Hvad kan man sy i et hjemmelavet sadelunderlag?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Hvad kan man sy i et hjemmelavet sadelunderlag?

Post by Cherry »

Jeg har tænkt mig at sy et sadelunderlag til min niece, til hendes fødselsdag. Hun kan nemlig ikke finde lige præcis dén farve hun VIL have i butikkerne.

Men hvad syer jeg indeni? Først tænkte jeg normalt plade-vat. Men så kan underlaget vel ikke vaskes?

Hvad siger i?

Vh Cherry
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Hvad kan man sy i et hjemmelavet sadelunderlag?

Post by Nina »

JO!

Pladevat kan godt vaskes - men ikke over 30 grader.

Men forsøg i stedet med et indlæg af "sengemadras" - sådan et stykke - som man lægger over en normal springmadras.

Det kan vaskes med 40 grader - og så ryger det meste skidt med af. :mikkel:

Jeg har lavet underlag til forskellige arrangementer, hvor de gængse modeller ikke lige var så "spændende" - men gå i f.eks. Jysk Sengetøjslager og find nogle skånemadrasser - "topfiduser" - i ønsket tykkelse - og så er det da bare om at komme i gang. :jeanie:

Teddybear er også en mulighed - men måske skal du så frekventere en stofforretning.

Med hensyn til formen - så lån et sadelunderlag, du finder passende - rids omfanget ned og tilpas resten.


God fornøjelse - det er faktisk ret sjovt! :askepot:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Hvad kan man sy i et hjemmelavet sadelunderlag?

Post by Cherry »

Det lyder godt.

Sådan en topmadras, er det ikke det de hedder?, tror jeg ville være en god ide. :-) Så er der lidt mere tykkelse på, end med pladevat i.
Post Reply