ud med hestene

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Jeanie

ud med hestene

Post by Jeanie »

Nu vil jeg gå ud, og lukke mine heste ud i snestormen, som raser hen over os !!...De vil elske mig for det, de tosser rundt og leger i sneen og det er ren nydelse at se den livsglæde de ligge for dagen !!

Er jeres heste ude og lege ????
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Post by gukuvi »

.........................
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
KatieKat
Posts: 8308
Joined: Sun 20. Nov 2005 17:14

Post by KatieKat »

Mine heste er ude hver eneste dag. De to små shetlændere går i løsdrift, så de går selv ind når det passer dem. Vores nye pony Fanny kan ikke holde varmen og er derfor også den eneste der går med dækken, er nødt til at komme ind om natten og da hende og belgieren Jensen ikke lader sig skille kommer han også ind.
De kommer ud lige så snart vi står op og kommer ind igen ved 20-21 tiden. De vil helst være ude, uanset vejret.
Don't blame gravity on me.. I voted for velcro!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Er du da tosset, nej. Mine står og hygger sig med hø inde i stalden. Heroppe i højderne føles det som i hvert fald 20 minusgrader ude i blæsten. :shock:

De får nok lov til at fjolle lidt rundt på gårdspladsen senere - hvis jeg kan få mig selv til at gå rundt ude i det vejr . Uff, hvor jeg hader vinter og sne :evil:

Hvorfor kan det ikke bare være forår halvdelen af tiden og efterår den anden halvdel? :(

Tænk, hvis jeg havde fået solgt den dåmme krikke. Så var det min plan at vi skulle have været til Egypten første uge i januar :cry:

I det mindste har samme krikke lige lagt krop og dækken til optøning af mine fingre efter at vi gravede bilen fri af snemasserne :D
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
stratego
Posts: 938
Joined: Fri 18. Nov 2005 18:26

Post by stratego »

Mine er desværre ikke ude. Gårdejeren ringede og meddelte at det kunne være svært for os at komme derud og så kan vi jo ikke lukke ind, som vi jo skal i weekenden.

Prøver nu alligevel at køre derud her om en times tid og så må vi se om vi når så langt. Gør vi det så skal de da ud og røre sig lidt.
De blev vaccineret igår, så de må ikke rides, men ud det skal de altså om det så kun bliver lidt løben rundt i hallen.

Hilsen
Britta
;-) Smil til verden og den smiler til dig ;-)
User avatar
Heidi
Posts: 134
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:10

Post by Heidi »

Vores er også ude og har været alle dage i "sne stormen" fra kl. 6 til en 18 stykker om aftenen og vi har endda skulle ud og hente dem eller råbe dem op. Frivilligt kommer de ikke ind, og hvis man drister sig til når vi giver vand senere på aftenen, at gøre det med en åben boksdør er de også på vej ud igen :mrgreen:

I nat bliver de endda ude hele natten, vejret hos skulle blive; vindstille og 0-2 grader og tørt... de har fået så rigeligt wrap og en hel rundballe halm ud, de har læ muligheder og kan komme ind under tag i "mellemgangen" hvor vi har halm og wrap. De har [b:dcc0be1361]bjørnepelse [/b:dcc0be1361] foruden Toffy der kun har semi bjørnepels så hun fået vinterdækken på. De har gået i løsdrift før og stalden er ikke varm, det holder sig lige over frysepunktet i dagligdagen.

Alternativet var at de kom ind om ½ time og først ud igen hen på formiddagen imorgen. Niks, ikke hos os... Vi har lige været ude og kikke efter dem, om de ville komme op og side godt nytår, men de kikkede på os laaangt væk fra, de skulle ikke risikerer at skulle ind :mrgreen:
Hilsen Heidi
Mettebo
Posts: 111
Joined: Wed 14. Dec 2005 08:00

Post by Mettebo »

At jeg ikek har set mine heste de sidste dage. Min bedstemor har passet dem disse dage, da jeg meget belejligt er sneet inde.
Hun har haft dem ude 1 time alle dage. og det er bestemt bedre end ingenting. Men i morgen skal jeg derud :)
Lone

Post by Lone »

Alle vores heste er vilde med sneen: de leger og løber og tager snebad hele dagen.
Maya - springeren har fået lov at lege med Athene, plagen og det synes de var vældig sjovt begge to :P :P
Post Reply