Min dreng er ved at blive mand

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Min dreng er ved at blive mand

Post by Jenna »

Min bette Badteman, har altid været en lille forsigtig "mors dreng" Nu hvor han er et halvt år, er han pludselig begyndt at ændre sig. Han går længere væk fra mor, han leger lidt med de andre, han tør jage lidt med lamaen. OG han er begyndt at ville hoppe op af mig i leg, når jeg trækker ham, og bide lidt i mig. Men det vil jeg absolut ikke finde mig i, så han får selvfølgelig af vide at jeg bestemmer. Problemet er bare at han ski er ved at være lidt stor at bumle med

[img:84539c2c8a]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/P1010028Small.jpg[/img:84539c2c8a]

Hvordan ville du vise ham at man bestemt ikke må hoppe op af folk?
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
FANNE
Posts: 69
Joined: Tue 18. Jul 2006 14:38

Min dreng er ved at blive mand

Post by FANNE »

[quote:cc54a779ad="jenna2"]

[img:cc54a779ad]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/P1010028Small.jpg[/img:cc54a779ad]

[/quote:cc54a779ad]

[color=blue:cc54a779ad]Jeg kan ikke svare på spørgsmålet, men glæder mig til at læse de svar der måtte komme. Måske jeg selv får brug får de gode råd :ehj:

Jeg tror ski, Fantur kan gå under Badteman [/color:cc54a779ad]:lol:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Min dreng er ved at blive mand

Post by Lone Beck »

Med fare for at lyde brutal: Hvis en hingsteplag ikke fatter et bestemt "nejj!!", så ville jeg klappe den én, der kan mærkes, over skulderen :ond:

De SKAL altså forstå at de ikke må sparke/stejle. Alt andet er for farligt :ide:

Han ser ellers skøn ud, den lille mand :ok:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Min dreng er ved at blive mand

Post by gukuvi »

Lenny ville også meget gerne bide lidt i mig da han var et par år, jeg klarede det med et slag på bringen og et meget højt , NEJ, det har så resulteret i at han forstår det nej, når han går for vidt, også at han slet ikke bider eler napper.

I går prøvede jeg sammen med en anden at longere ham,han er nu fire år og skal altså igang med et eller andet, han gik fint, som om han ikke havde prøvet andet, men han respekterede ikke vores "rum", blev ved at gå ind og gnide sig op ad os.

Et nej, hjalp ikke, men longen op i hænderne foran hovedet og et skridt frem imod ham samtidig med det høje nej, så gled det ind på de små grå.

Det er sgu´ ikke nemt, man vil så nødigt ødelægge forholdet.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Min dreng er ved at blive mand

Post by Jenna »

Tak for jeres svar.
Da Badteman var yngre, bed han meget. Det eneste der hjalp, var at jeg nev ham i mulen og sagde meget bestemt NEJ.

Jeg har overvejet om jeg skal starte med at lave nogle blide lederskabsøvelser, så han forstår hvor mit rum er og at jeg er lederen, før vi vover os sammen ud i den kæmpe store verden (haven)
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
User avatar
gukuvi
Posts: 2852
Joined: Tue 22. Nov 2005 00:24

Min dreng er ved at blive mand

Post by gukuvi »

Ja, jeg har altså en ikke horsemanshiphistorie fra gamle dage, hvor jeg var meget ny i det med heste.

Jeg havde forbarmet mig over en belgierhingsplag hos en hestehandler.

Anton var et sølle skrog der bestod af skind, ben, hoved og tallerken hove. Lortekager over det hele, men efter en god sommer på græs og en rar smed, ja så kom han hjem til efteråret som en helt anden hest.

Sød var han og jeg var helt tryg i min omgang med ham.

Så var der en dag, hvor jeg gik inde i boxen hos ham og ruskede lidt op i halmen at han overraskede mig ved at ville stejle opad mig.

Jeg blev så forskrækket at han fik grebskaftet lige imellem ørerne så det sang.

Behøver jeg at sige at ham aldrig forsøgte mere. Dette er en dyb hemmelighed, jeg vil nødig have en anklage for dyremishandling.

Gunni.
Jeg er ingen engel, men jeg har basket en del med vingerne.
User avatar
Jenna
Posts: 945
Joined: Mon 10. Jul 2006 08:13

Min dreng er ved at blive mand

Post by Jenna »

[quote:6a4f383868="gukuvi"]Ja, jeg har altså en ikke horsemanshiphistorie fra gamle dage, hvor jeg var meget ny i det med heste.

Jeg havde forbarmet mig over en belgierhingsplag hos en hestehandler.

Anton var et sølle skrog der bestod af skind, ben, hoved og tallerken hove. Lortekager over det hele, men efter en god sommer på græs og en rar smed, ja så kom han hjem til efteråret som en helt anden hest.

Sød var han og jeg var helt tryg i min omgang med ham.

Så var der en dag, hvor jeg gik inde i boxen hos ham og ruskede lidt op i halmen at han overraskede mig ved at ville stejle opad mig.

Jeg blev så forskrækket at han fik grebskaftet lige imellem ørerne så det sang.

Behøver jeg at sige at ham aldrig forsøgte mere. Dette er en dyb hemmelighed, jeg vil nødig have en anklage for dyremishandling.

Gunni.[/quote:6a4f383868]

Hemmelighed????? Hva er det????? :tudegrin: :tudegrin: :tudegrin: :nah:
Jeg tror vi alle har prøvet at reagere "Lidt forkert"
www.ladylama.dk

Hej fra

Jenna
[img][img]http://i67.photobucket.com/albums/h298/zirfelt/2493.gif[/img][/img]
aribeth

Min dreng er ved at blive mand

Post by aribeth »

Og så spørger jeg lige så forsigtigt... er det forkert at knalde hesten en hvis, den har gang i noget som kan være direkte livsfarligt ?

Hilsen
Katrine
User avatar
Godzilla
Posts: 6894
Joined: Fri 18. Nov 2005 00:29

Min dreng er ved at blive mand

Post by Godzilla »

Jo, den kender vi da godt Gunni. :stum:

Da Fenne (mit stride æsel) kosparkede efter mit hoved (da jeg ordnede forhove) så jeg kunne mærke lufttrykket forbi panden, fik han et los i røven så han nærmest hang oppe på væggen. Han gjorde det aldrig mere med mig (men desværre med andre). :tommelned:
Godzilla....the Donkeymom Image

Don't underestimate the power of denial.
Berit
Posts: 146
Joined: Sun 19. Feb 2006 14:54

Min dreng er ved at blive mand

Post by Berit »

de gør det kun engang hos mig hvis de idet hele taget forsøger sig, men jeg går i dem , jeg kan simpelhen ikke ha det, jeg brøler og fægter med arme og ben og rammer jeg dem er de selv skyld i det for så har de ikke været hurtige nok til at komme væk, når de har set at jeg kan få sådan et anfald er de somregel blevet så forskrækket at de aldrig gør det mere, forskrækket bliver de fordi de ellers ikke høre mig i det toneanfald normalt.
det er nu du skal sætte dig i respekt og lære grænserne han blive kun størrere.

hilsen berit
Post Reply