SNE - i vilde mængder!

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Lone

SNE - i vilde mængder!

Post by Lone »

Vi er sneet inde - og det var vi næsten også igår - så jeg har alligevel fået en ekstra hjemmedag.

Jeg har ganske vist været så forudseende at tage arbejde med hjem igår - hvor det iøvrigt tog mig tiiimer at komme hjem - så jeg kommer ikke til at kede mig!

jeg elsker at være sneet inde - det er så hyggeligt - om lidt vil jeg lukke hestene ud - de er vilde med snevejr.

Hvad med jer?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Ja, jeg arbejder også hjemmefra.

Heroppe har vi ikke fået ret meget sne endnu, men det fyger helt afsindigt, så kæmpedriver er under opbygning på vores vej. Jeg TROR godt jeg kan komme ud, men vores grusvej er 1 km. lang, så jeg er noget betænkelig ved at gøre forsøget - også fordi jeg garanteret ikke kan komme hjem igen om nogle timer, når det begynder at sne for alvor :evil:

Jeg HADER at være sneet inde. Jeg føler mig sat i fængsel. :(

...hvilket minder mig om at jeg skal ringe til politiet og høre hvad der sner rundt om i landsdelen :idea:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

mig under fanerne blandt dem der HADER sne....

HAr også taget en arbejd-hjemme-dag, da jeg ikke gad skovle bilen fri kl lort i morges :twisted:

HAR været ude og skovle nu - og har stadig ondt i armene! Har ALT for meget fortov...
Hader sne...

Lone Beck.. det er da ikke nødvendigt at ringe til politiet - der sker da ikke en sk.. i sådan et vejr. Nogle mennesker SKAL ud, og de sidder fast eller kører i grøften. Resten bliver hjemme og det er jo ikke værd at skrive om :mrgreen:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Forbryderne bliver hjemme i sådan et møgvejr, ja. Der har kun været et enkelt indbrud i hele politikredsen siden i går eftermiddags, så sneen er da godt for noget.

Men der er også en stor lastbil, der er kørt i grøften ved Tversted, så en vej er spærret for al trafik indtil videre. Dét skal vi da have i radioen af hensyn til alle dem, der ikke kan finde ud af at blive hjemme. :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Her drysser det lige så fint, men har været ud og ride en "gamle" og haft den "lille" ude og motionere lidt i hallen.
Vi har fået godt og vel 10 cm sne og nogle veje er det rene is og andre den grøne sæbe, men kører så bare derefter.
Har ekstra sørget for at tage tidligt ud til hesten, så jeg var sikker på at nå hjem igen. :wink:

Har kunne nøjes med at feje indkørslen, da vi ingen fortov har og ellers må jeg jo nok hellere få gjort noget ved de frames i løbet af dagen.

Elsker snevejr, men hernede bliver vi som regel også snydt, så glæder mig som et lille barn til den kommenede snestorm og skal da nok også lige ud og mærke suset. :mrgreen:

Hilsen
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
Kirsten Ø
Posts: 78
Joined: Tue 13. Dec 2005 22:11

Post by Kirsten Ø »

Her synes jeg efterhånden jeg kan se, at sneen ikke længere daler ned stille og roligt fra himlen - der er ligesom kommet lidt mere "fut" i det hele. Vores vicevært kører stadig i fast rutefart og fejer sne - mon ikke han snart indser at det er håbløst?

I går stod hestene nu og så ud som om det aldeles ikke morede dem at være ude, da jeg kørte kl. 15:30. Jorden på foldene under sneen er ellers fin de fleste steder, så det kan ikke være det, der afholder dem fra at "bølle rundt".

Her i "Næsten-København" sner vi nok ikke inde nogensinde - ØV!
Kokjo

Post by Kokjo »

Uuh jeg elsker også sne.....

Når Danmark svøber sig i den smukkeste vinterkåbe der findes, så liver jeg op.
Hestene var også gået indendøre - de havde nærmest snebolde på ørerne, det er så dejligt når de selv kan bestemme.
Jeg ser frem til denne snestorm - og jeg håber det bliver rigtig vildt, jeg er meget fascineret af naturens udfoldelser...

Christine naturist
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

I så fald er det helt synd for dig, at du ikke bor her hos os, Kokjo :D

Vi bor lige midt i Vendsyssel - på landsdelens tredjehøjeste punkt - hvor vejret er en magtfaktor, der ikke lader sig ignorere :shock:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Kokjo

Post by Kokjo »

Lone :mrgreen: Jeg har flere gange overvejet om jeg skulle flytte til det nordlige Sverige.... Sne sne sne =D> Naturen er så smuk deroppe på alle tider af året....
Jeanie

Post by Jeanie »

Først imorges kunne vi prale af at have fået sne !! Ca. 15 cm..og skovvejene er stadig farbare, så vi sner nok ikke inde, som vi gjorde i Marts.. :roll: ..men der er hamrende glat !!!

Jeg har lige gået den lange vej op til byen for at handle, og jeg måtte ned og bide i sneen et par gange hjemad. :oops: ..der ligger is under, så man skal bevæge sig forsigtigt !

Jeg har dog været i Fredericia idag og se på nyt køkken, og købe mad til fuglene, og situationen var ikke kaos, tværtimod !
Men de varsler jo mere sne endnu, så imorgen tager jeg bobslæden frem, så skal der sgu køres i sne på bakkerne...det er hyle sjovt !!.. :mrgreen:

Hestene har været ude i 7 timer idag, og de har bare tumlet og rullet sig..herligt.
Post Reply