Dybt uansvarligt

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Kokjo

Dybt uansvarligt

Post by Kokjo »

Det Zip og Ninie skriver - jeg er fuldstændig enig - at det så kan være børn der er uvidende, men her var der tale om voksne.
Lisbeth Sejberg

Dybt uansvarligt

Post by Lisbeth Sejberg »

Jamen voksne er skam også slemme.
Jeg ved min datter lige har deltaget i en diskussion inde på Farmerdating, hvor der er folk uden dyr, der i ramme alvor mener, at andre folks dyr står til fri disposition for klapning og håndfodring over hegnet.

De kan slet ikke forstå, at de ikke har en grundlovssikret ret til, at dem og deres børn, skal have lov til at udøve omgang med andres dyr, som det passer dem.
Det er dybt egoistisk, at dyreejere vil afholde dem fra de gratis glæder, så som at fodre over hegnet med alt hvad de kan plukke, selv om de ikke aner en skid om hestene kan tåle det.

Som jeg har fået den diskussion refereret, så er de blevet kraftigt belært om, at andres dyr ikke er alle-mands-eje, fordi de går på fold og kan nåes fra offentlig vej.
Det kan aldrig blive dyreejeres pligt, at stille deres dyr til rådighed for dem, der af forskellige grunde ikke selv har nogle.

Tænk hvis kvinder uden kæreste/mand påberåbte sig retten til frit at gramse på andres mænd, fordi det er synd for dem, de ikke selv har nogen ?? :gusse: ...... måske det med haglgeværet så (også) kommer på tale :viben:
Mvh. Lisbeth
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Dybt uansvarligt

Post by HeidiO »

Jeg fatter godt nok heller ikke hvad de tænker på - jeg har et sted, hvor jeg gerne undgår at ride fordi de har en frieserhingst stående lige ved vejen. Når Sonny ser den, så glemmer han helt at hans tid som avlshingst er overstået :slemhest: og bliver en mindst 10 cm højere og fnysende ulydig model.

Her har vi haft lidt problemer med, at nogle sommerhusbeboere mente at det var ok, at deres børn rendte inde hos hestene når de var på fold.
Jeg blev godt nok arrig og fulgte børnene hjem til deres forældre som ikke kunne se noget problem i det.

Da jeg så viste dem det ar jeg har på hage og underlæbe efter spark fra en (anden) hest, så kunne de godt se at det ikke var smart.



I sidste uge fik vi os et godt grin. En far og hans barn stod ved folden og kiggede på hestene.
Så fik farmand øje på skiltet, som advarer om strøm i hegnet, hvorefter han griber fat i det. Jo, der ER skam strøm i skidtet :jeanie:
Heidi
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Dybt uansvarligt

Post by CXEC »

Hrm, det forstår jeg heller ikke.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Dybt uansvarligt

Post by Stimata Doamna »

[quote:c5157ea1e7]Det Zip og Ninie skriver - jeg er fuldstændig enig - at det så kan være børn der er uvidende, men her var der tale om voksne. [/quote:c5157ea1e7]

Jeg er også enig - og et skilt ville være godt!

Uvidende børn har man tit en chance for at tale konstruktivt med. Uvidende voksne kan det ligge lidt tungere med...
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply