endnu et teknisk spørgsmål

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

endnu et teknisk spørgsmål

Post by vicky02 »

Jeg har altid troet jeg var sådan lidt god til det der tekniske...men efter idag er det stoppet.

Hvad pokker betydder BCC når man skriver en ny mail?

Ja jeg ved godt hvad det betyder sådan direkte oversat (skjult modtager), men hvad så hvis man skriver til flere, kan de så se hinanden selvom det er sendt som BCC?
OG kan de se hvem mailen oprindeligt er sendt til??

Syntes den virker lidt mistænkelig :iskvinden:
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

endnu et teknisk spørgsmål

Post by Diane »

Det betyder blind carbon copy.
Og nej, ingen kan se hvem der er BCC - heller ikke BCC'en selv.

Prøve engang at sende dig en mail til dig selv, hvor du KUN skriver din email adresse i BCC.
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
vicky02
Posts: 830
Joined: Thu 28. Feb 2008 16:53

endnu et teknisk spørgsmål

Post by vicky02 »

aha...så blev man så meget klogere!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

endnu et teknisk spørgsmål

Post by HHansen »

CC betyder CarbonCopy og er når man sender til nogen der bare skal orienters, men som mailen egentlig ikke er til.

BCC betyder så Blind Carbon Copy og det angiver som du selv er inde på, at den modtager der er på som BCC ikke kan se hvem der ellers er på som BCC.
Og - ikke mindst - den som mailen oprindeligt er sendt TO kan heller ikke se hvem der er på som BCC.

Men den der er BCC kan godt se hvem der står som TO modtager.

Gav det mening?

Et eksempel hvor jeg bruger det: Jeg sender til en flok kunder (på job) - de skal ikke kende hinandens mailadresser, derfor ryger de alle i BCC og i TO sender jeg til mig selv.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

endnu et teknisk spørgsmål

Post by 99E »

[quote:b5873a7468]Et eksempel hvor jeg bruger det: Jeg sender til en flok kunder (på job) - de skal ikke kende hinandens mailadresser, derfor ryger de alle i BCC og i TO sender jeg til mig selv.[/quote:b5873a7468]
Nemlig - og jeg synes i virkeligheden det er mest "høfligt" at gøre det sådan - også i ikke-forretningsmæssige sammenhænge.
For alle de her "videresendt utallige gange"-kædemails - der kan man altså nemt hente 100 "friske og lækre" mailadresser at sælge til et spamfirma, når først den har været et par gange rundt.

Medmindre det er indenfor en lille, relativt lukket gruppe hvor "alle kender alle" i forvejen smider jeg adresserne i BCC.
Jeg bryder mmig nem,lig egentlig ikke om ikke at vide hvor min (eller mine venners) mailadresser ender ude i "femogtyvende led"af en eller anden kædemail.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Diane
Posts: 271
Joined: Wed 20. Feb 2008 22:16

endnu et teknisk spørgsmål

Post by Diane »

[quote:0d4cf5ac31]og i TO sender jeg til mig selv. [/quote:0d4cf5ac31]

Det er faktisk ikke nødvendigt at have en modtager i TO
Mange hilsner
Diane

* Don't try to lead by example, because they don't get it *


Er du bange for at ride? Tankefeltsterapi kan give dig rideglæden igen, hurtigt, nemt og effektivt. Læs mere på http://www.diane.dk/tft/
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

endnu et teknisk spørgsmål

Post by HHansen »

[quote:f922823c8c="Diane"][quote:f922823c8c]og i TO sender jeg til mig selv. [/quote:f922823c8c]

Det er faktisk ikke nødvendigt at have en modtager i TO[/quote:f922823c8c]

Jeg er ret overbevist om at min Outlook brokker sig hvis der ikke står noget.. Det må testes :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

endnu et teknisk spørgsmål

Post by HHansen »

Damn - Diane har ret :mur:

Nå, men det er da smart :hhansen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

endnu et teknisk spørgsmål

Post by 99E »

Fordelen ved at skrive noget i "to" er at computeranalfabeter ikke undrer sig helt så meget når der står ET ELLER ANDET frem for når der er tomt.
For hvordan kan man sende en mail uden at sende den til nogen, hva'?!
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
User avatar
Tigerbaby
Posts: 1506
Joined: Thu 20. Jul 2006 17:56

endnu et teknisk spørgsmål

Post by Tigerbaby »

Det kan man vel også? Hvis man sender i bcc, kommer hver enkelt så ikke bare til at stå som TO? Eller hvordan? Jeg mindes ikke at have prøvet det, men det lyder sgu smart.
Post Reply