Shane

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Shane

Post by CXEC »

Kom glad alle strigler og fortæl mig om jeres erfaringer og evt. oplevelser af denne hestevisker.

Er han så dygtig som somme og visse vil gøre ham til eller er det fis i en horn lygte?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
Ane
Posts: 3438
Joined: Thu 24. Nov 2005 12:04

Shane

Post by Ane »

Hvad skal du bruge ham til?

-Excuses are the nails used to build a house of failure
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Shane

Post by CXEC »

Ikke ejg personligt, men en klasse kammerart overvejer at lade ham ride hendes plag til.... altså på et tidspunkt hvor det vil være passende.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
Zanne (den Gamle)
Posts: 119
Joined: Sat 31. Dec 2005 10:29

Shane

Post by Zanne (den Gamle) »

Jeg er imod.

Meget kort fortalt, så havde vi ham ude en gang til en uridelig ox-araber.

Han kom - han prøvede - han opgav, fortalte at hesten var rådden i hovedet. Foreslog at vi kørte den til hans sted, så ville han da gerne prøve at ride den til. Det kunne af gode grunde ikke lade sig gøre, da hesten heller ikke kunne læsses i en trailer. Shane prøvede - han opgav.

Måske kan han mere nu, men jeg må sige, at det er de dårligste penge jeg har givet ud, jeg fik absolut ingenting for dem. Og dog, jeg fik da lov at stå at vente på Shane da han skulle komme, han kom nemlig en lille time for sent. Det må være det der hedder ventepenge :atengstedt:

Mvh Zanne
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Shane

Post by vicky02 »

jeg er hverken for eller imod.

Personligt ville jeg ikke bruge ham.
Han trænede en hest jeg red på et tidspunkt, og udover at komme grotesk forsent, så virkede det ligegyldigt.
Hesten skulle trænes i at få løftet hove af mænd. Smeden kunne få lov til at ordne hove på forbenene, men bagben var no-go.
Shane kom, Shane blev trukket efter hesten i ca 200 meter, Shane prøvede igen, Shane hidsede sig op, Shane gjorde et eller andet, så han kunne løfte alle 4 hove, også ville han komme igen efter 14 dage.

Smeden kom, dyrlægen kom og bedøvede kræet, dog med en kende mindre end normalt, og smede blev sendt på sygehuset!
Hesten var almen bange for dyrlægen, men panisk bange for smeden...især da han begyndte at fange hovene.
Det var så det for Shane.

Så kender jeg en der ville have tilredet sin hest af ham. -Det endte faktisk også i en dobbelt så stresset hest, som den var sendt afsted.

På 3. hånds fortællinger har jeg så tilgengæld hørt en masse gode historier.
Derfor vil jeg sige, at jeg vil ikke bruge ham, men er ikke helt afvisende heller ej.
User avatar
Stutteri Highmoor
Posts: 211
Joined: Mon 22. Oct 2007 20:59

Shane

Post by Stutteri Highmoor »

Jeg har en helt anden oplevelse af Shane.

Har set ham tilride en 3 års hingst. Det tog 1½ time, så kunne han slå kolbøtter rundt om maven på hingsten, stå på krydset af ham og selvfølgelig også ride rundt på den.
Der var på intet tidspunkt noget forcerende eller uovervejet i hans håndtering.

Flere af mine bekendte har brugt ham til alt fra trailer læsning til ridning af vanskelige heste, og de har udelukkende meldt meget positivt tilbage.

hilsen Belinda
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Shane

Post by CXEC »

Jaja, jeg tænkte nok at der var noget om snakken. Til at starte med hørte jeg kun godt om ham og siden kun skidt. Men det med at komme forsent ville jeg ALDRIG acceptere.

Belinda er det godt at ting går stærkt? Med heste?

Jeg takker for de foreløbige svar og håber at flere vil komme på banen.
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Shane

Post by KatieKat »

Jeg har aldrig hørt om ham før.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Shane

Post by CXEC »

http://www.shane.dk/
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
aribeth

Shane

Post by aribeth »

Altså... det må da gerne gå hurtigt med en hest så længe den ikke lider fysisk og psykisk overlast... (ikke ret meget i hvert fald :linski: )

Jeg har hørt meget godt om ham... men jeg tror det er en smagssag som med alt andet. Derfor kan jeg kun sige at jeg mener man skal tage ud og se ham in action først...eller tale med ham....

Katrine
Post Reply