Når man skræmmer livet af andre ryttere

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by Line_Calano »

Først må jeg hellere undskylde for manglende billeder og video. desværre kan jeg ikke filme mig selv mens jeg rider.

Vi må hellere starte ved begyndelsen sidste mandag. Jeg havde sadlet og troede at jeg skulle ride i hallen. Vi har hver ugen nogen der kommer og rider hos os på hhv en varmblod af den lidt grovere model og en fuldblod. Varmbloden reagerer vældigt på pletten, så meget så jeg har fået taget blodprøve for at se om den nu var ordentligt kastreret, han reagerer også meget på den.
De to red nede i hallen da jeg vil derind, jeg når ikke at åbne døren før den ene står på jorden og den anden har lavet en parade og har sagt ordene 'Kan du ikke lige...' hvad jeg lige kan ved jeg ikke for underviser afbryder og beder hende om at ride videre. Jeg beslutter mig derfor til at en skovtur nok er bedst, så ikke de stakkels mennesker får ødelagt deres undervisning.

Igår skulle turen så gå til springning. Da det var første gang jeg skulle læsse pletten uden hjælper havde jeg parkeret i hallen, så havde man da en støtte på den ene side og kunne lukke så ikke den løb alt for langt væk hvis nu det ikke gik som planlagt. Jeg er igang med at pakke da de to udefra kommer ridende. Jeg fortæller som det er at jeg lige skal læsse og så kører jeg. men at de jo er velkomne til at ride på banen, den har jeg selv redet på siden i tirsdags. Det synes de er dejligt, for det er jo rart at ride ude i det gode vejr.
Jeg pakker færdigt og henter grå. Ingen problemer, de rider rundt i trav på volter og det går fint. grå ind i trailer og ned efter plette. og her opstår så igen problemet. plette vil vældigt gerne ned til grå som jo også kalder efter ham. Så det er i passage med høj hale og snotten langt over hvor jeg kan nå. heldigvis er han forholdsvis velopdragen, så det går MEGET langsomt og hele tiden ved min side. men så snart de ser min brogede 'hingst' springer de af deres heste igen, denne gang begge to, jeg skynder mig bare videre, vil jo ikke lave mere ravage end højst nødvendigt. plette ind i trailer, det gik heldigvis nemt, og mig ud af port. De to er stadig ikke kommet op igen og jeg spørger derfor om jeg skal lukke eller de vil ride inde, de ville MEGET gerne ride inde. Heldigvis kom underviseren samtidig, så kunne hun berolige på dem, både heste og ryttere.

Det er jo ikke med vilje og havde jeg vidst det var lige der de ville komme havde jeg jo bare læsset 10 min tidligere. men det skifter fra uge til uge hvad tid de kommer.

Jeg håber ikke de tror at jeg med vilje kommer med pletten hver gang de er i nærheden...
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by Line_Calano »

hov vi mangler jo springningen. Pletten skulle springe igår på en rigtig bane. han var rigtigt fin i opvarmningen, men noget træt til sidst så han padlede et par stykker væk på banen. sådan kan det jo gå.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by CXEC »

Altså Line hvor i verden holder du til? Der står Nærum på dig, men er det virkerlig der du holder til? Hvis ja, hvor henne?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Line_Calano
Posts: 669
Joined: Mon 3. Mar 2008 02:14

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by Line_Calano »

Jeg bor jo i nærum, i min helt egen treværelses med mine to katte og alle husstøvmiderne og skimmelsvampen.

Mine små heste er dog ikke for gode til trapper og tror også de ville få højdeskræk på svalegangen i 3. salshøjde. De har derfor lejet sig ind ved mine forældre i helsinge. De har hver sin lejelighed med frit udsyn til naboen. Plette med udsigt ud over folden, grå med udsigt ud over en lille have med et æbletræ. som genboer har de to islændere som de dog ikke er alt for begejstrede for. Det er lejeligheder med fuldpension, der bliver fodret og lukket ud efter mine forskrifter, så det er alletiders. Jeg sørger for foderplaner til alle 4, indkøb af foder deles vi om. min mor fodrer morgen og lægger frokost frem, den der er hjemme først om eftermiddagen tager ind. de fleste dage fodrer jeg aften når jeg alligevel er der for at ride.

