nyt stutteri navn

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

nyt stutteri navn

Post by Stutteri Highmoor »

Vi har besluttet os for at ændre Stutteriets navn!

Da vi er begyndt også at avle trakehnere, kan alle afkommene ikke længere starte med stutteriets navn, da man på verdens plan indenfor trakehnere, har den regel, at afkommet SKAL starte med moderens forbogstav.

Så i lille "Ib"s (nu døbt Imhotep) tilfælde skulle han så istedet hedde: Imhotep Højmosen, og det syntes vi lød lidt som om det var en frederiksborger eller oldenborger istedet.

Desuden er vi igang med at etablere en salgsstald med flere andre avlere og ryttere, og vi drømmer selvfølgelig også om at henvende os til udenlandske kunder.
Så vi har oversat vores danske stutteri navn og hedder nu Stutteri Highmoor og navnet vil for fremtiden være afkommenes efternavn. Altså vores lille trakehner er nu døbt; Imhotep Highmoor!
venlig hilsen
Belinda / Stutteri Highmoor
Kokjo

nyt stutteri navn

Post by Kokjo »

det lyder da meget godt...
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

nyt stutteri navn

Post by HeidiO »

[quote:0e47c6c74d="smukke-ped"]Det nye navn lyder for mig hen i retningen af pony avl....det kunne være Dartmoor,Welsh,Exmoore ....og den slags....også nordbakker og shire...[/quote:0e47c6c74d]

Det lyder da ikke som fjordheste navne, de hedder som regel et eller andet nordisk efterfulgt, eller startende med et dansk stednavn eller gård
Heidi
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

nyt stutteri navn

Post by MinnaN »

Imhotep?? Har i set for meget Asterix og Obelix??
Eller har han det dersens charmetrold over sig som ham "mumien" fra Mumien I og II??
Det er specielt, men det ligger godt i munden, tøws jeg.

Highmoor?? Det lyder meget Blackfell/Hunden fra Baskerville-agtigt, sådan noget med tågede heder, store moser, marsklandsagtigt og en masse uhygge. :-o

Hvad med Imramm?? Det betyder en stor og lang rejse på gælisk. :ehh: Så vidt huskes.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
aribeth

nyt stutteri navn

Post by aribeth »

Nu er det ikke Belinda selv der har navngivet Ib, men køberen af føllet... så det hjælper nok ikke så meget at komme med forslag til forbedringer :linski:

Jeg synes highmoor lyder godt, og når I nu bor i en højmose, så kan det da ikke blive bedre ogmere internationalt :linski:


Katrine
User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

nyt stutteri navn

Post by Stutteri Highmoor »

Som Katrine skriver, så er det køber af føllet, der også har navngivet det. Lige da jeg hørte det, syntes jeg det lød som et rengøringsmiddel:
Imhotep - renser og desinficere!
Nå, men spøg til side, jeg har vendet mig til navnet og synes faktisk at det er okay nu!
Iøvrigt også fuldstændig ligegyldigt, for mens hun overvejede navne, kaldte vi ham for lille "Ib" og det hænger nok ved resten af hans liv. Så stakkels dreng - sikke nogle navne!

Nu er det jo noget sjovt noget med navne. For jeg overvejede også om udenlandske kunder ville få associationer til ponyer med det stutteri-navn. Men det gør de ikke, jeg har forespurgt!
Så det er da min mindste bekymring!

Et godt eksempel på tåbelige navne og alligevel masser af succes er jo Stutteri Firfod, hvis heste jo eks. hedder Sardin (det er en fisk), Ingenting, Jacob Klaphat osv.........

Så mon ikke det går alligevel :linski:
venlig hilsen
Belinda / Stutteri Highmoor
User avatar
MDN
Posts: 165
Joined: Sat 1. Mar 2008 21:14

nyt stutteri navn

Post by MDN »

Highmoor... kan godt lide det, men kommer til at tænke på highland pony hvilket måske ikke er særligt retvisende?
Der ogs
User avatar
xtiny
Posts: 2833
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

nyt stutteri navn

Post by xtiny »

Det er da godt Mærsk ikke skal til at være internationale! Men kan leve med Maersk.

Highmoor betyder en højtbeliggende hede bla. Så hvorfor ikke bare Hoejmose?
Og internationalt er kun engelsk i en lille del af verden... Der er flere, der taler kinesisk eller spansk.

Indrømmet- jeg synes, vi taber vores lille sprog i anligsering- men engelsk er ikke så forfærdeligt internationalt, som vi gerne vil tro.
Mvh
xtiny
- - -
Al problems are people problems: No people, no problems!
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

nyt stutteri navn

Post by MinnaN »

Alligevel er der forbavsende mange der forstår thank you, no, yes, goodbye. :linski:

Let's hear it for Hollywood. :viben:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
Post Reply