Mekaniker konerne....

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Mekaniker konerne....

Post by HHansen »

Min bil vil ikke starte. Nok mest fordi startspærren ikke vil slå fra.

Jeg har to fjernbetjeninger, og jeg har skiftet batteri i den ene - til HELT nye af den rigtige slags og de sidder rigtigt. Men den er helt død, og blinker ikke til mig som den skal.. og slår heller ikke startspærren fra. :mur:

Så det har været en rigtig lortemorgen hvor alle børn så kom for sent i skole - og jeg må arbejde hjemme.

Men jeg skal jo have gang i skramlet - spørgsmålet er nu om det er en alm. mekaniker jeg skal have fat i? Eller er det specielle værksteder der ved noget om de der alarmer og startspærre dimser??

Man skulle kunne slå den fra - det kræver bare en pinkode som jeg indtil videre ikke kan finde :mur:
Og dertil kommer at det kræver at den skide alarm vil kommunikere med én. Man skulle kunne få den til at blinke ved at sætte tænding på 5 gange lige efter hinanden - og så skulle man kunne 'taste' sin pinkode med tændingen...
Men den vil ikke blinke! Engang imellem vil den lyse, men det er også det!

Lortebil! Lortealarm!! :mur:

Nogen der har adgang til en klog mand eller lignende, så spørg lige hvad jeg skal stille op???

(jeg HAR prøvet at sparke bilen... det fik jeg bare ondt i foden af :ond: )
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Mekaniker konerne....

Post by HHansen »

Ok, her var så et område hvor man ikke kan hente hjælp fra strigler... og mekanikerkonerne er åbenbart travlt optaget. Nu er der ringet efter Falck... Håber de kan gøre noget :mur:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
CXEC
Posts: 9091
Joined: Mon 21. Nov 2005 14:26

Mekaniker konerne....

Post by CXEC »

Årh, din STAKKEL! Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive til dig? Håber du får god hjælp af Falck!
Venlige tanker

CXEC



"Den som spørger dumt, bliver ofte klogere end den, som tror at vide alt."
-Sokrates
heste-heksen
Posts: 11
Joined: Tue 3. Oct 2006 15:08

Mekaniker konerne....

Post by heste-heksen »

husker udemærket den dag for ca et år siden hvor jeg stod i den samme situation som dig. damen inde ved urmageren havde taget batteriet ud af begge mine fjernbetjeninger, og der stod så blondinen og vidste intet om at det var helt helt galt at gøre. der stod jeg så udenfor den lokale urmager med en bil hvis alarm hylede og skreg imens jeg stod og trykkede febrilsk!
nu ville skæbnen selvfølgelig at den alarm der sad i min nye brugte bil var italiensk!! så vi måtte på nettet, og skrive til firmaet om de ville være søde at maile en manual til mig så jeg kunne komme på arbejde. og heldigvis kom manualen allerede 4 dage senere (!!!!) på det tidspunkt var det dage siden batteriet på min bil var fladt af at stå der nede midt i hovedgaden og hyle og skrige. og det var da også næsten den rigtige manual de havde sendt. det var den til en model ældre, så det hjalp nul og en nisse. jeg måtte derfor ringe til firmaet (cobra) i italien, og receptionisten kunne kun tale italiensk. jeg er tjener, så jeg kan kun sige seriøst grimme ting, af det kaliber der bestemt ikke er noget damer siger i italien, så jeg var godt og vel på r*ven.....til mit store held dukkede der en helt op. en veninde dukkede op ved et tilfælde for at låne et par sko, og med sig havde hun en italiensk kok! som omgående fik forklaret problemet, og dernæst den forvirrede italienske receptionist i røret. han fik en forklaring på hvordan vi skulle gøre. som sagt, så gjort. men den rigtige manual kom aldrig.....så jeg gruer og krummer tær for næste gang der skal nye batterier i!!

:duel: håber du har bedre held med en løsning end mig!!
heksen
energien f
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Mekaniker konerne....

Post by HHansen »

Falck kunne heller ikke starte den. Så de læssede bilen og vi kørte til mekanikeren.

Han var til gengæld en helt, og han havde løst problemet allerede inden Falckmændene havde pakket deres lastbil sammen og havde fået vendt den :tommelop: :mrgreen:

Problemet var en løs forbindelse i en sikringsdims mellem batteriet og startspærren. Mekanikeren hev stikket ud - og satte det i igen. Så virkede bilen :tommelop: :bahh:

Det tog altså 3 minutter.

Til gengæld kunne han så høre da jeg startede bilen, at den trænger til en ny udstødning. Og i min taknemmelighed for at lortet kunne starte skyndte jeg mig at booke en tid til den operation.. Så kommer det alligevel til at koste nogle tusinde :ehj:
Men det skal jo til... suk...
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
Post Reply