Evangelisterne i Gørløse

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
viben1

Evangelisterne i Gørløse

Post by viben1 »

Jeg må sige at normalt har jeg intet imod religion/tro, men hvis ens regel er at man skal leve efter bibelen, så kan man da ikke skære venner og familie fra fordi de ikke ønsker at deltage :mur:

Det 5. bud siger: Ær din fader og din moder

Man følger en ung mand som er gået ind med både sit liv og sine sjæl, men han ønsker ikke kontakt til sin moder.

Der er da noget de har fået galt i halsen el. hovedet. :ehh:

De må ikke omgåes deres familie, hvis familien ikke har samme tro og ikke vil indordne sig under evangelisten "regler"

Hvorfor kan sådan en trosretning ikke bare lave deres egen bibel, istedet for at bondefange folk med den rigtige bibel i Guds og hans søn navn.

Mkh Viben
aribeth

Evangelisterne i Gørløse

Post by aribeth »

Jeg så omtrent 5 minutter af udsendelsen igår og så slukkede jeg...

Det eneste jeg kan sige er, at jeg ikke synes der er nogen logik i noget som helst rægiliøst, hverken den ene eller den anden tro og hvad mennesker gør i kraft af deres religion, kan jeg simpelthen ikke respektere.

Katrine
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Evangelisterne i Gørløse

Post by HHansen »

Jeg så også det meste af den.

Må indrømme at jeg ved nærmere eftertanke og diskussion af den har en lidt anden holdning: Det er muligt at ham der (hvad var det han hed, ham der står bag det hele??) bondefanger folk, og plukker deres penge og dikterer hvad de skal.. Og fordrejer det der står i bibelen - men... Folk HAR stadig deres egen frie vilje. Det ER i sidste ende deres eget valg om de vil se familien. Og vi hører kun den "stakkels" moders side af sagen. Det KAN jo være der ligger andre ting bag, som gør at den unge mand ikke føler trang til at se sin familie. Det er hans valg. Surt at være den fravalgte familie, men man kan jo ikke tvinge nogen til at ville se deres familie.

Noget andet jeg studsede over var den mor der ville have den fulde forældremyndighed for at faderen ikke skulle tage børnene med til bønnemøder. Jeg håber VIRKELIG at der var andre gode grunde end dét til at retten gav hende forældremyndigheden. Der er forældre der øver vold mod deres børn, forældre der er misbrugere og kriminelle - og de bliver tilgodeset af systemet og skal have ret til at se deres børn (ofte dog under opsyn) - men en religiøs mand må ikke se sine børn??? :mur:
Hvad nu hvis moderen tog børnene med i kirke om søndagen, er det ikke ligeså slemt??

Nå - jeg synes ikke jeg kan hidse mig så meget op over at folk vælger den religion, eller en anden. Enhver må gøre som de føler for. Deri også inkluderet se sin familie eller ej, afhængig af hvad man vil.

Iøvrigt sluttede udsendelsen da også med at mor og søn var begyndt at se hinanden.
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
viben1

Evangelisterne i Gørløse

Post by viben1 »

Hej Helle

Helt enig med dig.

Men der hvor jeg undres er at det skal være Jesus.
Jesus er symbol på kærlighed til alt og alle.
Men de viste ingen åbenhed overfor pressen, altså må de jo skjule noget, de brugte den undskyldning at de havde været udsat for kritik og beskyldninger og hvad så..
De viste heller ikke åbenhed overfor andre end deres "egne".

Mkh Viben
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Evangelisterne i Gørløse

Post by KatieKat »

[quote:479fb1b44b]Men der hvor jeg undres er at det skal være Jesus. [/quote:479fb1b44b]

Faktisk tror jeg at det er tilfældigt. Eller det er måske ikke helt rigtigt formuleret, men af mangel på bedre.

Selvom man ikke er kristen så er man her i landet vokset opmed kristendommen. Man lærer den i skolen og den er en del af samfundet her i landet. Derfor vil jeg tro at det er nemmere at få folk som mangler noget at tro på til at tilslutte sig en eller anden form for sekt som bevæger sig rundt om kristendommen end en som læner sig op af buddhisme eller islam eller rumvæsner eller noget helt andet. At det her går ud over Jesus er derfor bare fordi vi bor hvor vi bor. Havde vi været i Kina havde det måske været en buddhistisk bevægelse og havde vi været i Afghanistan en muslimsk.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
aribeth

Evangelisterne i Gørløse

Post by aribeth »

[quote:ead14dfc85]rægiliøst[/quote:ead14dfc85]

Er Atengstedtsk for "religiøst" :linski:

katrine
aribeth

Evangelisterne i Gørløse

Post by aribeth »

Nej da :lol:
Det er bedre at give Atengstedt skylden :linski:


Katrine
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Evangelisterne i Gørløse

Post by annetteB »

[quote:b2bb379fd0]Det er bedre at give Atengstedt skylden[/quote:b2bb379fd0]


Ork, ja: Jeg kan sagtens bære den.
(og hvor er tolerancen overfor de rægiliøse, hva!??!hva!! hva!! :hhansen:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
aribeth

Evangelisterne i Gørløse

Post by aribeth »

[quote:c076974189]og hvor er tolerancen overfor de rægiliøse, hva!??!hva!! hva!! [/quote:c076974189]

Ja det er sgu lidt pinligt... jeg er nok ikke særlig tolerant på det område.. undskyld... Men jeg kan godt prøve.

Katrine
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Evangelisterne i Gørløse

Post by Mansemor »

Slettet.
[b]Hvis hesten ikke f
Post Reply