Så har jeg Juleferie

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
Post Reply
Jeanie

Så har jeg Juleferie

Post by Jeanie »

Ja fra idag !! Og frem til 1 januar.. :roll: ..og hvad skal tiden så gå med, medmindre jeg bliver indkaldt som vikar !!???

Det er som at komme ud af et vakuum, med alt det arbejde jeg er vant til.. :roll: Skal lige finde mig selv idag, og så tror jeg at jeg skal igang med at ride Cantos igen. Han er ikke blevet redet ret meget de sidste 2 år, så der er nok lidt at gå igang med.. :roll:

Jeg skal godt nok bruge lidt tid på en brochure om fodring af væddeløbsheste, men den skal ikke sådan lige være færdig, og så er der lidt opfyldning rundt omkring....men juleferie...ja det har jeg... :roll:

Og jeg hopper ikke rundt med hænderne over hovedet...det betyder jo mindre løn... :(
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

ØV, jeg vil også have juleferie, mindre løn eller ej.

Min juleferie ligger i den weekend hvor jeg alligevel har fri, se det er uretfærdigt!!!!

Måske skulle jeg prøve at få rykket julen :mrgreen:
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Jeanie: det lyder som om det er den slags "juleferie" som følger af en sæsonfyring??
( det der med "mindre løn")

Sådan en "juleferie" har jeg p.t.
:(

Prøver at overbevise mig selv om, at det er SKÆGT og UDFORDRENDE at sende en god jobansøgning afsted til een jeg kender i forvejen, og som GODT ved, at jeg, om jeg ønsker det, har job igen fra 1. marts hos min gamle arbejdsgiver, som giver 5000 mere om måneden i løn, end jeg vil få i dét job jeg nu søger, fordi han er den eneste på AF-s hjemmeside der søger gartnere p.t....der er jo en GRUND til, at jeg lige er blevet vinterfyret: der ER ikke alverdens gartnerarbejde om vinteren!?!?
](*,)

...hvor meget krudt tror du han vil ofre på dén ansøgning??
:roll:

Og den er ellers GOD og velformuleret....og jeg er en fremragende gartner!
:wink:

Anja: JAAAH - få julen rykket!!
Det er garanteret lige så nemt, som at få ændret vagtplanen!
:wink:

Faktisk er der ikke noget SJOV ved at have "juleferie" når man indledende ikke kan lide jul - og man så "oven i hatten" skal gå med kronisk dårlig samvittighed fordi man er arbejdssøgende.
:evil:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
Jeanie

Post by Jeanie »

[quote:e5a05d60f6]Jeanie: det lyder som om det er den slags "juleferie" som følger af en sæsonfyring??
( det der med "mindre løn") [/quote:e5a05d60f6]

Ja det er næsten rigtigt !! Men ikke helt, jeg får dog stadig løn, men har færrer timer, og mit "kontor arbejde" er timelønnet... :roll: Knudret system, men sådan er det og normalt til at leve af, men ikke nu....!!

Januar bliver rædselsfuld, at få løn i på bundlinien vil bare stå : 585,- kr er til disposition på konto nr...xx1xx3xx4....jep right !!!..

- Og af banken, tilføjet en ekstra line hvor der står flg !!

" ha...troede du"...men det var før vi trak til PBS....nu er der 5850 kr i minus, som bedes indbetalt inden 2 januar..... :(
Post Reply