Film tråd !!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Jeanie

Film tråd !!

Post by Jeanie »

Nu kan jeg jo se vi læser en del bøger os Strigler, og så faldt det mig ind, om vi også ser film, og hvilke film har vi set, som kan anbefales vidre.

Det kunne også være serier i tv, hvad interessere det os at se, og at følge med i.

Er der film vi har set igen og igen, og af de nye Biograf film, er der så nogen i har set, og kan anbefale.

Jeg kan da ligge ud med mine yndlings film / serier!!

- [b:e5b89f8ddb]" Back to the West "- [/b:e5b89f8ddb]
Serie har været vist på Canal film + og skulle såvidt jeg ved, blive vist hele feburar ud, så der skulle for dem der har kanalen, være en chance for at se den !!
Den handler om nybyggerne i Amerika, og problematikken mellem dem og Nativeamericans, om slaget ved Black Rock, Wounded Knee ! Om guldgravere, og anlæggelsen af The Paciffic rail road.Om Wankan Tatakan, og dennes "elev" - Loved by Buffalos, en indiansk Shaman.
En meget flot filmatiseret og fortællende, oplysende og realistisk serie, lavet af Steven SpielBerg.

Dernæst mine yndlings film :

[b:e5b89f8ddb]" Cold Moutain"[/b:e5b89f8ddb] som omhandler sydstats krigen og de mennesker der var berørt, af at miste og være midt i denne blodige krig ! Flot filmatisering en god historie, en film der bare skal ses.

[b:e5b89f8ddb]"The Last Dogmenn"- [/b:e5b89f8ddb]Handler om en alkoholiseret stifinder / outfitter, som påtager sig en opgave for sheriffen i hans by, at finde ud af hvorfor folk forsvinder sporløst i Montanas bjerge..han finder frem til " The last Dogmenn"..se filmen en god historie, der ville blive endnu smukkere hvis det der sker, kunne ske i vor tid !!

[b:e5b89f8ddb]" Danser med Ulve"- [/b:e5b89f8ddb]Igen er vi draget til Amerika, og i kender den sikkert alle...jeg er bare så vild med filmen, og kan se den igen og igen !

[b:e5b89f8ddb]"Den sidste Mohikaner"- [/b:e5b89f8ddb]Igen sydstaterne, franskmændende vil have en del af kagen i det "nyfundne" land, og igen kommer Native americans i klemme. En god historie, og krig og kærlighed.

[b:e5b89f8ddb]" Seven"[/b:e5b89f8ddb] Et gys af en film, om de syv synder ! En spændings thriller af aller fineste skuffe og kan sidestilles med [b:e5b89f8ddb]" Kristi legeme"[/b:e5b89f8ddb] Hvor man også bevæger sig rundt i det bibelske...som bliver " forvandlet" til den modbydeligste ondskab.

"[b:e5b89f8ddb] Silence of the lambs"[/b:e5b89f8ddb] Og de 2 efterflølgende , kanon trilogi om Hannibal Lector !!

Og jeg kunne nævne og nævne...men de jeg har nævnt, har jeg set gentagene gange !!

Er vi over i det danske er det :

Adams Æbler- lidt rodet, men dog en ok lille fortolkning af Jobs bog

Pusher 1-2-3 - Sædeles god en klar favorit !!

Bleeder- Barsk , men kanon fed film!

Blinkende lygter- Bar såå underholdende top favorit

Den gode strømer- Sjov lille historie

I kina spiser man hunde- skal da bare ses

Gamle mænd i nye biler - Skal også bare ses

Solkongen- skrigende morsom

Oh Happy day- sød historie

Store planer- meget underholdende

De Grønne slagtere- Morsom


Og der er endnu flere danske som udenlandske !!

Lad mig lige få et par anmeldelser af gode film...i må da have set et par stykker, i kan anbefale !!
aribeth

Post by aribeth »

YES!!!!

Jeg er kæmpe filmfan..... jeg elsker film.


Af nyligt sete film kan jeg anbefale:

American Splendor: Om tegneserieforfatteren Harvey Pekar og hans fortælling om hans liv. En vidunderlig film om de kompleksiteter der kan være ved et helt almindeligt dødssygt liv.

Eternal sunshine of the spotless mind: Charlie Kaufmann er en fænomenal instruktør, og denne vidunderlige kærlighedsfilm er simpelthen helt fantastisk, og Jim Carrey er fantastisk når han ikke spiller komedie

Oh Brother where art thou: et mesterværk fra Coen brødrenes hånd om hillbillies og andre skæbner under depressionen i usa. Coen brødrene formår igen og igen beskrive "typerne" på en helt vidunderlig måde. Denne film er i øvrigt inspireret af Odysseen. To andre fantastiske film fra brødrenes hånd er "The man who wasen't there" og "Fargo"

Spirited Away, eller Chihiro og Heksene: Verdens bedste tegnefilm efter min mening. Af japaneren Hayao Miyazaki. I det hele taget er alle film fra den mands hånd helt vidunderlige.

