Åh altså...Vumse er underlig

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Åh altså...Vumse er underlig

Post by HeidiO »

Jeg har lige lukket hestene ud, og Vumse vrinskede som sædvanlig højest da stalddøren blev åbnet.

Men hun var godt nok underlig, da jeg trak hende ud prøvede hun ikke at rykke armen af mig eller at skrabe mig af i stalddøren. Hun er sædvanligvis meget overivrig for at komme ud.

Så trippede damen op i marken, men slet ikke i det tempo hun plejer.

Hun var ikke halt, og havde ørene fremme da hun blev sluppet. Maden og høet var også spist.

Alligevel sidder jeg med en eller anden underlig fornemmelse af at hun ikke er helt ok, uden overhovedet at kunne sætte en finger på det.

Pis...hvorfor skal heste også blive gamle, så man hver dag er bekymret for hvor længe de holder endnu?
Heidi
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Åh altså...Vumse er underlig

Post by CXEC »

Tror du det ER noget? Kan det ikke bare være at Damen besluttede sig for at opføre sig ordentligt?
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Åh altså...Vumse er underlig

Post by HeidiO »

Jeg ved det ikke rigtig, men hun var meget stivbenet her til aften. Hun er nok bare gammel. Der er i hvert ingen puls eller noget i hverken ben eller hov.
Heidi
User avatar
Nina
Posts: 2289
Joined: Sun 25. Dec 2005 23:41

Åh altså...Vumse er underlig

Post by Nina »

Uden at ville male Fanden på væggen - så kan det altså godt lyde som noget "snigende" forfangenhed ...

Jeg har desværre ALT for meget erfaring med det. :traet:

Venlig hilsen
Nina
User avatar
Ranunkel2
Posts: 230
Joined: Mon 17. Jul 2006 13:34

Åh altså...Vumse er underlig

Post by Ranunkel2 »

Uhh man bliver SÅ bekymret over hypperne, især når de får lidt alder på bagen..
Min gamle dyrlæge, anbefalede mig, altid at há en blomster forstøver i stalden, så puste en gang vand på hovene (Altså hvor den forstøver mest) og er det ikke væk, inden for 2 min, er der ikke fare på færde.. Så hver dag, får min lige sådan et pust, da hun har været forfangen nogle gange osse...

Meen det KAN jo være alm forårs sløvhed.. Det får min osse af og til.. Hun er 17 år..

Men kender godt det med de fornemmelser, osse selvom der ikke er noget, umiddelbart at sætte fingeren på.. Det er ikke sjovt..
Dont drink, and drive..
When you can smoke, and fly..
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Åh altså...Vumse er underlig

Post by HeidiO »

[quote:b5f22a03db]Uhh man bliver SÅ bekymret over hypperne, især når de får lidt alder på bagen.. [/quote:b5f22a03db]

Ja, det er jo det, og med 25 år på bagen, så er hun jo ikke ligefrem ung længere.

Hun er ikke varm på hovene, og tempoet ud af stalden i dag var da også lidt mere normalt.
Hun hyggevævede også for at komme ud, det kan jeg ikke forestille mig, at hun ville gøre hvis der er forfangenhed undervejs.

Men tempoet op i marken er noget mere adstadigt end det plejer.
Det kan også bare være at flokken efterhånden er blevet mere sammetømret, så hun ikke føler at hun behøver at have så meget fart på.
Jeg ved det ikke rigtig. :hva:
Heidi
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Åh altså...Vumse er underlig

Post by Stimata Doamna »

Jeg kender det godt - og når man først er begyndt at se spøgelser... Puha!

Forhåbentlig bliver hun sit gamle jeg igen - eller sådan cirka deromkring :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
HeidiO
Posts: 2679
Joined: Sun 1. Jul 2007 09:37

Åh altså...Vumse er underlig

Post by HeidiO »

Nå, det var forhåbentlig falsk alarm af en eller anden slags.

Vumse har de sidste par dage været tilbage i sit gamle jeg, så jeg håber at det fortsætter sådan.
Heidi
Post Reply