den lovede opdatering

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
karina82
Posts: 66
Joined: Tue 17. Jan 2006 00:49

den lovede opdatering

Post by karina82 »

ja striglere - det gik jo ikke helt som forventet i lørdags hos wesley.

den hest han fiskede frem var klart!!!!! lækker - men aaaaak alt for dyr til min dødelige pengepung :-(

aftalen blev så at han fik 3.000 til opstadlning og ridning, og så ville han få Disney solgt eller byttet til noget jeg kunne bruge. bliver hun solgt har jeg skrevet i kontrakten at han får 10 % af salgsprisen.

Nu er jeg jo bare såden en DUMMIE!!! - at jeg har forelsket mig i en inde på dyregalleri - men jeg kan jo bare ikke foretage mig et flyvende fis - før hun er væk eller hvad der sker - eller kan jeg??? kan jeg mon ringe til ham og sige at den bare skal sælges???

Wesley mente ikke at vi kunne få mere end en 10.000 hvis vi er heldige 15.000 for hende :-(

striglere - hvad skal jeg finde på???
mvh

karina82

-den som ikke beg
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Jeg spørger nok dumt... mener berideren/heste"handleren" at du kan få en 10-15.000 for din hest ?
Det var ikke meget, men jeg har heller ikke nogen ide om hvad det er for en "krabat" og hvad den kan. Jeg syns bare det er lidt, især når jeg umiddelbart troede at den ville være mere værd, når hun blev sendt i ridning.

Det bliver hurtigt dyrt og ens overskud lille hvis den handles inden for en md. for 10000 og de 3000 er ridning, og så skal han have 1000 i kommision, så har du 6000 tilbage :? Det er ikke meget at få byttehest for, med mindre det er en uredet traver ( og ikke et ondt ord om travere, det er dejlige heste).

Tænk dig godt om før du sælger til første bud..
Hilsen Heidi
karina82
Posts: 66
Joined: Tue 17. Jan 2006 00:49

Post by karina82 »

efter mas media. og alle ud over jeg selv mener åbenbart at det er en lortehest?!??! - den eneste grund til at jeg vil af med hende er at hun er unghest i bogstavligste forstand, og det kan ryggen jo ikke holde til... i hvert fald ikke når man som jeg har dårlig ryg.

Hun kan jo så heller ikke så meget at hun decideret er "noget" værd - for hun er kun lige tilredet, og kan gå til bidet i alle tre gangarter - ikke stabilt - men hun er der.

gangmæssigt har hun ikke udviklet sig til noget gangapperat. så jeg må vel se i øjnene at hun ikke er mere værd end det.

grunden til at hun er kommet derop - er at vi hernede ikke kan komme af med hestene (sønderjylland er PÆNT tamt hvad det angår).

jeg har stadig min profil på heste-nettet - den hedder karina82 der kan du se hende.
mvh

karina82

-den som ikke beg
karina82
Posts: 66
Joined: Tue 17. Jan 2006 00:49

Post by karina82 »

det med at tænke sig om - tja ved det godt - men jeg kan ikke slev ride hende med min ryg - og det er nu en gang for dyrt at have en hest stående i ridning for 3.000 pr måned når man ikke selv kan bruge den??!!???

for at være helt kontant - har jeg jo ikkeehsten for mine blå øjnes skyld - jeg skal så hurtigt som muligt have en anden hest igen - fordi at hvis jeg ikke rider får jeg også mere og mere ondt i ryggen.. jeg skal bare have min 1 times dressur for ryggen om dagen, på en hest der ikke fjoller lige så tosset rundt som en fuldblod der kun er lige knapt 4..
mvh

karina82

-den som ikke beg
aribeth

Post by aribeth »

undskyld karina, men jeg syntes det er en ualmindelig dårlig aftale du har lavet....

Som Heidi skriver så vil dit "overskud" blive meget meget lille, og de 3000, for hvor lang tid er det for, uendeligt, eller for en måned eller hvad?? Hvis det er for en måned hvad så hvis hesten ikke bliver solgt inden for den måned?? skal du så betale yderligere 3000 eller skal hesten så hjem til dig igen?

Du skriver du ikke kan ride hende pga din ryg, det er helt fair, jeg ved ikke hvad prisen er på fuldblods, men var der ikke mulighed for at du selv kunne sætte hende til salg for 15.000?? Jeg ville da mene at hun godt kunne sælges for det selv om hun så ikke bliver redet.. eller 10.000 du skal jo ikke betale 10% i salgsprovision samt 3000 for opstaldning....??

Hilsen
Katrine
karina82
Posts: 66
Joined: Tue 17. Jan 2006 00:49

Post by karina82 »

jeg har sat hende på til 15.000 - og jeg har ringet rundt til forskellige salgsstalde mm - men jeg kan bare ikke finde andre løsninger:-(

og det irriterer mig grusomt...

så hvis der er nogen der har et løsningsforslag (eller vil købe hende ;-) ) så sig endelig til.
mvh

karina82

-den som ikke beg
karina82
Posts: 66
Joined: Tue 17. Jan 2006 00:49

Post by karina82 »

i morgen og kigger på hende.

han var meget positiv - så nu må vi se - måske han kan få hende solgt for mere end vi regnede med - vi håber :-)
mvh

karina82

-den som ikke beg
Post Reply