Lost in translation: Sofia Coppolas film om den halvgamle amerikanske skuespiller og den unge nygifte kone der mødes i Tokyo. Den er go' og vidunderlig smuk.

Det var lige dem jeg kunne huske at have set eller genset i løbet af de sidste par uger, som var nævneværdige, men jeg har massevis af flere. :mrgreen: :mrgreen:

Hilsen
Katrine
Jeanie

Post by Jeanie »

[b:34ae4aa927]Lost in translation[/b:34ae4aa927] ! Har hørt fra flere, at dette skulle være en rigtig god film ! Den må jeg se at få set...snarest !!

Den fåes vel på DVD !!?
aribeth

Post by aribeth »

[quote:d88ac31514]Den fåes vel på DVD !!?[/quote:d88ac31514]

Det gør den!!!!

Og den ER go' :D

Hilsen
Katrine
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

[b:6bcb29b4c5]American history X[/b:6bcb29b4c5] er nok den film der har gjort størst indtryk på mig inden for de seneste år...
Sammen med [b:6bcb29b4c5]Bowling for Columbine[/b:6bcb29b4c5].

Derudover er jeg mest til action, gys, science fiction... og komedier :lol:

Gider ikke se pladderromantiske film :mrgreen:

[b:6bcb29b4c5]Seven[/b:6bcb29b4c5] er genial.
[b:6bcb29b4c5]Identity[/b:6bcb29b4c5] har et godt plot.

Og så elsker jeg de fleste af Bruce Willis' film :P

Og naturligvis [b:6bcb29b4c5]Ringenes Herre [/b:6bcb29b4c5]trilogien. =D>
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Jeanie

Post by Jeanie »

[b:3cd139a233]Ringenes Herre [/b:3cd139a233]!!!....Upss...den har jeg endnu ikke kunnet holde mig vågen til at se... :oops:

Jeg har forsøgt, at tygge mig igennem den første af de tre, men falder i søvn hvergang, og vågner når rulleteksterne kører... :( ...!! Måske et tegn til mig om, at det ikke er noget for mig..??.. :? ...mange er bare så opslugte af den...men jeg kan slet ikke fanges ..jeg lulles bare i søvn.. :?
aribeth

Post by aribeth »

Jeg kan ikke udstå pladderromantik..... Men jeg elsker gode kærlighedshistorier.

Den værste genre er nok "romantisk Komediedrama" (hvis der da er noget der hedder det :mrgreen: )

Bruce Willis er da for genial, det er helt pinligt jeg glemte ham... :oops:
Det var skønt at gense Die Hard her i julen :mrgreen:

Hilsen
Katrine
Jeanie

Post by Jeanie »

[b:92bd128732]Brokeback mountain [/b:92bd128732]- En meget omtalt film, hvis ikke den mest omtalte lige pt. ...er der nogen der har set den, og kan den anbefales ??


Nej pladder-romantik...det er ikke lige det der tænder mig allermest, men en rigtig god og virkelig hjertelig kærligheds historie, hvor man tuder lidt, er da meget hyggeligt engang imellem..!!

Indrømmer hermed, at jeg er en [i:92bd128732]tudemarie[/i:92bd128732] :cry: :cry: , hvis jeg ser film der virkelig rør mig, har lige tudet mig igennem 6 afsnit af "[b:92bd128732]Back to the west[/b:92bd128732]"

Jeg vil forresten lige tilføje..at Woddy Allen film IKKE er noget jeg gider se på...kan bare ikke forenes med dem, ham, og hans univers...pff pfff.
aribeth

Post by aribeth »

Woody Allen kan vist ikke diskuteres .... enten elsker man ham eller også hader man ham....

Jeg skriger af griner over hans film .... :mrgreen: =D>

I øvrigt vil jeg vild gerne se Brokeback Mountain, den lyder rigtig rigtig god.

Hilsen
Katrine
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

tsk tsk Jeanie... Falde i søvn til Ringenes Herre!! :oops:

Jeg så alle 3 i træk til en marathon forestilling da 3'eren havde premiere. Omkring 11 timer i biografen. Sluttede kl 03.00 :lol:

Det var SÅ godt :lol:

Til gengæld har jeg sovet til Out of Africa - både i biffen og hjemme.. så den har JEG opgivet :roll:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply