LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Dolly Parton - Windstrup
Posts: 467
Joined: Wed 27. Feb 2008 18:25

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by Dolly Parton - Windstrup »

Jeg har en plan om at krikke dyret og jeg skal til vores første stævne i denne måned, men vil ikke starte alt for hårdt ud, hvor høj er LB (12) spring klasser?
Synes stadig Henrik Biering er lidt af en klaphat...

2009 er indtil videre ikke det super fantastiske år jeg ellers havde håbet på, skod karma...
User avatar
HippieHest
Posts: 80
Joined: Mon 4. Aug 2008 10:52

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by HippieHest »

Er den ikke 10 cm højere end en LC, som vist nok er 1 m ?
Eller... nej ved ikke noget med sikkerhed, men du kan sikkert finde en tabel på rideforbund.dk
When the dog bites, when the bee stings, when I'm feeling sad
I simply remember my favourite things, and then I don't feel...so baaaaad!
/Fraulein Maria, Salzburg.
In the last Golden Days of the Thirties


http://www.plejehjemsheste.dk/
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by Ms Strangefield »

Den er 1.10 m og op til 1.20 i omspringningen.

Men er en metode B12 ikke med to hovedrunder og en omhop?? :ehh:

Line_Calaaaaaano?!?
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by Camilla... »

LB er max 110 cm

B12 er 2 hovedspringninger

Og så linker jeg lige til min yndlingsside. Den er god til os med mangelfuld hukommelse :hhansen:

[url=http://www.springning.dk/Preben/preb.html]Spring forklaringer[/url]
Her står alt fra højder til metoder og afstande.


Camilla
God d
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by Ms Strangefield »

[quote:15a30dc448]Især til at vaske hvid hale dagen før, og få den til at forblive HVID natten over [/quote:15a30dc448]
Man kan få noget specielt shampoo med nok blæklignende i der gør dem ekstra hvide. Jeg plejer at vaske og flette halen og lade den stå sådan natten over med masser af showshine i, så den er nem at børste ud.

[quote:15a30dc448]Og hvordan man lærer hesten at fletningerne er noget der SKAL være der ? [/quote:15a30dc448]
Jeg fletter altid om morgenen eller lige inden vi kører. Jeg synes det er synd at de skal stå med fletninger natten over. Jeg gad ikke sove med en stram fransk fletning dagen før jeg skulle ud og konkurrere. Av.

[quote:15a30dc448]og hvor mange det nu lige er at der bør være ?? (det er 12 ikk´?? )[/quote:15a30dc448]
Antallet er vel ligegyldigt, det kommer vel an på halsens længde, manens tykkelse, og fletningernes type(rosenknopper, syede duller eller spring-ruller)
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by MinnaN »

Der må bare ikke være 13, men det siger sig selv. 13 med "pandefrikadellen".

Mht hvide haler. Godt nok er Prinsekamelens hale og sokker cremefarvede, men der er noget stads man kan købe hos sin hestepusher. Det er til hvide heste og skal sprøjtes på og så tørres af med fugtigt håndklæde. Virker som sæbe, samme effekt som showshine. Det er vist nok fra Blue Horse. Skimmelhalløj dims. Det virker på ham og han blir ren. Det er dog til hovsaløsninger, hvis han har griset sig natten til stævnet. Men var det ikke det du efterlyste?? :ehh:
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by Ms Strangefield »

[quote:6fb3f3030a]Det er vist nok fra Blue Horse. [/quote:6fb3f3030a]

Det er den der hedder Super Clean. Den er god til pletter en kold vinterdag hvor man ikke vil vaske.
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by annetteB »

[quote:b78fa4bc3c]Og hvordan man lærer hesten at fletningerne er noget der SKAL være der[/quote:b78fa4bc3c]

Man laver syede rosenknopper. De bliver siddende til de bliver pillet op....og er forresten osse langt det pæneste.
:linski:

Hvad skal i starte??
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by HHansen »

[quote:59038d7a5b="June"]og hvor mange det nu lige er at der bør være ?? (det er 12 ikk´?? )


June[/quote:59038d7a5b]

Jeg har engang i mine spæde ungdom lært at det skulle være et lige antal på hopper og et ulige antal på hingste og vallakker.
Eftersom 13 er MIT lykketal, så forsøger jeg også altid at få det ind i det. Dvs at på en hoppe vil jeg lave 13 på halsen og 1 i pandelokken - på en vallak vil jeg lave 12 på halsen og 1 i pandelokken :hhansen:

Og så er det noget møg hvis krikken har for meget man... Eller for lidt...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Camilla...
Posts: 417
Joined: Fri 18. Nov 2005 10:36

LB (b12) hvor høj er den spring klasse?

Post by Camilla... »

Hvide haler vaskes grundigt, tørres og væltes ind i showshine dagen før og flettes med en løs fletning under haleroden hele vejen ned. Om morgenen er den lige til at rede ud.

Hvide heste og sokker vaskes grundigt og væltes ind i rigeligt kartoffelmel. Lad tørre og børst grundigt når helt tørt. Fortæl herefter hesten at der ingen mad er i 14 dage hvis den ruller sig :brok:

Rosenknopper i forskellige variationer flettes om morgenen. Det er ikke rart at stå med natten over og de bliver grimme uanset hvad. Antallet skal være ulige og helst 11, men 13 kan også gøre det (og her tælles en evt. pandelok ikke med). Det ulige antal er synsbedrag, så halsen ser bedre ud :loneb:
Syet fletninger skal ikke have elastik ved hårbunden og flettes løst. Alm. rosenknopper skal have elastik ved hårbunden, i enden af fletningen og når den bukkes. :ide:
Spansk(fransk)fletning laves lige inden man skal på og med hesten bundet med hovedet oppe. Skynd dig herefter op på dyret og undgå den dykker efter en græstot.... For så kan du starte forfra :mur:

En let fugtig klud kan fjerne støv og "fedtlagsskidt" lige inden man skal ind.

Husk at klippe hårtotter i ørene. Selv den reneste og bedst flettet hest ser bøvet ud med hårtotter.

Husk ekstra elastikker, sytråd til flyvske ridejakkeknapper og evt. fletninger.

Og sidst men ikke mindst. Min akilleshæl. Skal halen absolut beskyttes mod gnubning og lort i transporten så køb en dertil indrettet halebeskytter.
Bandager om halen er noget fanden har skabt i vrede og kan forårsage store smerter for hesten og i værste tilfælde at hesten mister halen. Her kan jeg en lang historie om koldbrand og amputering og billeder til skræk og advarelse.

Camilla
God d
Post Reply