Vi har ikke så mange der kommer og rider, vinter er der flere end sommer da vi jo har hal på stedet. her sommer kommer der faktisk kun dem jeg nu har skræmt livet af to uger i træk... De er ellers vædigt søde. Der skal gives lidt tilskud til diesel så banerne kan blive kørt og ellers skal de hjælpe med at samle lidt sten på banen når de har tid. Og det gør de hjertens gerne, igår ville de endda igang med at grave en rigtigt stor sten op med håndkræft. jeg fik dog talt dem fra det da vi alligevel har to andre kæmpesten der skal graves op i løbet af ugen med maskine.
Grå power - For mere magt til de skimlede heste

http://linebergmann.dk/

'- Not particularly drunk, just the kind of drunk where you haven't been able to stand for the last three days.'
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by stratego »

Man har da ski snart helt ondt af de kære nervøse tøser.
På gården hvor mine heste er opstaldet har vi meget lidt undervisning og er mest free lance.
Vi har den aftale at skal man ride undervisning eller springe eller bare noget i hallen, hvor man gerne vil være rimeligt selv, så skriver man det på tavlen i stalden to dage i forvejen. Har nogen indvendinger kan de skrive det på tavlen.

Det har lært alle at skrive sig på, da nogen har været ude for at skulle pakke spring væk igen, da de havde glemt at bestille hallen. :ehj:

Med den meget enkle regel er der plads til alle og det er vist højst sket to gange i løbet af 5 år at nogen har måtte flytte en tid. :askepot:

mvh.
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
MinnaN
Posts: 4643
Joined: Sun 29. Jan 2006 13:00

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by MinnaN »

Tjaeh, der hvor jeg rider, er Prinsen jo udråbt til dræberhest numero uno. :ehh:
Så jeg får nærmest besked på at holde mig væk under opsadling, undervisning og afsidning. Ikke om jeg gider, for han er ikke sådan med moi på ryggen. Hvilket folk også har lært.
Hvis folk holder dereshalve hestelængdes afstand, hvad jeg forventer i den undervisningsgruppe jeg er i (øvet til meget øvet), så er der ikke en trille.
Men rider man op i røven på Prinsen, så er der udbetaling ved kasse 1. Eller man rider med mindre end 50 cm ved siden af os.
Hvilket jeg selv finder enormt provokerende og faretruende.
Præsident på livstid for Basse's Fanklub.
She who can pick a pun, can also pick a pocket.
Into the belly of the Beast. And out the demon's arse.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by Stimata Doamna »

Det er da lige før, de kan begynde at tage det personligt :lol:

Vi har også en "tavleordning" mht. undervisning, og det fungerer helt fint :askepot:
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by CXEC »

Okay så kan jeg bedre forstå det.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by Ms Strangefield »

Tja.. Jeg kan faktisk på ingen måde se det er Line's problem, at de andre er bange for at de ikke kan styre deres heste. Line gør jo hvad hun kan, og tager alle forholdsregler. Og har jeg forstået det ret, så har du ret godt styr på dine halv-elefanter.

:slemhest:

Selvfølgelig er det ikke rart når en krikke skræmmer livet af andre. Men dybest set er de jo ikke bange for Plette, eller hvorvidt Line har kontrol over dem. De er tilsyneladende bare ret beviste om deres egen manglende kontrol over deres ridedyr..

Ps.. kan dine forældre ikke skyde et par fotos af plet og skimle?
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Når man skræmmer livet af andre ryttere

Post by Stimata Doamna »

[quote:5924cb097b]Tja.. Jeg kan faktisk på ingen måde se det er Line's problem, at de andre er bange for at de ikke kan styre deres heste. Line gør jo hvad hun kan, og tager alle forholdsregler.[/quote:5924cb097b]

Nogle gange er det bare heller ikke lykken at have retten på sin side - eller at skyde sig ind under, at det er de andres problem. Jeg synes, at det er flot gjort af Line, at hun viser (næsten overdrevent :-)) hensyn til knapt så sikre ryttere. Det kan da kun bidrage til en god stemning.
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
Post Reply