Ih, altså!!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Ih, altså!!

Post by annetteB »

[url]http://www.youtube.com/watch?v=8T3AcvnEuMw&feature=related[/url]
:respekt: :respekt: :respekt:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Ih, altså!!

Post by Stimata Doamna »

Good old days :-)
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Ih, altså!!

Post by annetteB »

Ja, men er det da for pokker ikke bare SMUKT!?
:respekt:

Se den rolige hale, hesten der tygger afslappet på biddet, taktfast piaf og passage, rolige hænder og sæde, nøjagtigt lige så meget hest foran som bag rytteren??
Jeg vil være Rainer Klimke i mit næste liv, det VIL jeg altså!!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Ih, altså!!

Post by Stimata Doamna »

[quote:e0acf704f0]Se den rolige hale, hesten der tygger afslappet på biddet, taktfast piaf og passage, rolige hænder og sæde, nøjagtigt lige så meget hest foran som bag rytteren??[/quote:e0acf704f0]

Egentlig har han jo misforstået, hvad dressur går ud på, men pyt - vi bærer over med ham :-)

Note to self: Når jeg møder Rainer Klimke i mit næste liv, må jeg huske at sige Daw Annette!
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Ih, altså!!

Post by annetteB »

[quote:a2daba58a2]Egentlig har han jo misforstået, hvad dressur går ud på, men pyt - vi bærer over med ham [/quote:a2daba58a2]

Afgjort. Men smukt ser det ud.
:respekt:

[quote:a2daba58a2]Note to self: Når jeg møder Rainer Klimke i mit næste liv, må jeg huske at sige Daw Annette! [/quote:a2daba58a2]

Medmindre jeg bliver rykket ned til mit andet reinkarnationsønske og bliver genfødt som Pablo Casals cello - men så skal jeg nok give lyd!
:hhansen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Stimata Doamna
Posts: 6496
Joined: Wed 20. Dec 2006 11:58

Ih, altså!!

Post by Stimata Doamna »

Yearks, nu bliver det kompliceret....
Venlig hilsen
Randi



Riding ... the art of keeping a horse between you and the ground
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Ih, altså!!

Post by 99E »

Tak.
Jeg havde glemt at "normal dressur" kan se så rart ud.

Bemærk at han kan lave changementsserier uden "halepropel" - selvom den flagrer noget med halen i pirouetterne.

Og jeg vil LANGT hellere se den mindre spektakulære piaffe og passage Klimke viser her - end en forbensløftende pralepiaffe på en hest der pisker med halen og ser utilfreds ud.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Ih, altså!!

Post by annetteB »

[quote:8b13dcdfb4]Og jeg vil LANGT hellere se den mindre spektakulære piaffe og passage Klimke viser her - end en forbensløftende pralepiaffe på en hest der pisker med halen og ser utilfreds ud. [/quote:8b13dcdfb4]

Faktisk synes jeg at Ahlerichs piaffe er spektakulær alene fordi den er så regelmæssig - jeg synes at fx. Matine ligner en vingeskudt måge i piaffen?
(Det beviser sikkert bare hvor lidt med på noderne jeg er :roed:)

Ja, i (galop)piruetterne kommer der godt nok noget haleprotest - det er osse den eneste øvelse, hvor jeg ser et længerevarende sporetryk - og at hans spore når så langt op op på flankerne?
Men hold da osse op, hvor sådan et "lavær-halevift" pludselig synes ENORMT fremtrædende når halen elelrs hænger så fint og roligt i resten af programmet.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Ih, altså!!

Post by 99E »

Matiné har mere forbensløft, men så vidt jeg husker er hun ikke mere sat bagtil end Klimkes hest - men jeg gider ikke lige finde Matiné frem og lave en sammenligning for alvor.
Og det er forbensløftet, der får Matinés piaffe til at syne så spektakulær.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Ih, altså!!

Post by annetteB »

[quote:243d58cb90]Matiné har mere forbensløft, men så vidt jeg husker er hun ikke mere sat bagtil end Klimkes hest [/quote:243d58cb90]

Det er hun heller ikke. bare lang og lav.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Post Reply