Ulve er flotte dyr !

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by annetteB »

oh ja! Flere Hyæner i DK!
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by aribeth »

Hyænen tilbage til Danmark...

Overvejer Facebook-gruppe og ansøgning om EU-midler!
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Frieser9460 »

Dyret på de billeder, vi har set fra Nationalpark Thy ligner helt umiskendeligt en ulv, men jeg vil nu stadig ikke udelukke, at der er tale om en hybrid.

Men sandsynligvis er den - uanset hvad - forsvundet til andre himmelstrøg med al den opmærksomhed og der af følgende uro, der er skabt omkring den.

Ulve er sky dyr...
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by udlandet »

Ja, de er gode til at gemme sig. "Vores" lolkale ulv var i området nogen dage, blev så set 30 km herfra og nu er den borte
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Felis »

Frieser9460 wrote:Dyret på de billeder, vi har set fra Nationalpark Thy ligner helt umiskendeligt en ulv, men jeg vil nu stadig ikke udelukke, at der er tale om en hybrid.

Men sandsynligvis er den - uanset hvad - forsvundet til andre himmelstrøg med al den opmærksomhed og der af følgende uro, der er skabt omkring den.

Ulve er sky dyr...




Som bekendt blev ulvedyret fundet dødt tilbage i november engang.

Den er blevet obduceret og testet.

Og Det var sgu en ægte ULV..en fra den stamme af vilde ulve der lever i nordtyskland..


Ingen ved dog hvor længe den har været i DK.


Men den har godt nok haft et sølle liv og en langsom død det stakkels dyr...

http://videnskab.dk/kort-nyt/mysterie-o ... var-en-ulv
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
User avatar
aribeth
Administrator
Posts: 3801
Joined: Sat 2. Jul 2011 18:26

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by aribeth »

Ja, den har ikke haft det sjovt den sidste tid... men sådan er naturen...

Måske er det en blafferulv... har blaffet med truckerne op igennem Danmark for så at slå sig ned i Nationalparken :hhansen:
Raxacoricofallapatorius
User avatar
Gry
Posts: 1477
Joined: Sun 15. Aug 2010 23:38

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Gry »

Sindsygt spændende faktisk.
Arrogant, egoistisk, uempatisk, navlebeskuende, skabet, dobbeltmoralsk, ynkelig, forkælet skoletøs, med hang til umådeholden og uhæmmet klynken når verden ikke går efter mit hoved.. Men kan du ikke kapere mig når jeg viser mig fra min værste side, så fortjener du mig ikke når jeg er det bedste jeg kan være.
udlandet
Posts: 2196
Joined: Sat 1. Mar 2008 23:45

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by udlandet »

Men höjst sandsynlig er det en eller anden psyko der har haft den som husdyr. Ulva er noget skidt, der huserer en eller flere i vores område, döde får er ikke söde får!
User avatar
Frieser9460
Posts: 3668
Joined: Fri 5. Sep 2008 08:43

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Frieser9460 »

Ja, jeg læste også artiklen her til aften... synd, at ulven skulle få en så langsom og ubehagelig død.

Men det er da lidt fascinerende, hvordan den er vandret helt herop fra Nordtyskland - oven i købet uden at blive set på vejen.

Man kan jo også spørge sig selv, om det er noget, vi kommer til at se mere af i fremtiden... Nogen fast bestand af ulve tror jeg ikke, vi får. Det har vi vist ikke plads til. Men en enlig ulv eller måske et par stykker af og til lyder ikke helt usandsynligt. Nu er det trods alt anden gang indenfor få år, vi konstatere en ulv i DK.
Frieserhilsner og vrinsk fra
Louise

Èn gang Frieser - altid Frieser!
Felis
Posts: 602
Joined: Fri 10. Sep 2010 23:53

Re: Ulve er flotte dyr !

Post by Felis »

Jeg synes også det er fascinerende at den har formået at krydse Limfjorden.

Så tænker man på om den har fundet en af broerne, om den er svømmet over eller kommet over en af de vintre fjorden har være frosset til.
Felis

Jeg har ingen fordomme....jeg konstaterer bare
Post Reply