min man render rundt og plaffer løs

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

min man render rundt og plaffer løs

Post by Lone Beck »

ufff, min mand render rundt udenfor og pløkker hanekyllinger :shock: Vores sidste hold kyllinger består næsten kun af handyr, som man enten kan beholde eller kappe hovedet af. Vi kan dog ikke fange dem, så nu plaffer han dem ned med salonriflen. gyseligt. :? Men det er dæleme også irriterende at have de møgdyr rendende rundt ude i hestestalden og skide på alting - de skider konsekvent på håndtaget ind til foderrummet. Håndtaget er rustent, så som regel opdager jeg det ikke før fingrene er smurt ind :evil: Og så roder de jo i halmen. Jeg har forlængst opgivet at feje staldgangen, for fjerkræene ser det som en udfordring - de drøner hen og skraber halm ud igen :evil: Ha! Nu får de sgu, hvad de har godt af :twisted:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Jeg mindes et indlæg fra din hånd, om bevarelsen af skadedyr, noget med at de var søde og skulle have lov at leve! Hane-kyllinger er så åbenbart ikke søde? :lol: :lol: :lol: Men du har da evigt ret! Høns, ser det vistnok som deres fornemmeste opgave at sprede strå-materialer ud over et så stort område som muligt!! :evil: Det var også noget der kunne irritere min blindtarm voldsomt da jeg havde høns..... :oops:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

jamen, Dorte. Haner er jo ikke skadedyr... 8) Vi snakkede ellers om, at vi bare kunne tage dem med ned til jer sammen med gederne :D Hvordan går det med indhegningen? Husk nu, at jeg har vidner på at du vil have de satans uhyrer :twisted:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Det skrider frem-af...... Den skulle være blevet færdig i dag, men det sker næppe :lol: Vi var til jule-frokost igår, og manden min blev selskabeligt overrislet i en temmelig høj grad....... :twisted: Han ligger pt på sofaen, og bliver mobbet :twisted: Ungerne og jeg synger, og diskuterer madvarer... Altså du ved blodpølse og den slags.... Og vi er ikke så populære endda lige nu, men VI har det sjovt :twisted: Om lidt, vil vi have noget med flødeskum, og lignende, så tror jeg manden går i seng..........
Lone

Post by Lone »

ØH, det lyder da noget grumt? Man kan da vel ikke skyde høns med en salonriffel? Og er det deres skyld at de er blevet til - skal de bare skydes som rotter? Hvordan kan du forsvare at holde liv i mus og rotter og så plaffe en flok høns ned, fordi de går i din stald? Kunne I ikke holde dem inde - synes du ikke høns har nogle rettigheder til et værdigt liv og død? Hm..... Hvor er dyreetikken henne?
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Dyreetik, Lone? De der nye regler om dyrehold er da ikke vedtaget endnu, er de????? :lol: Det er da bedre at plaffe dem, når de trisser rundt og hyggeskraber og æder korn, end at jagte dem rundt i timevis til de falder om af udmattelse. Bortset fra, at vi nok ville falde om først... 8) Dorte: Jeg får helt ondt af din stakkels mand. PS: Prøv at lave noget varm leverpostej... :twisted: Det skulle da give ham trang til noget frisk luft og lidt fysisk arbejde vil kun gøre ham godt, er jeg sikker på... :lol:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

[quote:33b97e7828]Det er da bedre at plaffe dem, når de trisser rundt og hyggeskraber og æder korn, end at jagte dem rundt i timevis til de falder om af udmattelse. Bortset fra, at vi nok ville falde om først... [/quote:33b97e7828] Øh, der må da være andre alternativer? Og hvad så bagefter? Så blir de bare kasseret? der er vel moralske regler for dyreetik - ville du osse skyde en hest med en salonriffel, hvis den gik i fodertønderne?
Lone

Post by Lone »

iøvrigt mangler du et ´´d´´ i manD :evil: :evil: :evil: :evil:
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Tænk, hvor pinligt - mand uden d :oops: Og i øvrigt bliver hanernes døde kadavere kastet for hundene - kødet skulle jo nødigt gå til spilde :D Jeg har ikke overvejet, om jeg ville skyde krikkerne med en salonriffel, hvis de gik i fodertønderne. Mon ikke der skal skrapper midler til at tage livet af en hest? :twisted:
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

det stemmer jeg for........( altså til hestene der går i foder-tønden. Nu til noget helt andet: Hvor høje er uhyrerne ca? Vi skal jo have lave skuret færdigt! Har nogen af dem haft kid før? Hvor gamle var det nu de var?
Post Reply