Carpe diem

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Carpe diem

Post by CXEC »

Orv jeg har først nu set hvad det var der var årsagen til dette indlæg. Det er jeg frygtelig ked af at læse! Jeg kan ikke komme med kloge råd eller trøstende ord, for der er ikke rigtig noget der kan trøste i en situation som din. Men du modtager min medfølte kondolance.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Carpe diem

Post by Godzilla »

Åh hvor er det sørgeligt Nina. Sia var så kær. :graed:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

Mange tak igen! :kindkys:

Ja - Sía var kær!!!

Hun var drømmen, der brast, da hun drog sit sidste suk - og hun vil blive husket i vores hjerter!

Og tak for den private besked Gunilla ...

Mange hilsener fra
Nina
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Carpe diem

Post by annetteB »

æv, altså nina. Jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige til dig der kan få det til at gøre mindre ondt.
:ked:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
BeritH
Posts: 3114
Joined: Mon 3. Mar 2008 12:08

Carpe diem

Post by BeritH »

Årh Nina, jeg har først læst denne tråd nu.

Jeg føler virkelig med jer, det var dog en forfærdelig måde at miste sin hest på.

Mange trøstekram herfra.

BeritH
Nej gud fri mig da vel om jeg skulle mene noget om det - offentligt!

Husk at jeg skal tituleres Deres Velærværdighed

Nu med egen kirke - frelse og syndsforladelse tilbydes mod mindre vederlag
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

Igen .. Mange tak for Jeres beskeder. :kindkys:

Tilbage på matriklen står så stadig Akela, der er forfangen ..

En lang! historie - der stammer flere år tilbage og skyldes en insulinrestistens - og måske cushings syndrom ...

Dyrlægerne gider ikke at teste ...

Men han er jo ømbenet igen! . og dét ligger 3 uger tilbage - altså før Sïas sygdom ..

Jeg er snart ved at opgive landlivet - og ønsker mig snart en 1-værelses lejlighed MED altan! - og uden for bymæssig bebyggelse .. men hvor skaffer man sig sådan een?? :ehh:

Akela har selvfølgelig (igen) fået for adskillige måneders madpenge i medicin og dyrlægebesøg - men han lever nok på lånt tid .. hvilket jeg også sagde for 5 år siden .. *ss*

Hvad fanden har jeg gjort i et tidligere liv - der retfærdiggører mine pinsler - og .... HVAD har mine dyr gjort???

NÅ - men det er jo kun en overgang - sagde ræven ...

I dag har jeg laserbehandlet Akela ...

OK .. jeg er kun uddannet udi menneskebehandling - men hvad kan jeg snart miste???

En hest???


Ja . men dét har jeg prøvet før. *sss* ----

"Carpe dium" igen ..

Venlig hilsen
Nina
(og bare rolig ... jeg vender stærkt tilbage - snart!)

--------------------------------------------------------

UTØJ er verdens løn!!! :mur:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Carpe diem

Post by annetteB »

[quote:648e498fd5]Hvad fanden har jeg gjort i et tidligere liv - der retfærdiggører mine pinsler - og .... HVAD har mine dyr gjort??? [/quote:648e498fd5]

Ved du hvad?
Jeg tror ikke, at den slags sker som "straf" for noget hverken du eller dine dyr har gjort.
:-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

Forresten ....

Dyrlægen ringede i dag - og kunne ikke påvise noget sikkert ang. Sías dødsårsag ...

Det er ikke borrelia - og ikke influenza (ja tak - det sidste var jeg da godt klar over). *s*

Men da jeg talte om hjernebetændelse - så blev han ved med at tale om abort/herpes-virus ...

Men - hun snottede slet ikke - og jeg kan ingen steder se, at symptomer på denne sygdom skulle give blindhed??

JA!! - Jeg har siddet søvnløs de sidste mange nætter og søgt og ledt efter mulige forklaringer ....

Og det "sjove" er - at jeg er lige så "klog", som dyrlægerne. *s*

MEN ... Udfaldet på opringningen i dag blev - at de skal tage flere prøver ud fra det serum, de fik tilsendt i Tyskland..

En dyr affære - men den sidste mulighed for at få at vide, hvad fanden, der gik galt!

HVIS der er noget smitsomt i færde her i nordsjælland - så skal det da undersøges og andre skal advares!!!

Om ikke andet - så skal andre have mulighed for at undgå, hvad vi skulle igennem!!!

Jeg lover, at jeg nok skal give besked, når jeg ved lidt mere.

Forøvrigt .... Sías symptomer mindede meget om "dødkuller" ...

Faktisk lige på en prik!!!

Men dét er vist ikke "populært" hos dyrlægerne .... - da de ikke kender til denne gamle sygdomsbetegnelse ..

(Jeg fandt den i Salomonsens gamle leksikon. *s*)

Venlig hilsen
Nina
sinesmølf
Posts: 1436
Joined: Fri 1. Sep 2006 23:48

Carpe diem

Post by sinesmølf »

åh, sikke en omgang. Håber i finder ud af hvad det var. Dødkuller lyder uhyggeligt.

God bedring med Akela
hilsen sine

:sine: Tilbage i b
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Carpe diem

Post by Nina »

Mange tak sinesmølf. :-)

Jeg er ved at komme mig - og tilbage sidder bare angsten for - om det er noget, der kan ramme de andre 3 heste ...

Jeg er forøvrigtigt ved at søge på ny islænderhoppe - men der står andre før mig i køen. *ss*

Og - måske er det bedst at vente lidt ...

For det første var Sía ikke forsikret - herregud så ung en hest - hun kunne da ikke blive syg?? *s*

Og så skal jeg vist lige være sikker på, at der ikke ligger noget til grund for, at en ny hest kan blive smittet.

Jeg tror det nu ikke - da forgiftning og andre smitteveje nu er elimineret ret meget - men alligevel ...

Venlig hilsen
Nina
Post Reply