Ulve er flotte dyr !

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Felis »

aribeth wrote:men derfor kan det vel godt være en malamut de har set?



Nej, en malamute er det absolut ikke.

Og jeg har set billeder af den malamute der mangler i nordjylland, og det er slet ikke den, den er alt for hvid i hovedet og en malamute har også den store buskede hale den holder i en bue oppe på ryggen.

Dyret de har set og taget billeder af, ligner temmelig meget en ulv, selv om jeg ikke helt tror på det nu også er det.
Og jeg så lige på DR nyheder, at zoologer vist hælder til, at det er en ulv.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by aribeth »

jeg har kendt flere Malamutter som ikke har haft "krølle" på halen...

Men jeg siger heller ikke at det ER den... men de billeder der er så dårlige, så det lige så godt kunne være en malamut som det kunne være en ulv...
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Gry »

Har vi ikke losser i danmark?

og ja det bliver sguda lidt sørgeligt hvis vi skal sende vufferne tilbage over grænsen med en asylafvisning. Der er såguda ulve i tyskland? Hvem siger de ikke kan krydse grænsen?

ud over Pia hvis hun checker passet :P

Ville hun gætte det hvis vi kaldte den en misfarvet schæffer?
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Felis »

Gry Gressbakken wrote:Har vi ikke losser i danmark?

og ja det bliver sguda lidt sørgeligt hvis vi skal sende vufferne tilbage over grænsen med en asylafvisning. Der er såguda ulve i tyskland? Hvem siger de ikke kan krydse grænsen?

ud over Pia hvis hun checker passet :P

Ville hun gætte det hvis vi kaldte den en misfarvet schæffer?



Nej, vi har bestemt ikke losser i Danmark..

Selvfølgelig kan ulve krydse grænsen.
Nogen er blot mere betænkelige ved om en ulv er så smart den kan finde ud af at gå over en af broerne over Limfjorden for at komme derop hvor der er set noget der mest ligner en ulv, men som ikke kan afvises i stedet er en Schäferblanding af en slags..(og der findes Schäfere i den farve, så misfarvet behøver den ikke være hvis det er en sådan ) :linski:
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Gry »

Her vises så mit ultimative mangelfulde brovidenskab om Danmark XD

Jeg anede faktisk ikke at man skulle lege med broer for at komme til tyskland. jeg glor på kortet og synes der ser ret "frit" ud med gennemgangen.

Og det overrasker mig sgu lidt det med lossen. Jeg troede vi havde losser, men at det var lidt a la som med grævlingen. De er der, men man ser dem bare aldrig. Eller odderen. Jeg har sgu aldrig set hverken en grævling eller odder, men jeg VED de findes derude et sted. Eller...det har jeg i hvert fald fået at vide de gør XD

Jeg er en lidt sørgelig københavner på det punkt tror jeg :P

Hm...

men ulve svømmer sguda også en del gør de ikke? (Med fare for at lyde endnu dummere end før, for jeg aner ikke hvor meget vand det så er at den skal være svømmet over, men hvis en elg kan krydse fra sverige til danmark såee...? right?)
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Felis »

Gry Gressbakken wrote:Her vises så mit ultimative mangelfulde brovidenskab om Danmark XD

Jeg anede faktisk ikke at man skulle lege med broer for at komme til tyskland. jeg glor på kortet og synes der ser ret "frit" ud med gennemgangen.

men ulve svømmer sguda også en del gør de ikke?



Det er altså dem der bor nord for Limfjorden der skal over broer for at komme til Tyskland....og det er også oppe i den del af landet, at "ulven" befinder sig...så den må være enten kommet over en af broerne for at komme derop...eller den har været der så længe, at den kan have gået over isen da limfjorden visse steder var frosset helt til sidste vinter.
M.h.t. at svømme, så jo i teorien kunne den såmænd nok svømme over på et smalt sted i fjorden..

Du kan se det på kortet her hvor Limfjorden er afmærket med blåt...og "ulven" befinder sig sådan ca lige under "L" i Limfjorden

http://da.wikipedia.org/wiki/Limfjorden
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by aribeth »

Jeg ved godt hvad vi skal ud og lede efter næste gang jeg tager til Klitmøller :hhansen:
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Gry »

Oooooh....!

*blushing*

Ja okay!

Hm...det kan vl også være en af de der smarte "ulvehybrider" hvor folk har ombestemt sig og tænkt "Det er sguda lidt en ulv - den kan da bare lege back to nature", eller noget?

Nå men det bliver da meget spændende at se om det er en forvokset puddel eller om der er hold i at der bliver råbt ulven kommer
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by aribeth »

det ER vist faktisk en ulv!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by aribeth »

men personligt håber jeg på det i virkeligheden er en hyæne!
Raxacoricofallapatorius
Post Reply