Dybt uansvarligt

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Kokjo

Dybt uansvarligt

Post by Kokjo »

Ja det mener jeg det er, når forbipasserende ryttere skridter ind over det brede græsbælte hvor alleen er plantet, og lader deres heste snuse til og gejle min hingst op :mettebo: :mettebo: :mettebo: .

Hvordan ville i fortælle vedkommende at det ikke tolereres.

Hvad hvis nu vi ikke var hjemme og hestene fik benene i hegnet, eller min hingst endte med at rende ud til de inviterende.

Det skal lige siges at foldene ligger sådan at han ikke kommer i nærheden af vejen. Det er kun vores indkørsel med alleen imellem der ligger op til hans fold. Det kan da ikke være meningen at jeg skal lave grimme dobbelthegn mv. Desuden hvad laver de så oppe af vores indkørsel. Klaphatte !!
User avatar
spender
Posts: 386
Joined: Sat 1. Mar 2008 14:11

Dybt uansvarligt

Post by spender »

Tja, du må vel gøre dem opmærksom på at det er privat vej, andet kan du vel ikke gøre?
Pr
Kokjo

Dybt uansvarligt

Post by Kokjo »

Ja men hvem har ansvaret hvis der sker noget ?
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Dybt uansvarligt

Post by 99E »

Jeg ville sætte skilte på hegnet.
"Giv Agt!
Dræberfarlig Kæmpehingst!
(Spiser Også Små Børn!)"

Hvis dit hegn er forsvarligt OG der er skiltet vil jeg tro man ikke kan pålægge dig ansvaret - så ved folk nemlig AT der er en hingst OG du har anvist fornuftig adfærd - og så er det "de andres skyld", vil jeg tro.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Kokjo

Dybt uansvarligt

Post by Kokjo »

he he Ped.... du giver mig grumme billeder på nethinden *gnidersigihænderne-smiley*
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Dybt uansvarligt

Post by annetteB »

jeg ville nok osse nøjes med at hænge et skilt op på eltrådene, hvorpå der stod: privat indkørsel. Færdsel uden ærinde til ejendommen strengt forbudt. ENHVER kontakt til hingsten frabedes.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Deerhunter

Dybt uansvarligt

Post by Deerhunter »

Et luftgevær er ikke tilstrækkelig overbevisende - hvad med at låne min Winchester? :gusse: :hhansen:
Kokjo

Dybt uansvarligt

Post by Kokjo »

Arrh det går ikke med div. skydevåben - men det ender nok med at jeg må skilte.
User avatar
Zippeline
Posts: 461
Joined: Sun 2. Mar 2008 18:57

Dybt uansvarligt

Post by Zippeline »

Et skilt er godt, vil jeg tro.

Nøj, hvor irriterende. Om jeg fatter at folk TØR - men nu er jeg selvfølgelig også "vokset op" (i ridemæssig forstand) med en helt anden slags hingst end din, vil jeg tro. Den slags der nærmest kræver styrthjelm og sikkerhedsvest at rende rundt med...

- Zip.
~ Anata no namida kirei na senritsu... ~
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Dybt uansvarligt

Post by 99E »

Jeg forstår slet ikke hvordan man kan finde på at lade sin hest snuse til andres heste (hingst eller ej) hen over hegnet.
Hvad hvis de får stød?
Hvad hvis de andre heste har div. sygdomme?
Hvad hvis ens egen hest slår ud med forbenene og kommer i hegnet - mens man sidder dér?
Gys!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply