Hvad skal barnebarnet hedde?

Her kan du snakke om al det, der ikke hører hjemme på de andre fora! Al den snak der plejer at løbe i Rytterstuen - det er her! Intet er forbudt - bare du følger dansk lov.
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Hvad skal barnebarnet hedde?

Post by Lone Beck »

LoneSchannon har givet sine egne børn nogle rimeligt mystiske navne, og der må formodes at være en risiko for at denne mærkværdige tilbøjelighed er blevet nedarvet til døtrene. :roll: Derfor synes jeg VI skal navngive Lones første barnebarn, så den lille får et godt, hjemligt klingende navn :idea: Personligt hælder jeg mest til Jens-Peder, hvis det bliver en dreng, og Margrethe, hvis det bliver en pige :D Hvis det absolut SKAL smage lidt af udland - :roll: - kan jeg dog godt gå med til Heinz eller Gertrud 8)
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
Lone

Post by Lone »

Bare udlever mig totalt på nettet :twisted: I det mindste har jeg da udvist integritet og selvstændig tankegang :P - Heinz - er du syg?! Men lav I bare en lille navnetråd - det ku jo være at der var inspiration at hente. Selv synes jeg at kræet skal hedde Lucas eller India.....
User avatar
Dorte Hansen
Posts: 1316
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:37

Post by Dorte Hansen »

Hov Lone Beck..... Jeg troede da vi var blevet enige om Svend-Åge elller Helga-Marie
User avatar
Lone Beck
Posts: 7853
Joined: Thu 17. Nov 2005 15:16

Post by Lone Beck »

Guuuuuuuuud, ja, Dorte :shock: Men vi VAR jo en anelse spirituspåvirkede 8) Svend-Åge er nu ellers godt...eller hvad med Knud-Åge? :D Lone: Nu skal du ikke pive over småting. Og Lucas eller India??? ER det gået op for dig, at det er et BARN, der er i vente - ikke et føl? :P
Venlig hilsen
Lone den Anden

Selvfølgelig er det meningen at vi skal spise dyrene - ellers var de jo ikke lavet af kød
User avatar
HHansen
Posts: 6997
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:01

Post by HHansen »

Så holder jeg på Klavs eller Lotte. Det går også til både et barn og et føl :wink:
Mvh

-Helle

--------------------------------------------------------------------------------
I can manage without the bare necessities - it's my luxury I cant do without!
User avatar
Anja
Posts: 4457
Joined: Fri 18. Nov 2005 09:34

Post by Anja »

Børn skal da hedde noget anderledes!!!! Hvis ikke det var fordi navnet er svær at komme ind i en dansk sætning, så skulle ´´min datter´´ hedde Gwendolyn. Jeg vil foreslå Accursius og Walburga :)
Jeanie

Post by Jeanie »

Jamen et par bud på navne kan man vel altid finde på !! Syntes ellers at både Svend Åge med bolle å er hittet, og Helga- Marie og så med binde streg...det gør det lidt mere fancy !!!.. :wink: Men skulle jeg selv vælge et par stykker, så ville det for en piges vedkommende blive : [b:e5c4b6d8f3]INGFRED ANNA RAGNHILD [/b:e5c4b6d8f3] Rugård Og for en dreng: [b:e5c4b6d8f3]SIGURDT OLUF EJNER[/b:e5c4b6d8f3] Rugård 3 navne er ikke for meget i disse for vort land så Royale tider......Og hvis de tilmed kommer til at hedde RUGÅRD...så klinger det bare !!!... :P
Lone

Post by Lone »

Hvad med Hermione Gabriella Hansine Rogetta Rugård - jeg vil slet ikke nævne datterens sidste efternavn, som er endnu mere sjældent.....end kønt! Blir det en knægt kan han vel hedde Viggo... Hvad mener du Lone - det er da smukke navne - havde godt nok tænkt at det ville være pænt til et hoppeføl?! Hunden hedder Maya - det havde datteren da overvejet også - så hvorfor ikke India?
User avatar
annetteB
Posts: 11902
Joined: Tue 29. Nov 2005 11:53

Post by annetteB »

Da jeg lider af det irriterende ´´forveksler-ungernes-navne-syndrom´´ har jeg ofte ønsket, at jeg havde givet mine unger nogle LÆNGERE navne, som var mindre forvekls-bare end tilfældet er med de fire 3-bogstavs navne, som mit yngel render rundt med. Man må jo sige, at de fleste af de i denne tråd nævnte navne tager højde for det onde syndrom....men så er det bedste nok også sagt herom! :mrgreen:
Enhver religion, der styres af gamle, ugifte mænd (ofte med fuldskæg), er en forbandelse for menneskeheden og uden tvivl en pestilens for gud.
User avatar
JulieT
Posts: 928
Joined: Tue 22. Nov 2005 23:03

Post by JulieT »

Tja... nu er det jo ikke så mange måneder siden jeg selv måtte konsultere listerne over hvad det er *tilladt* at kalde sit barn i Danmark. Christophpher er jo så yt... har jeg læst i Hjemmet eller Ugebladet Søndag eller noget i den rille. Men Brianette-Ifigerd er ganske lovligt... hvad var det, Aristoteles sagde om loven? Den er fornuft uden lidenskab... min bare røv... Ifigerd????? Jeg har gået i klasse med en dreng hvis mor hed Pelse. Det er da totalt for over sejeren.. Pelse Gertrude Wilma Rugaard. Det får min stemme. Mvh Julie
Post Reply