to hide the bodies of the people I had to kill because they annoyed me.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

"Case closed"

Alle prøver viste ingen respons - jeg fik lige resultatet fra den udvidede test i dag ...


Levertal, nyrer, blodprocent, herpesvirus 1-4-type, forgiftninger, borrealia og der var vist mere, jeg har glemt i skrivende stund ... men alt var OK!

Vi kan så bare konstatere, at Sía døde sund og rask!

Venlig hilsen
Nina
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Carpe diem

Post by xtiny »

Næh, hun fejlede noget, som ikke viser sig i de udtagne tests.

Det kunne jo være et aneurisme, det vil vist ikke vise sig i en blodprøve. Et aneurisme giver egentlig symptomer, som passer med det, du har beskrevet. Her står om en hest, der faldt om: http://www.joras.dk/MySql/forum/forum_posts.asp?TID=25624&PID=375961

Men så stærkt behøver det ikke at gå, hvis aneurismet sidder i hjernen kan det nok tage længere tid.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

JEP! xtiny!

Det er netop også en tanke, jeg har gjort mig.

En aneurisme er en udposning på arterier, der tit er medfødte og kan have fatal udgang, hvis de sidder et vitalt sted - såsom i hjernen.

Afhængigt af - hvor de sidder - kan de være akut dødelige ... de kan være akutte - inden for timer eller dage - og andre gange kan de nå at "repareres" - enten ved egen kraft - eller kirurgisk.

Men med hensyn til min tidligere mistanke om "dødkuller" - så er muligheden stadig til stede ...

Der KAN jo være et mikroskopisk sår, der har misset min opmærksom - så en virus/bakterie har krydset blod/hjernebarrieren og skabt en hjernebetændelse...

WHO KNOWS???

Min kære Bimbo (kat) fik engang meningitis - kom slingrende hjem og var diffus ...

Afsted til dyrlægen med ham i en fart - men han havde (heldigvis) et tydeligt bidsår på halen - som gik helt med til knoglerne ...

Halen er jo en forlænget ryg ... og bakterierne var gået ind i spinalvæsken og op til hjernen.

Han fik den rette kur - og blev rask! :elsk:

Det er nu ca. 14 år siden - og han er her endnu. :kindkys:

Nå ...

Men det var så Sía..... :traet: (Jeg kan ikke vræle mere .... Jeg er i færd med at ryste fjerene på plads!). *sss*

Venlig hilsen
Nina
Post Reply