Shane

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Shane

Post by Zanne (den Gamle) »

[quote:e460f0e6be]Men sådan er det sgu nok ofte med såkaldte hestehviskere.... de heste de håndterer er oftest de såkaldte problemheste.... og jeg mener at mange problemheste er det fordi deres ejere er nogle fjumsehoveder og ikke kan finde ud af at håndtere deres hest. Og når der så kommer en og sætter tingene på plads... så er det synd for lille muzze...
[/quote:e460f0e6be]

Jeg håber sandelig ikke, at du vælger at skære alle over en kam i den udtalelse Kathrine.

Jeg føler mig godt nok ikke som en inkompetent hesteejer, der bare synes det er åååh så synd for lille Musse. Vi valgte at få Shane ud, efter at have arbejdet længe og grundigt med hesten. Resultater var der mange af, desværre nåede vi aldrig det resultat der hed, at hesten kunne rides stabilt i alle gangarter.

Det resultat håbede vi at Shane kunne nå, han kom blot ikke en milimeter nærmere resultatet en vi selv kunne.

Mvh Zanne
aribeth

Shane

Post by aribeth »

DET kan du tro jeg gør Zanne... hver og én !!!







(gæt selv)


Katrine
User avatar
Jasper
Posts: 785
Joined: Sat 1. Mar 2008 16:20

Shane

Post by Jasper »

[quote:4485860135]Det resultat håbede vi at Shane kunne nå, han kom blot ikke en milimeter nærmere resultatet en vi selv kunne. [/quote:4485860135]

Kunne det tænkes at Shanes gode relsultater, skyldes at han i de tilfælde havde med de "nemme" heste af gøre.??

Personlig finder jeg ikke hans metoder særlig tiltrækkende. Og det er ikke fordi, han tilrider en hest på 1½ time.
Men fordi mit indtryk er, at han forsøger samme metode på alle hestene, uden hensyntagen til den enkelte hests sind og erfaring.
Livet er da for dejligt

Sagde Pia
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Shane

Post by Ane »

:heidio: - jeg har aldrig set ham.

men der er lidt fra myhorse.tv her på youtube: http://youtube.com/results?search_query=shane+mosele&search_type=

..og det er nok ikke lige min stil

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Shane

Post by Ane »

hende her: http://www.horsemind.dk/page/indhold.php?kat=om

hun får til gengæld mine varmeste anbefalinger, hun har hjulpet mig med at trailertræne min hest så han er gået fra et monster det tog 4 timer, hingstebid og liner (nej det er jeg ikke stolt af - men vi SKULLE køre). Til at være den nemmeste hest, der går lige op og står stille uden panik og gå langsomt og roligt ud igen. Tine er indbegrebet af ro og overblik og hun træner hestene på en måde så de ikke stresser.

-Excuses are the nails used to build a house of failure
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Shane

Post by Zanne (den Gamle) »

Om det "kun" er nemme heste, Shane har resultater med, skal jeg være usagt. Omtalte hest vi havde ham ude til, er noget af det nemmeste, men kun så længe der arbejdes fra jorden. Hvordan Shane arbejder idag, aner jeg faktisk ikke, det er adskillige år siden, vi havde ham ude. Jeg syntes på ingen måde at han var hård ved hesten, han brugte god tid til at "snakke" med hesten, men blokeringen, den kunne han ikke fjerne. Så min vurdering er jo klart nok, at det er spild af gode penge, at rekvirere hans hjælp.

Gæt selv, skriver du Katrine. Det er jo netop det, der er det svære. Jeg er vist den eneste der endnu i tråden, der selv har haft Shane ude på en opgave.

Mvh Zanne
User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

Shane

Post by Stutteri Highmoor »

Jeg kan kun give Katrine medhold!

Godt, Shane kunne så ikke ændre på denne hest og måske heller ikke på nogle andre. -Og hvad så!

Nickolaj Jarløv, er jo en af de bedste hestedyrlæger i DK og mange dyrlæger fra jylland henviser til ham.
Han kunne alligevel ikke diagnostisere eller kurere min hests halthed. Skal jeg konkludere på denne oplevelse på samme måde, så må jeg jo vende tommelen ned af og sige, han duer sgu ikke som dyrlæge.

Kan vi virkelig forlange, at behandlerne skal være fulkommende???

Jeg har som sagt, ikke hørt andet end godt om Shane -og jeg kender da nogle stykker som benytter ham.

Smag og behag er forskellig, men at ekskludere ham, synes jeg ikke er fair.


hilsen Belinda
Lone

Shane

Post by Lone »

Synes du egentlig selv, Zanne, at det er ok at fordømme nogens virksomhed på baggrund af en enkeltstående oplevelse?

Og vil det gøre det bedre eller værre, hvis oplevelsen ikke ligger år tilbage?
aribeth

Shane

Post by aribeth »

Du gætter bare videre Zanne....


Katrine
User avatar
Ms Strangefield
Posts: 1561
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:29

Shane

Post by Ms Strangefield »

Jeg har så tilgengæld set ham have med mange heste at gøre... Og ikke kun en enkelt. Eller ingen.

Han bruger TVANG.. Og tvang er det samme som flooding. Flooding er forresten også når lille lise sidder og hamre sine små ponysporer ind i siden på hesten i samme rytme som dens gangart. Det holder den så også op med at reagere på..

Vi er HELT og ALDELES enige om, at der ikke findes problemheste, kun problemejere. Men hvorfor så ikke fikse ejeren, istedet for hesten? Og så hjælpe ejeren med at fikse hesten?

Tillært hjælpeløshed er når hesten opgiver at reagere på ny og vante stimuli fordi de ikke ophøre uanset hvad den gør. Deraf kommer dovne, vilde, frække, ulydige, schenkeldøve, og heste med hårde munde.

Tine, eller Ciller, har derimod rent faktisk sat sig ind i hvordan hesten fysisk og psykisk fungere. Såvidt jeg ved har Shane kun erfaringen fra "bushen". Han har engang sagt til mig at hestens muskler først var varme når den svedte over det hele.. Ja goddaw do!! :mur:
http://thehorrorhorseshow.blogspot.com
Post Reply