Hjælp til at finde et job...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Jhez
Posts: 49
Joined: Sat 1. Mar 2008 13:03

Hjælp til at finde et job...

Post by Jhez »

Jeg er endelig klar til at komme tilbage til livet blandt de næsten normale :heidio:

Derfor kan jeg fra på mandag melde mig rask efter en meget lang depression (og går så på ferie i 2 uger for at få brugt mine feriepenge). Men derefter skal der altså gerne søges arbejde. Og så er det jeg er lidt presset, for der er kommet en del nye regler i løbet af de 1.5 år jeg har været syg.

Nu skal man søge 4 jobs om ugen indenfor 3 timers transport. Det er ret meget, når man kommer tilbage fra 1.5 års sygemelding og derfor kunne jeg godt få brug for jeres hjælp.

Jeg har en baggrund i IT-branchen og min sygdomsperiode skyldtes depression med baggrund i en diagnose som Asperger. Det vil sige at jeg er mægtig god til at lave koncentreret arbejde og ikke fungerer godt i store kontormiljøer.

Kender du et sted, hvor jeg måske kan passe ind? Storkøbenhavn, Roskilde og Holbæk er mine førsteprioriteter mht. job, men for det rigtige job er jeg såmænd villig til at flytte til Jylland eller Tyskland, bare der kan skaffes bolig med plads til en rød kat og god internet adgang...

Al hjælp og gode råd modtages - jeg ved det bliver en hård omgang at komme igang igen og jeg har lært en ting af denne her omgang - jeg er ikke stærk nok til at klare alt alene.

Jhez
Hj
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hjælp til at finde et job...

Post by KatieKat »

Du siger din baggrund er i IT-branchen, men det er jo et vidt begreb. Min mand arbejder hos en IT virksomhed i København og de hyrer nye medarbejdere hele tiden. Det er et mindre firma i udvikling, så det ville måske være sagen.
Du kan eventuelt sende mig en PB med hvad du har lavet før og hvad du ønsker at lave nu, så skal jeg fortælle dig om det er noget de står og mangler og måske give dig nogen steder at skrive hen. Jeg vil i hvert fald gerne hjælpe hvis jeg kan.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Jhez
Posts: 49
Joined: Sat 1. Mar 2008 13:03

Hjælp til at finde et job...

Post by Jhez »

Java-programmering, c# programmering, databaser - primært.
Hj
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hjælp til at finde et job...

Post by KatieKat »

Jeg spørger lige omkring om nogen kender nogen der kan bruge det.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hjælp til at finde et job...

Post by annetteB »

desværre kan jeg ikke hjælpe - kender absolut ingen indenfor nørdbrancen..og bor osse det forkerte sted.
:ked:

Men jeg ønsker dig alt det held og lykke du overhovedet har brug for!
:-)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Hjælp til at finde et job...

Post by udlandet »

Nysgerrig. Har du tänkt dig at oplyse i din ansögning at du har Asperger ?
Lone

Hjælp til at finde et job...

Post by Lone »

Kære Jhez!

Når du nu har været sygemeldt i så lang tid - burde du så ikke vende tilbage på arebjdsmarkedet på en lid mere forsigtig måde, ned ved at kaste dig ud i den noget fortærende it-nørd verden?
jeg taler bare ud fra min ringe erfaring - at den slags godt kan give bagslag?

Har du ikke kontakt med dit jobcenter og vil de ikke være dig behjælpelig med en mere skånsom udslusning til det pulveriserende liv?
Eller bare hjælpe dig med nogle jobannoncer på lidt mindre hektiske steder?


Men jeg ved ingenting - men vil bare ønske dig al held og lykke med jobsøgningen - en god ide kunne være at beskrive for dig selv, hvad du vil have godt af og hvad du ikke vil have godt af - rent jobmæssigt - og hvilke andre ting du kan - udover it-nørderiet.

www.jobnet.dk er et udmærket sted at starte.

Håber du finder det rigtige for dig!
Lisbeth Sejberg

Hjælp til at finde et job...

Post by Lisbeth Sejberg »

Tilslutter mig Lone omkring fremgangsmåden med "udslusning" på arbejdsmarkedet.
Der må da være en mere skånsom måde at komme i gang på efter så langt fravær fra det pulveriserende arbejdsliv.

Hvis det handler om sygemelding af fysiske årsager, kan man da starte ud med delvis raskmelding og arbejde på nedsat tid (det har man da kunnet), så for dit vedkommende kan det måske være en mulighed ?
Du ønskes al mulig held og lykke med jobsøgning.

Mvh. Lisbeth
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Hjælp til at finde et job...

Post by Susmh »

Læste om et testing firma der netop kun havde folk med "anderledes" diagnoser ansat og tænkte at det måske kunne være noget for dig?
Tror jeg læste om det i Prosa, computerworld eller på et andet it site.

Men jeg kan absolut ikke huske hvad firmaet hed. Hmm må prøvet at komme i tanke om det.
Susanne

Always look at the bright side of life.
Susmh
Posts: 487
Joined: Mon 20. Feb 2006 12:32

Hjælp til at finde et job...

Post by Susmh »

Artiklen jeg læste om firmaet kan findes her:
http://www.prosa.dk/News/?offset=0&story_id=1586
Susanne

Always look at the bright side of life.
Post Reply