Shiren og dens størrelse

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Shiren og dens størrelse

Post by Jasper »

Ja - jeg kunne have gjort det over en PB, men jeg tænkte jeg kunne lufte det her :lea: og hører, hvordan I andre har det med emnet :hhansen:

Bliver du aldrig bange for de store heste.?
Jeg syntes da ikke, at jeg er en kylling i omgang med hestene, meeeen lige når de bliver giga store - over 175 cm, ja så syntes jeg alligevel, at de er lidt for store!!

Og så tænkte jeg lige, er det kun mig, der syntes at der gerne må være et højde loft. :jeanie: Bare tanken om, at skulle kravle op på så høj en hest, når den skulle have rytter på for første gang :avav: :avav:

eller skulle trække ud i trafikken, for første gang :minna:

Nu er det ikke et hade indlæg om Shiren og andre høje heste, mere et hvordan tør I lige :respekt:
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
aribeth

Shiren og dens størrelse

Post by aribeth »

Nu her jeg kun selv små heste, men jeg har en meget meget fordomsfuld teori om at jo større hesten er, jo mindre er hjernen proportionelt med størrelsen af kroppen, som så er lig med at hjernen skal holde styr på mere masse og derfor bruger krudt på det og det er DERFOR store heste er så åndssvage :lea:

Så det er så min mening om det :linski:


Katrine
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Shiren og dens størrelse

Post by Zippeline »

Mmm, jeg elsker store heste. Jo større, des bedre. Min traver var ca. 173 i stang, det var ikke ligefrem kæmpestort, men det var hyggeligt.

Jeg ved ikke, jeg synes også små heste er skønne (og de passer bedre til mig i højden). Egentlig er jeg ikke specielt fordomsfuld eller nervøs - på DET område. ;) Jeg vil ligeså gerne ride ponystørrelse som hestestørrelse - store heste skræmmer mig ikke generelt.

- Zip.
~ Anata no namida kirei na senritsu... ~
User avatar
Cherry
Posts: 32
Joined: Wed 26. Mar 2008 14:15

Shiren og dens størrelse

Post by Cherry »

Jeg eeelsker simpelthen store heste! :heidio:
Og jeg syntes også, at jo større de er, des bedre temprament har de.

Men jo, jeg må da indrømme at jeg også var en smule spændt de første par gange i skoven på en stor hest jeg red, på 180cm.
Og når de bukker af glæde, i en galop i skoven, puha et hop det giver!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Shiren og dens størrelse

Post by 99E »

Jeg forstår heller ikke den her store-heste-fetich - de er da sindssygt skræmmende!
Jeg har også højdeskræk, såeh...

Jeg synes Pieton, på ca 153, er liiiidt høj at ride på - jeg er jo KUN knap 170!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Shiren og dens størrelse

Post by Lena »

UNIK er kun 160............... altså i højden :hhansen: og har haft en gjord der var lige så lang............. men han har så noget volume, så han syner noget større..........
Kokjo

Shiren og dens størrelse

Post by Kokjo »

Jeg holder og elsker shirehesten fordi...... Den synes i mængden, den er stolt, godmodig, klog og imponerende. Den er utrolig nem og alsidig. Behandler man den godt - så sætter man sig blot op og tager den første ridetur uden problemer.

Den er stor og smuk, varm og dejlig at kramme når man er ked af det. Dejlig at putte sig ind til, og få kæmpemæssige varme pust i nakken.

Det kommer helt an på ens behov og temperament. Shirehesten fås fra ca. 165 cm og op...
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Shiren og dens størrelse

Post by MinnaN »

Jeg synes shires er dejlige at se på. Men NØJ, de er store.
At Kokjo tumler dem, som hun gør.. :respekt:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Shiren og dens størrelse

Post by KatieKat »

Der er jo en grund til at shirehesten har fået tilnavnet gentle giants.
Jeg er også lidt nervøs omkring meget store heste og fremmede heste i det hele taget, men Kokjos heste er meget svær at være nervøse omkring ret længe af gange. De er nemlig kloge og blide og passer egentlig ret godt på hvor de sætter de der meget store fødder.
Jeg har oven i købet været oppe og få en tur på en af Kokjos piger og ja, der var sindsygt langt ned, men igen passede hun virkelig godt på ikke at tabe mig.
Po er "kun" 1.70, men jeg kunne nu godt undvære en 20 cm i højden på ham. Nåh pyt, jeg elsker jo kræet og det er den størrelse han nu engang har.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Tukær
Posts: 748
Joined: Thu 22. Jun 2006 16:59

Shiren og dens størrelse

Post by Tukær »

Jeg er bange for alle andre heste end mine ejne, de heste jeg tør sætte mig op på foruden mine ejne kan tælles på en hånd.
Og det er så lige meget om vi taler om kæmpe store heste, eller små lorte ponyer, de kan alle være farliger, og skade en.
Tror faktisk at de små lorte ponyer er noget farliger end de helt store heste, de er vel noget hurtiger.

Jeg har redet på en hest på 180, det syntes jeg ikke om, de er så langsomme i optrækket, og skal man have dem stoppet skal men beregne en bræmselængte på 30 m.

Hilsen
Annette
Post Reply