Hesteshelter

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Hesteshelter

Post by Mansemor »

Det her ser da genialt ud:

http://www.sol-sejl.dk/hesteshelter.php

Prisen er jeg ikke så glad for. Den er ikke dyr, jeg ved det, men jeg er nærig (og fattig, deraf nærigheden..).

Kan man ikke lave sådan noget selv med hjælp fra nogle spejderdrenge? Eller rettere bage kage og lave saftevand til sådan nogle spejdere, så de kan lave det for en? Ellers er der nok risiko for, at hestene får det i hovedet i stedet for..

De har godt af at lave noget, de unge mennesker, og de skal vel også øve sig. :hhansen:

Mig haaaaa'!! :baby:
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Hesteshelter

Post by Anja »

Den er i alle fald kunstnerisk og arkitektonisk flot - og lidt hippieagtig :minna:
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Hesteshelter

Post by Mansemor »

Jaaaa... Komme hinanden ved og så'n...

Vi har lejrbåååååål her! :afro:
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hesteshelter

Post by annetteB »

Jeg synes faktisk det er lidt dyrt??
:tommelned:

For 12.000 kan du få en (NY) hel løsdrift på 32 m2 med tag og lukket gavl og det hele - som efter min mening er væsentligt mere anvendelig end det viste shelter?
For der er da umiddelbart ikke meget læ ved det, synes jeg?
- der er heller ikke meget ly for nedbør, medmindre det gider falde direkte lodret ned?

( - og jeg ville være skideræd for at det lettede ved første vindpust! :hhansen:)
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Lena
Posts: 3359
Joined: Sat 29. Sep 2007 20:48

Hesteshelter

Post by Lena »

Det er sådan én jeg ville kunne bruge på vores nye fold. Der er ingen skygge før efter kl. 16.......... og så er det jo ligemeget.........

Den skal graves 4 km ned i jorden........... både for at holde til at hestene klør røv og den halve pelikan der ryger ind over i ny og næ...........

Den vil ikke være noget bevendt i forhold til regn........... men det er vel også et mindre problem end solen.............. eller?
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Hesteshelter

Post by Mansemor »

Slettet.
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hesteshelter

Post by annetteB »

[quote:486c989b33]Vi kan ikke bygge læskur på foldene, men sådan noget midlertidigt noget kan man vel godt få lov at sætte op, uden at myndighederne går fuldstændigt i selvsving. [/quote:486c989b33]

I kan lave et halmhus af minibigger med presenningstag/bølgebliktag!
De er lune og lækre for hestene, vælter ikke, blæser ikke væk...og er nemme at komme af med, når de ikke skal bruges mere!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Hesteshelter

Post by Mansemor »

Slettet.
[b]Hvis hesten ikke f
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Hesteshelter

Post by annetteB »

[quote:f83ccfd67a]Det er en god ide, men Manse kan ikke tåle halm desværre, og han vil helt sikkert spise af det - og i øvrigt vælte huset for at komme til at spise af det, men det er så en anden sag..[/quote:f83ccfd67a]

Åh, ja - dét går ikke når han ikke må få halm.
:tommelned:

(jeg har nu aldrig oplevet at de ligefrem skulle vælte halmhusene...men enkelte baller kan godt blive lidt bulede ud på vinteren, hvis ikke der gives stråfoder nok ved siden af! :hhansen:)

Hvad så med en brugt rundbuehal: der har lige været nogen på Hn til 7.000 kr/stk - de var på 30 m2, er flytbare og kræver ikke byggetilladelse.
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Hesteshelter

Post by 99E »

Ting uden fundament, som er flytbare, må man som udgangspunkt gerne sætte op uden tilladelse. Det gælder fx vores togvogn og diverse flytbare læskure.
I må forhøre jer hos kommunen for at få de præcise bestemmelser.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply