Hvad griller I??

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Hvad griller I??

Post by Stimata Doamna »

Vi griller alt muligt - men altså mest kød og kartofler/grønsager. Desserter, pizzaer og brød har vi ikke forsøgt os med endnu, men det kommer nok. Fx. hvis vi skal have et nyt køkken :hhansen:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvad griller I??

Post by HHansen »

Igår røg/grillede vi nogle mørksej fileter.
Jeg har sådan et røg-kit hvor man i en metalbakke lægger f.eks bøgesmuld, briketterne er lige under denne bakke, og fisken ligger på en ekstra rist lige over røgsmuldet.
Så bliver fisken røget :askepot:

Det smagte godt med sauterede grønne asparges, nye kartofler og hollandaise sauce. :aribeth:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvad griller I??

Post by HHansen »

Øv et væmmeligt billede Ped :brok:

Især fordi jeg troede jeg havde en culotte i fryseren som vi skulle have i morgen.. Men det havde jeg ikke :mur:

Håber iøvrigt ikke du har haft din culotte på grillen fra du skrev første indlæg om den til du satte billedet ind.. Så HAR den fået nok nu :ide: :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
MDN
Posts: 165
Joined: Sat 1. Mar 2008 21:14

Hvad griller I??

Post by MDN »

Fisk er super godt på gril, grillede en side laks i tirsdags *mums*
Men ja alt kød, fisk og fjerkræ
Men også frugt som ananas i skiver, bananer (pakket i sølvpapir med kanel, salt, stjerneanis, chili, muskatnød og evt lidt spiritus fx whisky)
Og grønt: kartofler, peberfrugt, tomat, majskolber, champignon, rødløg, gullerødder
Der ogs
User avatar
Ex Ponybuskonduktør
Posts: 61
Joined: Thu 6. Mar 2008 13:53

Hvad griller I??

Post by Ex Ponybuskonduktør »

Skal det være lidt anderledes så er en KÆMPE tunbøf perfekt til grill, men husk at vende den i olivenolie før den kommer på grillen ellers sider den nemt fast.

Den australske klassiker "shrimps on the barbi" (rejer på grill) er også genial ... tag nogle træspid og sæt tigerrejer på, smør med olie og grilmarinade..

men selvfølgelig er favoritten stadig en 350 grams oksemørbrad.. :june:
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Hvad griller I??

Post by 99E »

Vi har ikke nogen grill - så det er så nemt.
Men jeg (mest jeg) overvejer faktisk at anskaffe en.
Enten den lillebitte Weber (Smokey Joe) eller den der anden transportable én, der ikke bliver varm udenpå...

*googler*

Cobb-grillen. http://www.cobb.dk/

Og det er ikke en grill, hvis ikke det smager af kul og er noget med ild.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Hvad griller I??

Post by HeidiO »

[quote:5388c79b38]Enten den lillebitte Weber (Smokey Joe) eller den der anden transportable én, der ikke bliver varm udenpå...
[/quote:5388c79b38]

Vi har en cobb grill som vi bruger når vi er på camping. Den er rigtig god og det er praktisk, at den ikke bliver varm udenpå.

Men den er bedst til mindre stykker kød, og du skal ikke regne med at kunne bruge randen til grøntsager, den bliver pænt snasket og er meget svær at rengøre.

Men til grillede pølser, kotelletter, fisk og andre mindre stykker, der er den rigtig god. Vi har også lavet pizza på den med succes.

Men ser du på de mindre griller, fordi den skal kunne tages med jer rundt?
Ellers tror jeg at I få mere glæde af at vælge en større, så I også kan grille stege og kylllinger mv.
Heidi
Post Reply