Ulve er flotte dyr !

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Frieser9460 »

Jamen heroppe i Jammerbugt har vi jo ulve... oven i købet af den sjældne slags, som hvæser!! :hhansen:

I hvert fald, hvis man skal tro på, hvad de skriver i avisen... :viben:

Nå, spøg til side... ingen har set den hvæsende ulv siden, så jeg tillader mig at konkludere, at jægeren havde kigget for dybt i flasken, og at det bare var en and... :hhansen:

Men når det er sagt, har jeg også altid været betaget af ulve... Det er et utrolig smukt og majestætisk dyr, og deres komplekse sociale struktur er faktisk ret fascinerende. :-)

Jeg ville ikke have noget imod, at ulven blev genudsat her i DK, så længe det blev gjort med omtanke, så den ikke bliver et problem for landmænd og andre dyreejere. Men vi har da store områder med masser af vildt - som f.eks. heroppe omkring Tranum Klitplantage - hvor der er rigeligt med vildt og masser af plads til at huse et mindre ulvekobbel, uden det ville give problemer for befolkningen. :-)
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Felis »

Frieser9460 wrote:Jamen heroppe i Jammerbugt har vi jo ulve... oven i købet af den sjældne slags, som hvæser!! :hhansen:

I hvert fald, hvis man skal tro på, hvad de skriver i avisen... :viben:

Nå, spøg til side... ingen har set den hvæsende ulv siden, så jeg tillader mig at konkludere, at jægeren havde kigget for dybt i flasken, og at det bare var en and... :hhansen:

Det ku' da også være det samme om der var en ulv, for så havde den jo muligvis ædt lille Holger da han tussede alene rundt i den store mørke skov hele natten :nej:

Men når det er sagt, har jeg også altid været betaget af ulve... Det er et utrolig smukt og majestætisk dyr, og deres komplekse sociale struktur er faktisk ret fascinerende. :-)

Jeg ville ikke have noget imod, at ulven blev genudsat her i DK, så længe det blev gjort med omtanke, så den ikke bliver et problem for landmænd og andre dyreejere. Men vi har da store områder med masser af vildt - som f.eks. heroppe omkring Tranum Klitplantage - hvor der er rigeligt med vildt og masser af plads til at huse et mindre ulvekobbel, uden det ville give problemer for befolkningen. :-)


Ulve kræver meget mere plads end Tranum Klitplantage.
Der er ingen steder i Danmark hvor pladsen eller de øvrige betingelser for ulve er til stede.
Og selv i de store vidstrakte skovområder i eks. Norge og Sverige kommer de for tæt på civilisationen visse steder.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
aribeth

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by aribeth »

jeg synes, at hvis vi skal have genindført Ulven i Danmark... så skal vi fandeme også have genindført Mammutten!

og hvad med en los? en jærv, en bison, en sumpskildpadde?!?!


jeg synes det er hul i hovedet med genindførelse af arter... der er en grund til de er skredet i først omgang... og vi er jo ike ligefrem blevet færre mennesker med tiden...
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Frieser9460 »

Altså, personligt har jeg ikke noget imod genudsættelse af visse af de dyrearter, vi tidligere har udryddet (dyrene er jo ikke uddøde af sig selv :linski: ), f.eks. en af vores 2 nyoprettede nationalparker.

Men selvfølgelig skal det ikke ske, uden det forud er undersøgt særdeles grundigt, at naturen og dyrene selv kan bære den pågældende genudsættelse.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Annemaja
Posts: 2752
Joined: Sun 9. Mar 2008 20:41

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Annemaja »

Vi kan aldrig tilbyde ulve plads nok i DK ;-) Tranum Klitplantage er jo latterligt lille i den forbindelse! Vi taler om at de nemt løber 60 km om dagen og helst skal have et par 100 km2 pr flok. Som Felis skriver er det et problem selv i Sverige og Norge nogle steder. Mange steder i den sydlige halvdel af Norge bliver de skudt.
Hilsen Annemaja

www.annemajahealing.dk
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Felis »

Frieser9460 wrote:Jamen heroppe i Jammerbugt har vi jo ulve... oven i købet af den sjældne slags, som hvæser!! :hhansen:

I hvert fald, hvis man skal tro på, hvad de skriver i avisen... :viben:

Nå, spøg til side... ingen har set den hvæsende ulv siden, så jeg tillader mig at konkludere, at jægeren havde kigget for dybt i flasken, og at det bare var en and... :hhansen:

Men når det er sagt, har jeg også altid været betaget af ulve... Det er et utrolig smukt og majestætisk dyr, og deres komplekse sociale struktur er faktisk ret fascinerende. :-)

Jeg ville ikke have noget imod, at ulven blev genudsat her i DK, så længe det blev gjort med omtanke, så den ikke bliver et problem for landmænd og andre dyreejere. Men vi har da store områder med masser af vildt - som f.eks. heroppe omkring Tranum Klitplantage - hvor der er rigeligt med vildt og masser af plads til at huse et mindre ulvekobbel, uden det ville give problemer for befolkningen. :-)



Ulven kommer...eller er her måske allerede :linski:


Jeg kom lige i tanke om denne gamle tråd, fordi der nu er noget der tyder på, at teorierne om en ulv oppe i den ende af landet, måske alligevel ikke er helt i skoven ...:


http://mf.dk/artikel/ulv-spottet-i-nationalpark-thy

Og et bedre billede af dyret, selv om det ikke er helt ok til sikker identifikation


http://www.fugleognatur.dk/gallery.asp? ... &ID=197198
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by udlandet »

En ulv löber mellem 100-150 km om dagen! Og han ulve söger väk fra flokken når de bliver voksne, de bliver ikke bare sammen. Jeg syntes ikke at de hörer til i DK, eller i Skåne!

http://www.ystadsallehanda.se/skurup/ar ... Skane.html

Folk er helt oppe og köre her i området og springer rundt i foldene, åbenbart det eneste der virker for at holde skidtet borte. Problemet er at ser man ulven er den väk på et splitsekund. Eneste mulighed for at löbe den op er at bruge rusiske ulvehunde.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by aribeth »

Well... Det kan også bare være den malamut der løb hjemmefra for en måneds tid siden som ornitologen har set.
Raxacoricofallapatorius
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Felis »

aribeth wrote:Well... Det kan også bare være den malamut der løb hjemmefra for en måneds tid siden som ornitologen har set.



Det er altså mange mennesker der har set den "ulv", og der er taget billeder af den med en uges mellemrum indenfor et forholdsvis lille område
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by aribeth »

men derfor kan det vel godt være en malamut de har set?
Raxacoricofallapatorius
Post Reply