Kat i bur...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Jhez
Posts: 49
Joined: Sat 1. Mar 2008 13:03

Kat i bur...

Post by Jhez »

Jeg har en alene-kat. Han virker lykkelig, selvom jeg godt ved han er en tortureret sjæl, der ikke ved hvor ulykkelig han er.

Og han elsker vores 9 kvm. altan. Så derfor tænkte jeg at jeg kunne lave den bedre for ham. Jeg har set et mini driv hus - mest to reoler med en overfrakke i plast - i Lidl for ca. 400 kroner og overvejer at købe det og sætte det op på vores altan. Det vil fylde lidt under halvdelen af altanen - men han kunne jo få en reservebakke derind. Og det ville være dejlig varmt for ham også på de koldere forårsdage. Han er jo et luksusdyr...

Hvad siger I? Ville I prøve sådan et kattebur? Eller er jeg fjollet? Ok, SELVOM jeg er fjollet, ville I så synes det giver en form for mening?

:loneb:
Hj
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

Kat i bur...

Post by Tigerbaby »

Bliver det ikke helt vildt varmt inde i det når solen skinner?
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

Kat i bur...

Post by vicky02 »

Jeg kunne også forestille mig at det bliver ret varmt derinde om sommeren.
Vi har lavet en "kasse" af hegnnet, som kattene kan rende ud i. Den mangler stadig lidt færdiggørelse, men det gør at vi bare skal åbne døren på klem, så løber de derud. De nyder faktisk mest at være derude når det er hamrende koldt. -Fx den anden dag da det sneede?!
Jhez
Posts: 49
Joined: Sat 1. Mar 2008 13:03

Kat i bur...

Post by Jhez »

Der er jo denne hersens dør-tingest (en flap med lynlås) som jeg forventer at holde åben i alle varme timer. Og varmt... ehm... Jeg bor i et drivhus i forvejen, min lejlighed er hammervarm om sommeren. Så han skal tabe vinterpelsen, ham luksusbavianen i sofaen...

:elsk:

Hmmm...

Jeg tror jeg prøver skidtet. Ikke fordi økonomien er så god, men virker det ikke, kan min mor få den i fødselsdagsgave :ondgrin: Hun er altid imod at jeg smider noget som helst ud.
Hj
Jhez
Posts: 49
Joined: Sat 1. Mar 2008 13:03

Kat i bur...

Post by Jhez »

PS: Altanen er på 4. sal og han smutter ikke lige ned, så det er ikke fordi han ikke må være på resten af altanen, men fordi jeg gerne vil have en eventuel reservekattebakke lidt... ehm... AFGRÆNSET fra min egen næse. Altså ud over at det vil være varmere for ham her om foråret og senere, når det bliver koldt og klamt igen.
Hj
Jhez
Posts: 49
Joined: Sat 1. Mar 2008 13:03

Kat i bur...

Post by Jhez »

Hehhehe, god pointe. Man må håbe det kan få ejeren (mig) til at fjerne lortet hurtigt... ehhehehehehe....
Hj
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Kat i bur...

Post by KatieKat »

Er der noget der forhindrer katten i at forlade altanen og gå ind på sin normale kattebakke?
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Kat i bur...

Post by annetteB »

Jeg tror det er en dårlig ide - i hvertfald til sommerbrug. Der bliver nemt mere end 50 grader i sådan et lille drivhus. Den arme kat bliver da stegt derinde??
:-o
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Kat i bur...

Post by HHansen »

Min kat elskede at ligge i drivhuset - også om sommeren.

Men det var et stort drivhus, så varmen er jo en anden end i et lille. Og døren stod åben så den kunne gå ud når den ville.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jhez
Posts: 49
Joined: Sat 1. Mar 2008 13:03

Kat i bur...

Post by Jhez »

Jeg havde jo ikke ligefrem tænkt mig at lukke ham inde i det her plastictelt :hhansen: Næh, det er jo tænkt som luksustilbud til det her forkælede sovetrynedyr.

Nu er det købt, så får vi se. Det fylder 140 x 140 i bundmål og 200 cm i højden, så det tager en del af en 9 kvm altan.
Hj
Post Reply