Læg mig i spændetrøje...

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Læg mig i spændetrøje...

Post by Lone Beck »

...I må gerne erklære mig sindssyg :mrgreen:

Jeg er ved at købe hest ubeset :ehh:

Jeg har haft alt for meget om ørerne det sidste par måneder - jeg GIDER ikke køre land og rige rundt - og de frederiksborgerføl, jeg er interesseret i, er alt for dyre - og nu har jeg altså fundet den her plag, der er virkeligt køn - ganske vist kun halvt frede og oven i købet med den forkerte afstamning - men altså... og øøøh - de vil gerne komme med den, hvis jeg betaler benzinen - og hvor meget kan der også lige være galt med en etårs - og blablablabla :skoer: :fest: :alien: :anonym: :ehh:

Nåmen, det korte af det lange er at pengene er hævet og hesten ankommer i morgen :roed:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Læg mig i spændetrøje...

Post by Godzilla »

Jamen TLLYKKE med den. Den er da sikkert superb!! :klap: :tommelop:

Skal han/hun bruges til avl (synes du har nævnt at du vil avle)? Eller er det din kommende ridehest? Begge dele måske?
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Lena

Læg mig i spændetrøje...

Post by Lena »

Nå ja, nu du selv siger det........... :mrgreen:

Men der er vel stadig noget der hedder "returret".

Det vil sige at du istedet for at kikke på hesten en times tid eller lign. og få tudet ørene fulde med dens fortræffeligheder, nu har mulighed for at gå rundt om hesten i x antal dage og kikke MEGET nærmere på den.

Jo, der er vel også fordele ved det.

Jeg håber den indfrier dine forventninger........ og vi kan ønske rigtig tillykke!
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Læg mig i spændetrøje...

Post by Lone Beck »

Nej, der er da ikke noget der hedder returret :mrgreen:

Mon der er noget der hedder "købt som ubeset"? :ehh:

Gunilla: Tak :-D

Jeg regner med at trække i hvert fald ét føl efter en frederiksborgerhingst på hende, når hun bliver gammel nok. Hvis så bare det bliver et hoppeføl, kan dét bruges til avl (jeg er sgu godt nok ude i noget yderst langsigtet nu :skoer: )

Problemet er, at plagen er efter en frederiksborgerhoppe og en dv-hingst. Havde det bare været omvendt, kunne hun kåres i frederiksborgerforeningen. Det kan hun ikke, som det ser ud nu :tommelned:

Men det ser ud til at være en god plag, så måske skal den bare opfostres og sælges igen, når den er 4-5 år...og har lavet et hoppeføl til mig :ide:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Læg mig i spændetrøje...

Post by gukuvi »

Jamen så tillykke, du er godt nok ikke for klog, men jeg har gjort det samme.

Må erkende, at den sidste gang fortrød jeg, ville ønske jeg havde set hesten for så var den blevet hvor den var.

Nu er Danmark jo ikke større end at man kan kyle den tilbage igen, hvis den er helt ved siden af, det var sværere for mig med England.

Men i det mindste er jeg da tilfreds med afstamningen, udseendet er også ok, men benene er forfærdeligt slidte og hesten kan ikke bruges til ret meget andet end at daffe rundt.

Det risikerer du ikke med så ung en hest, så Held og Lykke med købet.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Læg mig i spændetrøje...

Post by FANNE »

[quote:afbfde0a17="Lone Beck"]

...I må gerne erklære mig sindssyg :mrgreen:

Jeg er ved at købe hest ubeset :ehh:

[/quote:afbfde0a17]

[color=blue:afbfde0a17]Det er ski svært at tage mod en hest, hvis man er lagt i spændetrøje... Ej heller nemt, hvis man er erklæret sindsyg og indlagt på Den Lukkede, så det vil jeg da ikke gøre. :sejr:

Næ du, jeg vil blot sige: Velkommen i klubben... Og dog, Manden insisterede på, at vi kørte over og så den, lille HERA på 7 mdr. men JEG var ikke et øjeblik i tvivl om, at hun var avlet, KUN for at flytte fra Holbæk til Egtved.

Men det var hyggeligt, og så fik vi ordnet alle de papir der skulle ordnes og fik betalt.

[b:afbfde0a17]TILLYKKE[/b:afbfde0a17] med købet[/color:afbfde0a17]
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Læg mig i spændetrøje...

Post by Jenna »

:tudegrin: hvor skønt at vide jeg ikke er den eneste.
I forgårs ringede jeg til en bekendt, der er heste handler, og fortalte at jeg en dag skal bruge en 6 mdr. gammel shetlænderhingst til selskab til Badteman.
I går ringede han og sagde at nu har han fundet en. Den kom i går eftermiddags. En lille sød hingst.
Der kommer billeder senere

Jeg var meget spænt på at se ham. Men tænkte også "Hvor galt kan det lige gå for kun 500 kr."
For 3 år siden købte jeg en shetlænderhingst der lignede lort. Han var 6 mdr. og kostede også 500 kr.
Ham har jeg lige solgt som en stabil kørehest til 4500 kr.

Jeg håber dit ubesete køb er en pragtfuld hest du får meget glæde af
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Læg mig i spændetrøje...

Post by Lone Beck »

Tak for jeres overbærenhed og gode ønsker :mrgreen:

[quote:bfa25bafe7] "Hvor galt kan det lige gå for kun 500 kr." [/quote:bfa25bafe7]

Næh, og hvor galt kan det gå for 15.000 kr? ;-)

Gud, hvor er jeg spændt...
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Læg mig i spændetrøje...

Post by Jenna »

[quote:1e2df79ad6="Lone Beck"]Tak for jeres overbærenhed og gode ønsker :mrgreen:

[quote:1e2df79ad6] "Hvor galt kan det lige gå for kun 500 kr." [/quote:1e2df79ad6]

Næh, og hvor galt kan det gå for 15.000 kr? ;-)

Gud, hvor er jeg spændt...[/quote:1e2df79ad6]

Ja hvis man har mange "15.000 kr." Kan det vel ikke gå så galt :ehj:

Jeg håber virkelig for dig at det er en pragtfuld og skøn bette en du der har købt
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
Post Reply