Hvorfor er det fedt at grille??

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by Lone »

Idag har jeg stort set været ude hele dagen - på nær da jeg var på biblioteket, hvor jeg lånte et væld af bøger om at tegne og male og hvad ved jeg.
Jeg skulle nok have lånt et par bøger om, at grille, for det kan jeg heller ikke fatte.

Jeg har ordnet mig vidunderligt lille have og fusket med lidt hegn og sådan - og skuffet mos og diverse af den minimale terasse-agtige fliselægning, hvor man helt naturligt vil sætte sit havebord og sin grill.

Og så kan man jo grille...

Konceptet grillning lyder jo hyggeligt nok, men indsatsen står da ikke mål med udbyttet?
Man slaver rundt - marinerer kød, laver salat i køkkenet, mens andre varmer grillen og passer på at hundene ikke æder kødet - man er faktisk nødt til at være mange igang, når man skal grille.
Og så griller man - i 10 minutter, så er det kød stegt - og så æder man - og så er det da vældig hyggeligt at sidde ude at spise - men man ku´ da lisså godt have lavet maden i ro og mag i køkkenet og sluppet for grill-carcinogenerne - og så spist ude - helt afslappet??

Så fortæl mig: hvorfor er det fedt at grille????
Og kom ikke med noget med en webergrill- for sådan en har jeg ikke og jeg får det heller ikke nogensinde - man kan jo få en halv mærkesadel for det, sådan en koster.....og hvad skal jeg bruge den til - når jeg griller måske 10*10 minutter om året...
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by HHansen »

Fordi maden smager MEGET bedre når man griller den :aribeth:

Og når man har en kuglegrill (som IKKE behøver være en weber, men kan fåes til 300,-) så kan man grille alting. Og så har man pludselig god tid til at ordne tilbehøret mens stegen bliver super duper lækker :aribeth:

Jeg har altid grillet meget, men efter jeg fik kuglegrill for 2 år siden har jeg grillet alting.. næsten. Griller mindst 1 og helst 2-3 gange om ugen :-)

Gider ikke spise en kedelig flæskesteg fra ovn mere :fy:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Mansemor
Posts: 887
Joined: Sat 17. Feb 2007 16:21

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by Mansemor »

Hørt! Har heller aldrig forstået konceptet. Jeg smiler pligtskyldigst, når folk opfordrer til grill, men jeg er altså ikke meget for det. Ender altid med at nøjes med et lille stykke kød og ellers æde en masse af det kartoffelsalat, folk altid har med i læssevis til sådan noget. Og det kan jeg se fidusen i. Kartoffelsalat kan jeg sætte til livs i skålevis. Så måske er fidusen ved grill i virkeligheden ikke kødet, men kartoffelsalaten?
Lone

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by Lone »

Jo, måske er det kartoffelsalaten..... man kan osse grilel brød - det smager da osse godt.
Jeg er altid helt paranoid med grillet kød - jeg kan føle de kræftfremkaldende stoffer krybe ind i min mund - og når man så ovenikøbet osse ryger... brrr!!!

Jeg har faktisk ikke nogen grill, den blev jeg skilt fra - måske sku´ jeg så købe sådan en kugle-fætter? Men er de der billige ikke vildt dårlige????

For trods modviljen så forsøger jeg ihærdigt at finde grill-glæden hvert år.....
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by HHansen »

Jeg købte en billig kuglegrill for 2 år siden. Den var fremragende!
Det er den sikkert stadig, men da det viste sig at jeg nu grillede så meget som jeg gør efter den kom til, købte jeg i efteråret en weber.. den er også fremragende men egentlig ikke bedre. Bare ikke helt så rusten og vakkelvorn - det er der kvaliteten gør forskellen. Hvis ellers bare den kan lukke relativt tæt, så fungerer den.

Er det kræftfremkaldende at spise grillmad? Så dør jeg nok af det... :ehj:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Lone

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by Lone »

Ja, ja - den let forkullede overflade er fyldt med kræftfremkaldende stoffer....
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by HHansen »

[quote:8df49c2293="LoneR"]Ja, ja - den let forkullede overflade er fyldt med kræftfremkaldende stoffer....[/quote:8df49c2293]

Nååå - men så er jeg HELT rolig igen, for der er ikke nogen let forkullet overfalde i det jeg griller :hhansen:

Det er så endnu en fordel ved kuglegrillen, kødet kan få nok uden at ligge over direkte ild, derfor bliver det ikke brændt af. Men får stadig grill smagen som jeg er helt vild med :tommelop:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by KatieKat »

Hvorfor det er så fedt at grille? Det kan jeg da nemt svare på. Det er da fordi det er meget nemmere at få Anders til at lave mad når han får lov at sætte ild til noget først. Og hvis Anders laver mad slipper jeg for at gøre detog hvis jeg ikke skal lave mad har jeg mere tid til at lave andre ting jeg synes er sjovere.

Jeg har planer om at vi skal grille alting her i sommer.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
Lena

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by Lena »

Ja, det fede ved at grille er at man kan få andre til at gøre det........... HrGusse ææææælsker sit roterende grillspyd...... Hvor mange grillkyllinger der ikke er lavet på vores helt almindelige kassegril ved jeg ikke............. Hele stege af okse, svin og kalkunbryst får også en tur på den roterende............ hold kæft det er godt...... og man er ikke så afhængig af at passe grillen, det passer stort set sig selv..... mens man nyder en flaske rødvin.............

Alt kan grilles.................. Det helt store hit er rådyrkølle eller ryg....... godt marineret........man skal jo ikke stå og glo på at det marinerer...... og så pakket godt ind i folie............. også på risten........... uhmmmm..... Den eneste tid på året hvor vi spiser rådyr....... det er når vi kan grille det.
User avatar
99E
Posts: 8010
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:33

Hvorfor er det fedt at grille??

Post by 99E »

det fede ved at grille er, at det er hyggeligt og at det smager af kul. Sådan er dét bare.
Det eneste, der er bedre end en varm grill er et bål.
Jeg æææælsker bål.
- Ninie.

It's not the size of your rope - it's how you wiggle it!
Post Reply