Jeg kunne kysse hende!!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by HHansen »

For nogle måneder siden skrev jeg denne her tråd : http://www.strigler.dk/forum/viewtopic.php?t=4665&postdays=0&postorder=asc&start=0

om min søn der har ADHD og skolens problemer med at håndtere det.

Udviklingen i sagen er at lærerne hidtil har ment at drengen er problemet, og ikke at ADHD er HANS problem... Og at han ville sidde med sin computer hele tiden var et problem - og iøvrigt spiser han forkert og kommer for sent i seng, for han er altid træt at se på.

De sidste par uger har der været støttelærer på, og i dag havde vi møde med lærerne, støttelæreren, skolepsykologen og skolens pædagogiske leder.

Lærerne lagde ud med deres klagesang - og da de når til det med at han er TRÆT og ikke tager initiativ, afbrød skolepsykologen dem og fortalte HVORFOR han ser træt ud.. Hun fortalte at børn med ADHD helt kan mangle de impulser der får os andre til at tage initiativ til at gøre noget.. Og til at følge med og til at lave lektier. Og hvis ikke han får hjælp til at få de impulser, så skal lærere og forældre hjælpe ham med det. For han KAN ikke selv.
Jeg kunne have kysset hende :elsk:
Det var så dejligt at høre hende forklare det - så vi alle kunne forstå problemet, og så lærerne ikke længere kan skyde det hele hen på at han "kommer for sent i seng, spiser for dårligt og spiller for meget computer".

I handlingsplanen vi endte med for at hjælpe ham, foreslog den pædagogiske leder faktisk at vi indrager computeren yderligere, så han dels må løse flere opgaver på PC'en, dels at vi skal have ham til at bruge mobiltlf som lektiebog, som han efterfølgende kan synkronisere med sin PC så han bliver mindet om AT han skal lave lektier, og HVAD han skal lave og HVORDAN han skal gøre det. Det vil så være tilladt for ham at bruge hjælpemidler til den slags.
Lærerne er med på idéen, og jeg er sikker på sønnen også vil være det når han kan kombinere med den teknik han gerne vil lege med.

Ih hvor er jeg glad for at der var et par fagligt kompetente personer med på det møde - for som almindelig forælder er det svært at forklare sig.. og selvom vi har studeret litteratur om ADHD så er det jo ikke det samme som at være uddannet - og det virker heller ikke nær så godt når det er forældrene der siger noget som når det er skolespykologen og den pædagogiske leder.

Bare et glædesudbrud herfra - og også tak til dem der hjalp sidst jeg skrev om det her :heidio:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by 99E »

PYH, hvor er det godt at høre!
Det KAN virkelig betale sig at få "fagpersoner" på sagen.
Igen: På seminariet LÆRER MAN IKKE OM børn med ADHD eller andre særlige behov.

Hvordan overlever jeg mit job? Jeg gætter mig frem, føler mig frem, sparrer med pædagogerne, spørger, læser... Og gætter lidt mere...

Hvis ikke man FORSTÅR at ungerne med ADHD "ikke kan gøre for det", så er det lidt svært at forholde sig til at de ikke bare kan opføre sig ordentligt/normalt.

Hurra for din søn - jeg håber det kommer til at fungere med de nye aftaler.
Og I står vel stadig på venteliste til børnepsykiater?
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by HHansen »

[quote:d2746af2ab="99E"]Og I står vel stadig på venteliste til børnepsykiater?[/quote:d2746af2ab]

Næh - tilbage i 1. klasse da de begyndte at have problemer med ham, sprang vi køen over ved at gå til egen læge, som henviste til en neurolog - da storebror jo har Tourettes syndrom som er en neurologisk lidelse, ligesom ADHD er.
Her fik han diagnosen og han var dengang også i kontakt med den daværende skolespykolog - som var enig i diagnosen.
Alle var også enige om dengang at han ikke har behov for medicinsk behandling. Jeg vil dog nok overveje at få ham undersøgt igen hvis vi ikke får held med den nye handlingsplan, for så kan det godt være at han nu vil have glæde af medicin.

Mener du en børnepsykiater vil kunne hjælpe os yderligere?
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by 99E »

Det var faktisk fordi jeg tænkte i medicinering: Der er jo ÅRS ventetid på den slags... Så hvis de nuværende tiltag ikke virker tager det jo et stykke tid at få sparket sig vej hen til psykiateren.

Kan man klare det uden, så er det super - jeg synes bare heller ikke der er nogen grund til at trækkke "lidelsen" i lagdrag, hvis medicinen vil være en (stor) hjælp.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by Tukær »

Tillykke til sønnen, dig og resten af famillien :jeanie:

Hvor skønt med nogle fagpersoner, til at lede på rette kurs :askepot:

Mikkel står på vendteliste til børnepsykiater, og har gjort det i 1½ år, suk...

Jeg var til forældremøde i sidste uge, og vi skal også ha fagpersoner på Mikkel nu, for han har det ikke nemt i skolen, men læren er god og forstående, og han går jo i spacielklasse.

Glæder mig til det bliver vores tur på børnepsykiater, så han kan få papir på hans ADHD, så vi kan få mere hjælp.

Hilsen
Annette
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by annetteB »

wee!! det var godt nok gode nyheder, Helle!!
:jeanie:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by Godzilla »

Fedt Helle. :jeanie:

Jeg har en spændende CD-rom med en fyr som arbejder med ADHD-børn. Den er så vidt jeg husker ret interessant.

Send mig lige en PB hvis du vil have en kopi.
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by Lena »

Det er sq dejligt at høre.............. skønt for Jer alle sammen............
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by Lone Beck »

Det må sgu være en enorm lettelse :heidio:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Jeg kunne kysse hende!!!

Post by Annemaja »

Det glæder mig at læse :-)
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Post Reply